E-Epa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tales
  • Aloitettu Aloitettu
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/e-epa.html

mm. tri Tolonen tuosta kirjoittaa. Ilmeisesti kyseessä taitaa olla muuallakin maailmassa laajalti tunnustettu aine? Itseäni koskettaa varsinkin nuo väitetyt vaikutukset mielenterveyteen, tuolla saralla kun ei itse ole tullut oltua aina niin kirkkaimmillaan...

Vähän paska alustus, myönnettäkööt. Mutta keskustelua ja kokemuksia silti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilman muuta kannattaa omega kolmosia syödä! Niitä ei imo saa millään riittävästi ruoasta. En nyt väitä että koulussa pärjää paremmin jne, mutta terveyden kannalta se on ehdottomasti plussaa. Suurin syy sydämen ohitusleikkauksiin on juuri tuo omega 3 ja omega 6 huono suhde toisiinsa.Täältä löytyy varmaan paljon tredejä tästä, kannattaa käyttää searchia. En ite ehdi nyt kirjottaa enempää.

E-epa kiinnostava tuote, hinta vaib lähes kaksinkertainen normi epa:aan verrattuna. Mielenterveys vaikutukset vielä kiistanalaiset, ei tarpeeksi tutkimuksia takana.

E-epa kiinnostava tuote, hinta vaib lähes kaksinkertainen normi epa:aan verrattuna. Mielenterveys vaikutukset vielä kiistanalaiset, ei tarpeeksi tutkimuksia takana.

varmaan tuo hinta on siks korkeempi koska toi e-epa on etyyliesteröity. on huomattavasti tehokkaampaa verrattuna normi epaan. ite oon käyttäny tota 2g suuria päiväannoksia munuaissairauden täydentävänä hoitona. on kyllä toiminu ällistyttävän hyvin.

Kyllä dha on tärkeää myös eli en näe syytä miksi ostaa omega3:sta, joka sisältää pelkästään epaa. Kannattaa pysyä perus-kalaöljyissä IMO.

Katsos kun pointti on siinä että tuo itsessään eroaa jos siitä tavan epasta. Dhat voi sitten ottaa tavan kapseleista.

Katsos kun pointti on siinä että tuo itsessään eroaa jos siitä tavan epasta. Dhat voi sitten ottaa tavan kapseleista.

Niinhän ne mainostaa. Se, että tuotteeseen on lisätty etyyliryhmä lisää (mahdollisesti, ainakin Tolosen mukaan) imeytymistä jonkin verran, mutta saman vaikutuksen saa (halvemmalla) ottamalla vaikka Lysi Omega3 Fortea tai vaikka Pirkka-kalaöljykapseleita. Tietääkseni suurin osa omega3-tutkimuksista on tehty ihan tavallisella epalla, esim. pubmedin mukaan epalla tehtyjä tutkimuksia löytyy yli 6000, e-epalla tutkimuksia löytyy tusinan verran.

Ja jos käyttää e-epaa niin joutuu ottamaan erikseen dha:t, jos siis haluaa saada molempia tärkeitä omega3-rasvahappoja. Ei mulla sinänsä mitään tuota e-epaa vastaan ole eikä ylipäänsä esteri-muotoja vastaan, varmaan ihan hyvä tuote. On mulla käytössä itsellä muita etyyliesteri-tuotteita kuten kreatiini-etyyliesteri ja arginiini-etyyliesteri.

En mä sua vastaan hyökännyt sentäs, vaikka edellinen posti ehkä vähän sen sävyinen olikin! :).

Pitänee huomenna perehtyä itse oikein ajatuksella artikkeleihin aineesta, niin on itselläkin pohjatietoa keskustella...

Itseäni koskettaa varsinkin nuo väitetyt vaikutukset mielenterveyteen, tuolla saralla kun ei itse ole tullut oltua aina niin kirkkaimmillaan...
Äiti kiikuttaa kyseistä tuotetta aina säännöllisin välein mulle, vissiin just mielialan takia, etten murhettuisi :) "Onko sulla vielä E-Epaa jäljellä?" Lähettää postissa lisää jos on loppunu :rolleyes:
Otan kiltisti tabun päivässä. En tiedä, auttaako, mutta välillä tulee syötyä niin harvoin kalaa että hyvä ottaa jotain tuollaista valmistetta.

En mä sua vastaan hyökännyt sentäs, vaikka edellinen posti ehkä vähän sen sävyinen olikin! :).

Juu ei mitään, en niin ajatellutkaan. Ja se on kyllä varma, että omega3:t missä muodossa tahansa kannattaa olla käytössä oikeastaan ympäri vuoden.

Kyllä dha on tärkeää myös eli en näe syytä miksi ostaa omega3:sta, joka sisältää pelkästään epaa. Kannattaa pysyä perus-kalaöljyissä IMO.

Syy on se että elimistö pystyy valmistamaan epasta dha:ta. toki sekin tärkeä rasvahappo, mutta epa ehdottomasti tärkeämpi jos pitää kahden väliltä valita.

Ikävä sanoa "käytä söörtsii", mutta tästäkin aiheesta on keskusteltu vaikka kuinka paljon aikaisemmin, oisit edes nostanut jonkun vanhoista threadeistä.

Syy on se että elimistö pystyy valmistamaan epasta dha:ta. toki sekin tärkeä rasvahappo, mutta epa ehdottomasti tärkeämpi jos pitää kahden väliltä valita.

Miksi pitäisi valita, miksi ei ottaa molemmat. Kyllä elimistö voi valmistaa dha:stakin epaa samoin kuin elimistö voi valmistaa alasta (alfalinoleenihappo) sekä epaa että dha:ta, konversio ei vain ole kovin tehokas. Ja kuten astro sanoi, rasvahapoista löytyy paljon aikaisempaa keskustelua. Jopa ihan tasokasta sellaista. :)

Hmm. Itseasiassa oli ihan oikeassa, mä söörtsäsin ja löytyhän sieltä ensiyrittämällä samaa aihetta käsittelevää matskua. Shame on me. Menen huomenna ostamaan 120kpl rasian tuota e-epaa... Kylkeen ehkä karnosiinia, jota tuon yhteydessä ollaan kehuttu myös.

Miksi pitäisi valita, miksi ei ottaa molemmat. Kyllä elimistö voi valmistaa dha:stakin epaa samoin kuin elimistö voi valmistaa alasta (alfalinoleenihappo) sekä epaa että dha:ta, konversio ei vain ole kovin tehokas. Ja kuten astro sanoi, rasvahapoista löytyy paljon aikaisempaa keskustelua. Jopa ihan tasokasta sellaista. :)

Mun käsityksen mukaan tosta alfasta ei varsinkaan epaa valmistu elimistöön. Tai sitten se on jotain todella merkityksetöntä määrää mitä valmistuu. Sellasessa omega 3-tv dokumentissa noin sanottiin joka tuli kakkoselta jokunen kuukaus sitten.

Miksi pitäisi valita, miksi ei ottaa molemmat. Kyllä elimistö voi valmistaa dha:stakin epaa samoin kuin elimistö voi valmistaa alasta (alfalinoleenihappo) sekä epaa että dha:ta, konversio ei vain ole kovin tehokas.

Joo ihan totta kaikki noi rasvahapot hyödyllisiä ja terveellisiä, mutta niinkuin sanoit ala:n käyttö fysiologosesti on jtn 15% luokkaa esim. epaan verrattuna :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom