DVD elovien kerääminen/DVD kokoelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Miten paljon porukka ostelee elokuvia ja jos ostatte niin mitä. Ihan kaikki mitkä ilmestyy vai tietyn tyylisuunnan? Itse nuorempana keräsin kauhuelokuvia VHS:llä ja nyt päätin, että jatkan tuota keräämistä DVD muodossa. Huuto.netistä onkin jo muutama leffa tulossa ja tarkoituksena juuri ostella käytettynä noita kauhuelokuvia ajan mittaan. Ostoon menee kaupasta ihan uutena Kauhukoira (twelvepack/mäyräkoira) missä on Hellraiserit, Cujo ja joitakin muita ei niin hyviä kauhuelokuvia. Uutena ei ole yksinkertaisesti vara ostaa elokuvia, mutta onneksi Huuto.netissä on erittäin laaja valikoima kauhuelokuvia myytävänä sopuhintaan.

Muita elokuvia mitä voisin harkita ostavani niin on Star Warsit ja LOTR trilogia.

itse ostelen aika paljon millon lompakko antaa myötä(opiskelija butjetti),oikeastaan ei ole mitään tyylisuuntaa mitä ostan, vaan olen kaikki ruokanen.
yleensä tulee tehtyä ne "pakko" hankinnat,sitten joskus mikä nyt sattuu olemaan mielenkiintoinen spektaakkeli :)

Ite ostelen aika paljon elokuvia. Varsinaista tyylisuuntaa ei ole mutta hyllyyn päätyy hyvät vanhat klassikot, hyvät tv-sarjat ja joitain imdb top rated leffoja. Viimeisin ostos sopranos boksit 1-5. Kokoelmani käsittää n. 150 aitoa dvd:tä.

edit: waretusta en harrasta

Kyllä noita leffoja tulee ostettua kohtalaisesti. Huuto.netistä mäki ostan melkeen kaikki ja tietyt "huiput" suoraan kaupasta uutena. Eniten taitaa olla toiminta elokuvia.

Itsekin tulee kerättyä. Yleensä alennuksilla tai juuri huuto.netistä ostelen leffat.
Nyt jonkun verran yli 100 leffaa ja tuotantokausia jokunen.

Itseltä löytyy n.30 leffaa ja tarkoitus ei ole enään kasvattaa kokoelmaa, käytänkin tuota ikään kuin reservinä jos ei pääse videovuokraamoon hakemaan leffaa.

Kymppiä enempää en maksa enään mistään, enkä oikeastaan osta leffoja mitä en ole vielä nähnyt =)

Löytyyhän noita aika vino pino, noin 50 kappaletta nopeasti vilkaistuna. Ostan yleensä anttilasta, stockmannilta tai vastaavasta leffoja. Yksittäiset dvdt joita ostan, eivät ole yleensä aivan uusimpia vaan ne ovat hintaluokassa 9-15e, bokseista maksan enemmän.

Tykkään bokseista, joten ostan sellaisia, kun on mahdollisuus. Uusin hankinta on Indiana Jones boxi. Kaikista sormusten herroistakin löytyy 4 dvdn special extended edition versiot. Lisäksi hyllyssä on Alien Legacy boksi, Beverly Hills kyttä boksi, Star Wars boksi, Terminator 2 kolmen levyn Ultimate Director's cut edition, Quentin Tarantino collection ja Predator special edition.

Aika iso noista mun leffoista on toimintaelokuvia tai toimintakomedioita (esimerkiksi molemmat rush hourit). Hyllystä löytyy esimerkiksi kaikki kolme die hardia ja viisi eri Arnoldin leffaa, terminator kakkosesta on jopa kaksi eri julkaisua. Hyllystä löytyy lisäksi pari draama- ja kauhuaiheista leffaa kuten John Carpenterin The Thing.

Yhtään romanttista komediaa mulla ei ole, enkä ostakaan. :)

Aika paljon olen panostanut viime aikoina. Dvd formaatissa löytyy boksit ja muut mukaanlukien n.190 kappaletta. VHS-leffoja löytyy noin 300 elokuvaa.

Ostan dvd-leffoja kun kukkaro antaa periksi. Mutta oikeastaan koskaan en osta uutuuksia. Ja useimmiten dvd jonka ostan on sellainen jonka olen nähnyt tai aikaisemmin vuokrannut.Välttämättä en juuri heti myöskään katso sitten ostamaani leffaa vaan sitten aina kun jää aikaa tai tarvitsee äkkiä saada leffa ilta niin otan kaapista jonkun "uutuuden" ja katson sen.
Tällä hetkellä noita noin 100kpl kaapissa. Ja osa on sellaisia jotka ovat myös vhs kopioituna kaapissa.
Tarkoitus olisi käydä pikkuhiljaa kaikki videokasetti nauhat lävitse ja niistä todella hyvät leffat pistää hankintaan dvd versiona ja loput hävittää pois. Vhs nauhoja kun vaan on noin 200kpl ja jokaisessa nauhassa noin 2-4 leffaa. Karkeasti viimeksi laskettuna joku 600 leffaa nauhoilla. Vie muuten aika paljon tilaa nuo joten ihan siksi pitäisi raskia hieman karsia, sekä osassa noissa vhs nauhoissa tuntuu että kuvanlaatu on vuosien varrella todella paljon huonontunut.
Tällä hetkellä on dvd versioina esim
Terminnatorit
Die hardit
Tappavat aseet
Alienit
Beverly hills kytät
Bad boys 1/2
Bladet
Con air
The rock
Face off
Saving private ryan
Mindhunters
Highlander
jne jne

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kaupassakäyntiä ilman dvd-laarien penkomista. Melkeen jokaiselta reissulta tarttuu jotain mukaan, viimeisin Akira.

Ei mitään erityistä keräilykohdetta, mikä nyt sattuu silloinkin kiinnostamaan tai on tarjouksessa.

Extroja pitää olla, 10 e leffasta on vähän liikaa jos mukana tulee vain traileri. Kaikissa ei edes ole kohtausvalikoita (Seitsemän samuraita Kurosawa collectionista, perkale!).

Keräillä en enää filmejä jaksa, kun formaatit laukkaavat niin vauhdilla eteenpäin. Kohta saisi sitten olla päivittämässä DVD-kaappia HD DVD muotoon jne. jne. jne.

Omaksi ostan/tilaan DVD-muodossa vain materiaalia jota ei lähimakuunista tai muuten ole saatavilla. Eli elokuvia/sarjoja joita on Suomessa todella vaikea saada käsiinsä tai versioita legendaarisista pätkistä joissa on Suomiversioista sensuroituja kohtauksia.

DVD-extrat ovat IMO täysin turhia ja senkin tilan voisi käyttää itse leffan laadukkaampaan pakkaamiseen. Elokuvan illuusio vain rapistuu entisestään jos kylkiäisenä koko tuotantoporukka analysoi ulostustuksensa kaikilta kanteilta puhki.

Kyllähän nuota tulee aika paljon ostettua. Tähän mennessä olen saanut kerättyä varmaankin noin 190 julkaisua.
Nyt olen alannut enimmäkseen ostamaan TV-ja elokuva-sarjoja.

rocky-boxi tuli jouluna, joten tästä olis hyvä lähtä kehittään :D . ainakin kaikki rambot olis tarkoitus hommata ja ehkä näitä muitakin legendaarisia.

Aina tulee ostettua leffoja ja sarjoja, kun ylimääräistä rahaa löytyy. Kokoelmassa nyt vähän päälle 150 dvd:tä.

Mä ostelen DVD:itä kun on rahaa:) ja ostelen melkeinpä pelkästään toiminta ja kauhu leffoja. Täläsii löytyy:
Con air
The Hunted
Predator special edition
kaikki LotRit
Star wars 4,5,6
hohto
Halloween 1,2,3,8
Air force one
Platoon
Dead calm
Puhallettu 60:ssä sekunnissa
Muumio
King Arthur
Collateral

Niin ja ostelen leffoja Anttilasta.

japa sanoi:
Ostan dvd-leffoja kun kukkaro antaa periksi. Mutta oikeastaan koskaan en osta uutuuksia. Ja useimmiten dvd jonka ostan on sellainen jonka olen nähnyt tai aikaisemmin vuokrannut.Välttämättä en juuri heti myöskään katso sitten ostamaani leffaa vaan sitten aina kun jää aikaa tai tarvitsee äkkiä saada leffa ilta niin otan kaapista jonkun "uutuuden" ja katson sen.

Sama täällä. Just ostin Anttilasta 4 leffaa, kaikki alle 9 euroa kappaleelta. Enimmäkseen ostan toimintapätkiä, mutta muutkin hyvät elokuvat kelpaa. Tähän mennessä DVD levyjä on kertynyt jotain +80 kpl. Enemmänkin ostaisin jos olis rahaa.

Mulle nuo omaksi ostetut leffa on hyvä juttu, kun "leffamuisti" on niin surkea, että puolen vuoden päästä voin kattoo leffan melkein uutena. :D

Aika harvoin ostan sokkona mitaan, sellasia ns. klassikoita ja omia suosikkeja. Helvetillinen kasa niita on kertynyt. Keraamalla keraan vanhoja vampyyrileffoja ja brittikomediaa. Avon kanssa yhteisia on tota scifikeittoa joka lahtoon.

Vituttaa muuten suunnattomasti taydentaa kokoelmia kun mulla on VHSna kokonaisuudessaan aika paljon tv-sarjoja, esim. Men Behaving Badly, Monty Pythonit, Kylla Jeeves Hoitaa, noin 10 nauhallista Poiroteja jne. mutta ikaa alkaa olla kaseteilla parhaimmillaan kymmenen vuotta ja nyt pitais maksaa itsensa kipeaksi etta sais kokoelman korvattua kestavampaan muotoon. Niska limassa niita ohjelmia kytannyt aikoinaan :curs:

Mutta joo, joskus harvoin ostan jonkun halvan jos ei jaksa vuokrata mitaan, mutta yleensa ostan vaan niita mita tiedan katsovani lukuisia kertoja. Leffoja on reilu sata ja boxeja vajaa parikymmenta. Tietokoneella ei ole tietysti mitaan sarjoja jotka ovat liian kalliita kaupassa :rolleyes: .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom