E-kirjalukijaa (Hanlin, Kindle, eReader) ostamassa

Kaupunki
Oulu
Ajattelin nyt pitkän pohdinnan jälkeen ostaa tämmösen lukulaitteen.

Pääsyy on, että tykkään lukea E-kirjoja, ja lukisin mielelläni ihan kirjoina niitä mutta en mielis maksaa 50e joka kerta kun haluan uuden 200-sivun teoksen.

Onko kokemuksia eri merkeistä ja malleista, ja mikä ois hintalaadultaan paras vaihtoehto?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sulla ei ole vielä tablettia, niin lisäisin iPadin ja Android-tabletit mukaan harkintaan. Itse luen kaikki kirjat iPad 2:n Kindle-applikaatiolla. Kun kirja alkaa kyllästyttämään, voi pelata Scrabblea :).

En olen itte paljon käyttäny, mutta olen livenä nähnyt Amazonin Kindlen. Se on kuulemma paras silmille kirjan lukemisessa. Sehän on ihan sitä varten tehtykkin. Vanha duunikaveri kehun sitä todella paljon. Sen vekotinta tuli juuri katottua livenäkin.

Itse haluisin ostaa Tab II:sen. Tosin ihan leluksi. Olen melko laiska lukemaan kirjoja.

jos pelkästään haluaa lukea kirjoja, niin ehdottomasti jossa on e-Ink näyttö eikä LCD. Ei taustavalaistusta, ei rasita silmiä, luettavissa päivän valossa, ei heijasta jne

No ipad on mitä se on, 800e? Kindle on 200e. HMMMMMM...

En kyllä ihan hervottoman turhaa ja kallista lelua ajatellut ostaa ku tuo macbookkiki menee melkeen takataskuun. Siinä on kaikki mitä ikinä tarvii, paitsi se e-book lukijanäyttö joka ei murentais silmämunia. :)

Parin kerran kokeilun perusteella suosittelisin Sonyn PRS-650 lukijaa (http://www.sony.fi/product/rd-reader-ebook/prs-650)
Valitettavasti on varmaan kallein lukulaite n.250e mutta tuntui toimivan kaikinpuolin hyvin, ja oli rakenteeltaan tukevampi ja laadukaampi kuin halvemmat vaihtoehdot. Netistä löytyy kasa arvosteluja, ja Sonya kehutaan miltei poikkeuksetta.
Kirjojen lukemiseen e-ink on ainoa kelvollinen vaihtoehto sille perinteiselle muodolle, tableteilla voi varmasti lukea hetken kerrallaan, mutta on se melkoisen surkea vaihtoehto.

Sonyn kirjakauppa ei toimi suomessa! Eli joutuisit tyytmään kalliisiin suomivaihtoehtoihin. Tiedän tämän koska omistin sonyn readerin vähän aikaa sitten. Ostan seuraavaksi Amazonin Kindlen, sillä on paras käytettävyys ja halvimmat hinnat.

Tabletit haastavat kyl kovaa nuo Kindlet yms. - tietenkin eInk on tosi mukava näyttö ja kirjojen lukemiseen pätevä, mutta toisaalta tableteilla saa isomman näytön sekä musan, netin ja leffatkin tarvittaessa pyörimään. Jos Kindlestä irtoaisi mp3:t ja mustavalkoinen netti, niin sitten varmaan suoraan ottaisi Kindlen, nyt o hieman arpomista itsellänikin että tekeekö moisella mitään.

Yksi mihin Kindle o hyvä o kirjojen lukeminen illalla. Tietokoneen näytön kirkkaalla valolla o vähän piristävä vaikutus, meikäläisellä ainaki o hivenen vaikea suoraan koneen äärestä pompata pehkuihin. eInk ei tarvi niin kauheaa kirkkautta.

Tabletit haastavat kyl kovaa nuo Kindlet yms. - tietenkin eInk on tosi mukava näyttö ja kirjojen lukemiseen pätevä, mutta toisaalta tableteilla saa isomman näytön sekä musan, netin ja leffatkin tarvittaessa pyörimään. Jos Kindlestä irtoaisi mp3:t ja mustavalkoinen netti, niin sitten varmaan suoraan ottaisi Kindlen, nyt o hieman arpomista itsellänikin että tekeekö moisella mitään.

Yksi mihin Kindle o hyvä o kirjojen lukeminen illalla. Tietokoneen näytön kirkkaalla valolla o vähän piristävä vaikutus, meikäläisellä ainaki o hivenen vaikea suoraan koneen äärestä pompata pehkuihin. eInk ei tarvi niin kauheaa kirkkautta.

Joo, idea on just lähinnä kirjojen lukuun. Kindlessä houkuttelee juuri kepeys ja tuo näyttö, eli valon ei pitäis heijastua niin ulospäin. Myös auringossa tuntuu toimivan hyvin.. Ipad mini vaikuttaa kans ihan kelvolliselta vehkeeltä, hinta tosin on pikkasen eri tasoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom