Dubai is fucking nuts

Dubaissa lähtee kyllä joka projekti lapasesta. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muuten, mitä väliä sillä on teille, olisitko tuon talon nosturityömies vai 30 metrisen talon nosturityömies? Siis miksi se pelottaisi teitä enemmän olla tuolla kuin vaikka Stockmannin rakennustyömaan nosturin puikoissa? Lopputulos tippuessa olisi kuitenkin aivan sama. Kyllä mä mieluummin tuolta tippuisin, kun en ole koskaan edes laskuvarjolla hypännyt. Saisi vähän kauemmin funtsia elämää/fiilistellä vapaapudotusta.

1,4 kilsassa täytyy olla jo jonkunlainen puhuri. Onks tossa käytetty jotain uutta rakennustyyliä, kun aiemmin olin siinä luulossa että tollasilla perinteisillä rakennustekniikoilla ei voi noin korkeeta edes rakentaa.

No voihan molo mikä torni tulossa:hyper:

Lopputulos tippuessa olisi kuitenkin aivan sama. Kyllä mä mieluummin tuolta tippuisin, kun en ole koskaan edes laskuvarjolla hypännyt. Saisi vähän kauemmin funtsia elämää/fiilistellä vapaapudotusta.
Mieluummin mä tuolla olisin töissä, kuin stokkalla. Ottaisin laskuvarjon selkään ja mikäli putoisin, olisi ainakin paljon enemmän aikaa avata se varjo.:hyvä:

Eikö noita joitakin varjoja suunniteltu tollasista tornista alas hyppäämisen syyskuun 11. päivän jälkeen?

Base-hyppyvarjot, anyone? Noi nyt aukee ihan tarpeeksi nopeesti, mutta taas tarviiko ees aueta nopeasti, jos on kilometri matkaa? Tavallinen laskuvarjo vaan selkään.

Base-hyppyvarjot, anyone? Noi nyt aukee ihan tarpeeksi nopeesti, mutta taas tarviiko ees aueta nopeasti, jos on kilometri matkaa? Tavallinen laskuvarjo vaan selkään.
Juuri näin. Ei mitään ongelmaa avauksen kanssa 1400m.stä.

Maaliskuussa sattui lomareissulla välilasku Dubaihin ja kun lähdettiin jatkolennolle niin kone kurvasi sopivasti niin että näkyi sekä maapallosaari(saaret), Jumeirahin palmusaari sekä toi Burj Dubai. Ne 200-300m pilvenpiirtäjät ton kämpän ympärillä näytti aivan nysiltä.

Dubaihin pyramidi MILJOONALLE ASUKKAALLE

Dubain emiraattiin kaavaillaan jättimäistä rakennusta, jonka esikuvat löytyvät mayojen ja egyptiläisten muinaisista korkeakulttuureista.

Timelinks-arkkitehtitoimisto suunnittelee Dubaihin massiivista pyramidia, jossa voisi asua miljoona ihmistä ja joka peittäisi 2,3 neliökilometrin alan.

Timelinksin mukaan Ziggurat-niminen pyramidi pystyisi tuottamaan itse energiansa muun muassa auringosta ja tuulesta. Lisäksi siellä viljeltäisiin ruokaa.

Zigguratin miljoonaväestölle aiotaan rakentaa joukkoliikennevälineitä, joilla voi liikkua rakennuksen sisällä niin vaaka- kuin pystytasossa.

Virallisesti hanke esitellään CityScape Dubai -messuilla lokakuussa.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808288181403_ul.shtml

Nyt on mopo karannut käsistä pojilla :eek:

Huhhuh, aikamoista touhua, just ite luin tuon edellisen uutisen.. Ei ihan pikkurahoilla pelata tommosissa rakennelmissa :wtf:

Onko tuo enää IHAN oikeasti realistinen rakennus(haave)hanke? Siis vaikka kuinka paljon jollain on rahaa, niin eihän tuossa ole mitään järkeä? Miljoona ihmistä? Paljonko Dubaissa on tällä hetkellä asukkaita? Eipä siinä mitään, mä ainakin toivon, että toi - ja kaikkea muuta jännää keretään rakentamaan - ennen öljyn loppumista.

Voihan sitä rakentaa miten ison pytingin tahansa, jos vaan pelimerkkejä riittää siellä kaavun alla. Niinkuin Dubaissa näyttää riittävän.

Ja kai ne rakentaa sinne pyramidin kärkeen sitten kunnon pimp-sviitin. Paljonkohan ois neliöhinta. :)

Eilen oli töllössä ohjelmaa kun joku tanskalainen kaveri oli tekemässä jotain matkailujuttua tuolla rakenteilla olevassa isossa tornissa. Mikäli oikein muistan niin 78 kerroksesta irtoaa 210 neliön flätti 2-5 miljoonalla dollarilla(korjatkaa joku jos muistin tuon summan väärin). Taisi olla jotain yli 300 kerrosta kokonaisuudessaan tuossa tönössä.

Komeat oli näköalat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom