DVD-leffojen arvon romahdus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Ikä
48
Jotenkin tuntuu että kaikki tutut ja tuntemattomat koittavat nyt päästä dvd-kokoelmistaan eroon aivan ulosheittohintaan. Mistähän moinen romahdus johtuu, kukaan ei toisaalta ole päivittämässä kokoelmiaan BLURAY/ HDDVD-leireihin vaan luopumassa kokoelmistaan kokonaan ja tosiaan aivan naurettavaan hintaan.

Itsekin möin leffani pois ja jokin aika sitten noin 3e/kpl hintaan, itse noista tuli maksettua joskus kuitenkin 20-30e/kpl. Silti myyminen oli aivan sairaan vaikeaa, vaikka kovana kauppamiehenä itseäni pidänkin ;)
Enpä usko että tulee enää koskaan ostettua ainoatakaan dvd-leffaa, poislukien jotain hauskoja bokseja jostain sarjoista, lastenleffoja jne.

No kai sitä "kasvaa" irti jotenkin noistakin ja vuokraus makuunista riittää...

Sitäpaitsi DVD-leffojen laatu on (poikkeuksetta) täyttä paskaa, itse totesin sen kun kotiteatterihuoneen rakensin ja kunnollisen tykin virittelin kattoon (joka on nyt myyty/purettu). HDDVD/BLURAY-leffoissa laatukin alkaisi varmasti riittämään, en ole moisia vielä ehtinyt missään tosin nähdä.

Tarjouksesta ostan joitain aina silloin tällöin. Emmä kyllä möisi, ei niistä enää mitään saa ja ties vaikka myöhemmin harmittaa.

Ja mä saan kattella noita filmejä ilmatteksi melkoisen paljon...

Internetti, torrent, polttava dvd-asema, halpa dvd-r levy.

Jos edellä mainitut asiat ovat edes heikolla tietotaito tasolla, ei 20€ dvd leffan ostaminen ole kovin houkutteleva ajatus. Tai edes nähdä vaivaa ostaakseen joltain käytettyjä leffoja halvalla.

No varmaan 90% elokuvista on nykyään sitä tasoa, että ne jaksaa katsoa kerran pari ja sitten ne lojuvat hyllyssä tyhjän panttina. Eikä elokuviin kiinny samallalailla kuin esimerkiksi cd tai vinyylilevyihin tai kirjoihin.

Joutavat pois hyllystä mokomat, tilaa viemästä. Itse säästän vain lempielokuvat / boksit. Muista voi hankkiutua jo eroon vaikka ei niitä kukaan kyllä haluakkaan.

No varmaan 90% elokuvista on nykyään sitä tasoa, että ne jaksaa katsoa kerran pari ja sitten ne lojuvat hyllyssä tyhjän panttina. Eikä elokuviin kiinny samallalailla kuin esimerkiksi cd tai vinyylilevyihin tai kirjoihin.

Joutavat pois hyllystä mokomat, tilaa viemästä. Itse säästän vain lempielokuvat / boksit. Muista voi hankkiutua jo eroon vaikka ei niitä kukaan kyllä haluakkaan.

ite oon samalla kannalla. ostetaan se parin kerran hittileffa jota katotaan max 2 kertaa. sit se on ruma paperinpaino hyllyssä -> pilkkahinnalla eroon

e: itellä parikytä leffaa joita en oo kattonut kun max 2 kertaa. jostain ihme syystä oli kuitenkin pakko ostaa ne omaks eikä vuokrata. kerran tosin saanut lainattua niitä pikkusiskoille joten ei ihan hukkaan mennyt.

Itse ostan vain klassikoita joita haluan pitää hyllyssäni siksi että ne on omasta mielestäni helvetin hyviä ja niillä on ns. keräilyarvoa itselle ja niitä ostetaan tosi harkiten. Suurimman osan leffoista vuokraan.

En ole ikinä oikein ymmärtänyt sitä että ostetaan esim. tv-sarjojen bokseja. Kuka jaksaa kattoa sarjan useammin kuin kerran-pari ? Näillä bokseilla on kuitenkin hintaa aika helvetisti. Eipä sillä, kukin laittaa rahaa mihin itte kattoo parhaaksi, eipä se ole keltään muulta pois.

Väite että taso on paskaa on vähän niin ja näin. Milloin se taso sitten ei ole paskaa ? Jos DVD (ei siis mikään 70-luvulla kuvattu ja dvd:lle remasteroitu)-taso ja dolby digital ääni ei riitä, niin mikä sitten riittää ?

Netistä saa kaiken ilmaiseksi, mukaanlukien tekstitykset. Ja lisäksi löytyy paljon sellaista mitä ei kaupasta saa. Ja lisäksi paljon aikaisemmin. Läppäri vaan kiinni telkkaan ja kotiteatteriin ja menoksi.

Samaa mieltä myös. Nykyleffoja ainakaan ei katso kuin kerran tai pari maksimissaan ja siitä parista kerrasta se 20e on aika hullu hinta. Välillä tulee ostettua esim. jostain tarjouksesta leffoja, kuten 10e/3kpl-laareista. Kun ei tuota keräilytarvetta ole, niin mieluummin vuokraan Makuunista leffan ja katson sen sitten kertaalleen ja se riittää hyvin. Varsinkin kun tulee katsottua ~1-4 leffaa viikossa, niin tulisi kovin kalliiksi katsella ostettuina DVD:nä.

Taitaa noiden BLURAY ja HD-DVD -formaattien tulo vahvistaa enemmän sitä, että vuokraan leffoja, kun hinnat on niissä sen verran korkeita.

Melkeinpä jokainen omista DVD-levyistä on juuri alennuksista ostettu, enkä ole yhdestäkään parin vuoden sisällä maksanut yli 6 euroa. Ei niistä saa eteenpäinmyydessä salettiin juuri mitään, muuton yhteydessä heitin parikymmentä levyä vaan roskiin, en jaksanut nähdä mitään vaivaa. Heitin hotellihuoneen rodeen, toivottavasti siivoojalla oli hauskat illat katsoessa niitä.

Kyllä ite ainakin tykkään sillon tällöin ostella aitoja DVD:eitä, kivojahan ne on tuossa hyllyssä kokoelmana. Ei niitä aina jaksa tietokoneen ruudultakaan vahdata.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en juurikaan leffoja ostele. Jotain aivan huippuja tulee ostettua, muut vähänkään kiinnostavat sitten vuokrattua (tosin monet tulee nähtyä jo leffateatterissa). Harvaa leffaa meikäläinen jaksaa katsoa useamman kuin yhden kerran niin siksi se vuokraaminen sopii paremmin.

Eri sarjojen boxeja on tullut jonkin verran osteltua, niitä kun on joskus mukava katsella sellaiseen "maratontyyliin".

Huuto.nettiä kun seuraa niin leffat on naurettavan halpoja. Jonkun kauhuleffan tilasin ja taisi tehdä 3,4€ postikuluineen, joten ei ole hinnalla pilattu. Ite ostelen jonkun verran juuri netistä ja sitten kauppojen alelaareista, koska ostaminen maksaa saman verran kuin vuokraaminen, elokuva kiertää sitten siskon ja isän luona, joten ei se hukkaan mene. Ostin tuossa viikko sitten varmaan ensimmäisen täysihintaisen DVD:n kaupasta ikinä ja leffa oli 300 special edition, samalla reissulla tarttui alelaaristakin leffoja.
Kauhuelokuvia keräilen vähän, joten niitä olen ostanut mistä milloinkin ja tuskin tulen niistä luopumaan.

metalman sanoi:
En ole ikinä oikein ymmärtänyt sitä että ostetaan esim. tv-sarjojen bokseja. Kuka jaksaa kattoa sarjan useammin kuin kerran-pari ? Näillä bokseilla on kuitenkin hintaa aika helvetisti. Eipä sillä, kukin laittaa rahaa mihin itte kattoo parhaaksi, eipä se ole keltään muulta pois.

No miusta hinta ei oo paha jos miettii, että boxin saa kaupasta alennuksesta 20-30€ ja siinä on kumminkin katsomista aika paljon (riippuen tietysti sarjasta jne). On kyllä taas niitä boxeja millä hintaa on niin paljon, että ei tule mieleen on ostaa. Turhimpia boxeja on ne missä on 5-8 jaksoa per boxi.
Lostin eka kausi on ainut boxi minkä omistan ja 2 kauden aion joskus ostaa. Shielditkin mahdollisesti joskus hankin, mutta eiköhän ne ole tuossa.

Tulipas sekavasti kirjoitettua :)

Ihmettelin jo DVD-formaatin yleistyessä miksi jotkut rupeavat keräämään DVD-leffoja. En varmaan ole ainoa, joka ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jaksa katsoa samaa leffaa uudestaan pitkään aikaan. Ja jos leffan haluaa katsoa uudestaan, niin sen saa halvemmalla vuokraamosta eikä se silloin vie tilaakaan kämpästä. Ja tietenkin saa netistä ilmaiseksi, mutta olen itse niin kehityksestä jäljessä että en edes harkitse sitä vaihtoehtoa.

Musiikin kannalta asia on täysin toinen. Levyjä tulee kuunneltua kymmeniä ja jopa satoja kertoja. (Omasta mielestä) huonot levyt voi myyydä eteenpäin. Toki musiikkiakin saa ilmaiseksi netistä, mutta minulle ei ole edes vaihtoehto laittaa musiikki soimaan jostain tietokoneen syövereistä randomilla. Enkä pidä ilmaisuutta laillisena.

Musiikki-DVD:hin pätee mielestäni sama kuin CD-levyihin; niitä voi kuunnella ja katsella lukemattomia kertoja. Live-levyistä en aikaisemmin ole pahemmin innostunut, mutta musiikki-DVD:t ovat eri asia.

Joitakin DVD-bokseja voi kyllä ostaa ihan kannatusmielessä tai niiden silkan hyvyyden takia. Kuten vaikka Madventuresit, jne.

Itestä on ainaki ihan kiva aina sillon tällön kartuttaa dvd-kokoelmaa. En niitä hirveästi ostele, ehkä joku 5-8 leffaa tulee ostettua vuodessa. Yksi mitä voisin sanoa jopa keräileväni on Simpsonien boksit, niissä ainakin riittää katseltavaa. Noi Simpsonit tulee ostettua aina kun on alennuksessa, viimeks stockalta 20eskoa/kausi. Leffoista voi maksaa enintään sen 9e.

Itellä leffojen ja cd levyjen ostotahti nyt vain kiihtynyt kun hyviä tarjouksia tulee tämän tästä vastaan. En tosin osta heräteostoksena leffaa jos en siitä jotain tiedä. Tiettyjen tyyppien leffa-arvostelujen perusteella uskaltaa ostaa sokkona, mutta pääasiassa ostella leffoja jotka yleensä on jo katsonut kerran-pari.

DVD-leffoista tuntuu olevan melkoista ylitarjontaa nykyään, kun kaikki jo syystä unohdetut "klassikot" ja muu huttu julkaistaan uudelleen. No, aika kultaa muistot, kuten sanotaan. Ehkä tästäkin formaatista alkaa se uutuudenviehätys pikkuhiljaa katoamaan.

Suht uusistakin leffoista alkaa olla melko hyviä tarjouksia, joten kai nekin poimitaan mielummin tuoreena kaupasta, eikä osteta parin euron säästöllä käytettynä. Itse olen kerännyt muutamaa tv-sarjaa, joita tiedän katsovani usein. Lisäksi joitain suosikkileffoja on kertynyt hyllyyn, mutta varsinaiseen keräilyyn ei ole tullut ryhdyttyä.

Jahka tässä saisi laitteet päivitettyä HD-aikakaudelle niin leffakanta tulee kyllä pidettyä maltillisempana kuin aikaisemmin (Alien boksi tottakai, ensin vhs sitten dvd ja seuraavaksi tietysti blue ray / hd dvd).

No jotain Kummelien jaksoja on kiva katsoa uudelleen ja uudelleen, vielä kun boksin/levyn ostaa vuoden ikäisenä jostain huutonetistä tai alelaarista niin eipä tule paljoa hintaa per jakso. Eipä nyt oikeen muuta tule mieleen mitä jaksaisi kerätä, joku mainitsi Madventurekset kyllä jo. Lihaksia ja luoteja alelaariin odotellessa... Toi piirrettyjenkin kerääminen on vähän niin ja näin kun kaikki tietävät miten niitä sitten käsitellään ja 29euron Special Edition Toy Story 2 saa kyytiä lelulaatikossa, lasinalusena ja hiekkalaatikolla niin ei juuri huvita niistäkään maksaa... Paras olisi että pitää levyt jossain jukeboksissa ettei niihin sormilla pääse edes koskemaan kuin sinne laittaessa.

Eikö täällä ketään muu muka keräile dvd-elokuvia? En ole lainkaan samaa mieltä siitä, että elokuvia ei jaksa katsoa kuin pari kertaa. Itse ainakin olen katsonut hyviä elokuvia lähemmäs kymmenen kertaa ja joitakin enemmän. Itsellä noin 400 leffaa(eikä mitään roskaa)

Itsellä kyse on siitä, että ostanko 5€ leffan vai vuokraanko leffan 3-5€.

Valitettavasti kaapissa on sarjaboxeja, mitä ei ole jaksanut/kerennyt katsomaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom