Dual Channel vs 3 muistipalikkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

MTM1977

WTF
Mode
Oli joskus aikaisemmin jo keskustelua siitä, kun en saanut 32bit win XP:ssä toimimaan kuin max 3gb muistia (mulla on siis 4kpl gigan palikoita, koneessa asennettuna tällä hetkellä ainoastaan kaksi).

Tuon 3gb saisi siis toimimaan, mutta silloin muistit ei kaiketi toimi Dual Channelina, kun nehän pitäisi olla pareittain oikeissa sloteissa, mutta 3gigan kanssa näin ei tietenkään ole? Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin...

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin silloinhan mun ei kannata kolmea palikkaa sinne laittaa, kun 2gb muistia kyllä riittää tällä hetkellä ja mieluummin pidän sen tuplanopeuden muistikontrollerissa kuin laitan gigan lisää muistia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite laittaisin vasta kun on VISTA koneella.

3 palikalla ei toimi Dual-channelina tietääkseni.

Niin mullakin on suunnitelma ollut, että kun Vistan asennan niin samalla heitän ne kaapissa olevat palikat koneeseen sisälle.
Saa sitten 4gb muistia toimimaan niinkuin pitääkin.

Entisessa emossa oli 4 paikkaa, ja se toimi kolmella kammalla dual chanelissa, se riippuu emolevystä miten se osaa käyttää niitä väyliä. Emolevyn manuaalista selviää se dual channel kaavio millaisilla yhdistelmillä toimii muistit dualina. Ja nytten uusi emolevy ei toimi taasen kolmella kammalla dualina :( Tosin tuosta 3 kampaisesta en tiedä varmaksi, kannattaa tsekata manuaali.

Entisessa emossa oli 4 paikkaa, ja se toimi kolmella kammalla dual chanelissa, se riippuu emolevystä miten se osaa käyttää niitä väyliä. Emolevyn manuaalista selviää se dual channel kaavio millaisilla yhdistelmillä toimii muistit dualina. Ja nytten uusi emolevy ei toimi taasen kolmella kammalla dualina :( Tosin tuosta 3 kampaisesta en tiedä varmaksi, kannattaa tsekata manuaali.

Kiitti!
Pitää tarkistaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom