Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pelloilla on tänä päivänä määritetyt suojakaistat. Lisäksi minimietäisyydet vesistöihin. Erityissäädökset muunmuassa pohjavesialueilla. Kuten aiemmin totesin, myös se lannoitus on säänneltyä tänä päivänä. Jos sinulla on käsissäsi rajallinen määrä tuotantopanoksia, niin kuka tervejärkinen niitä haluaisi tietoisesti laskea vesistöihin?
Alla olevasta linkistä löytyy tukiopas ja ympäristökorvausoppaat, jos muu kuin mutuilu kiinnostaa:
Viljelijätukien hakuopas 2019 - Ruokavirasto
Valitettavasti tämä ei toki poista sitä, mitä esimerkiksi 50 vuotta sitten on ojittamalla tehty.
Jos tsekkaat viestini sivu taaksepäin, niin näet millä perustein meinasin äänestää. Siinä ei persut ole vahvoilla. Ja toki olen linkkaamasi ohjelman lukenut, koska siihen viittasin.
Jos tsekkaat viestini sivu taaksepäin, niin näet millä perustein meinasin äänestää. Siinä ei persut ole vahvoilla. Ja toki olen linkkaamasi ohjelman lukenut, koska siihen viittasin.
Joo, näinhän siellä olikin. Minua ottaa aivan valtavasti päähän tämä jokaisen isomman puolueen - poislukien Persut - täysin perusteeton ilmastopaniikin lietsominen, joten taidan kallistua äänestämään ihan ensimmäistä kertaa Persuja. Jollain tavalla protestiääni siis, vaikka monia muitakin ihan hyviä pointteja Persuilla on myöskin.
Samasta linkistä: "Maatalouden vesiensuojelun toimenpiteet pohjautuvat tutkimustietoon ja niitä ohjataan säädöksin ja tukijärjestelmin." "Tärkeimpiä toimenpiteitä maatalouden vesistökuormituksen vähentämisessä ovat maatalouden ympäristötukijärjestelmä, eläinsuojien ympäristöluvat sekä nitraattiasetus."Kyllä se maatalous yhä edelleen merkittävästi kuormittaa. Oli suojakaistoja vaikka miten.
Ymparisto > Maatalouden vesiensuojelu
Samasta linkistä: "Maatalouden vesiensuojelun toimenpiteet pohjautuvat tutkimustietoon ja niitä ohjataan säädöksin ja tukijärjestelmin." "Tärkeimpiä toimenpiteitä maatalouden vesistökuormituksen vähentämisessä ovat maatalouden ympäristötukijärjestelmä, eläinsuojien ympäristöluvat sekä nitraattiasetus."
Eiköhän tässä ollut offtopiccia tarpeeksi.
Joo, näinhän siellä olikin. Minua ottaa aivan valtavasti päähän tämä jokaisen isomman puolueen - poislukien Persut - täysin perusteeton ilmastopaniikin lietsominen, joten taidan kallistua äänestämään ihan ensimmäistä kertaa Persuja. Jollain tavalla protestiääni siis, vaikka monia muitakin ihan hyviä pointteja Persuilla on myöskin.
Ei voi mitenkään osua kovin kauaksi tuosta. Lähinnähän tuloksessa ihmetyttää se, miten ihmeessä demarit leijuu yli 20 % vielä. Millä meriiteillä? PJ:nä ukko, joka pystyy kävelemään 200 metriä. Huh huh...Ennustan Persuille 17 - 18 % äänisaalista. Katsotaan jälkikäteen miten lähelle osui.
Maatalous ei pilaakaan Itämerta – Tuore tutkimus selittää sinilevälautat suolapulssien puuttumisella - Maaseudun Tulevaisuus Siinäpä yksi väitöstutkimus aiheesta viime vuodelta.
En väitä, etteikö maataloudessa olisi lieveilmiöitäkin, mutta tänä päivänä se lannoituskin on todella säädeltyä ja sitä myös valvotaan.
@Multivita sen takiahan asiaa koko ajan tutkitaan.
En siis missään nimessä kannata ympäristön saastuttamista, mutta en myöskään pidä hysterian luomisesta asian ympärille. Kipsihanke on malliesimerkki siitä, miten asia hoidetaan järkevästi tasapainossa luonnon kanssa.
Näin juuri, ei hysteriaa, vaan järkeviä toimenpiteitä millä saadaan vastinetta rahalle. 1/10 kun ottaisi EU noista ilmastohysteriahommmista millä ei näkyviä tuloksia voi saada ongelman luonteen ja spekulatiivisuuden takia, niin oltais jo pumpattu lietteet Itämeren syvänteistä pois ja tehty ties mitä kipsihankkeen kaltaisia juttuja x miljoona. Myös toimia kalojen syötävyyden eteen ja tällähän olisi ilmastovaikutuksiakin kun ihmiset uskaltaisivat syödä runsastuvia ja puhtaampia Itämeren kaloja, kaikki voittaisivat. Yleisellä hysterialla vaan ihmiset ahdistuu ja tuloksia ei tule. Media sattuu vaan rakastamaan vastakkainasettelua ja hysteriaa tunnetuin seurauksin.
Juuri nimenomaan se isoin ongelmahan tässä tarpeettomassa panikoinnissa ja hysterian luonnissa on se, että se (voi) johtaa täysin vääriin toimenpiteisiin monella saralla, joiden lopullinen vaikutus voi olla jopa päinvastainen haluttuun nähden. Ja kustannukset ovat tähtitieteelliset. Ihan täysin absurdia sontaa, mutta näin se politiikka vaan toimii.
Ei voi mitenkään osua kovin kauaksi tuosta. Lähinnähän tuloksessa ihmetyttää se, miten ihmeessä demarit leijuu yli 20 % vielä. Millä meriiteillä? PJ:nä ukko, joka pystyy kävelemään 200 metriä. Huh huh...
Mitä?? Mä olen koko ajan luullut että Antti Rinne on linja-autonkuljettaja...
Mitä?? Mä olen koko ajan luullut että Antti Rinne on linja-autonkuljettaja...