Drag curl

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr Atlas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika näpsäkkä pimu tos kuvas :D

Niin tosta liikkeestä... Ei kai tuo mitenkään erikoinen oo, forkut vaan tuntuu menevän pumppiin, ja pikkusen painottuu erilailla tonne olkavarteen rasitus.

Toi on ihan perkeleen hyvä liike ;) varsinki siinä hässäkässä missä istutaan ja vispataan kulma tangolla, onks se nyt keskitetty tai jotain :) mä tykkään :rock:

löysänahka -_+ sanoi:
Toi on ihan perkeleen hyvä liike ;) varsinki siinä hässäkässä missä istutaan ja vispataan kulma tangolla, onks se nyt keskitetty tai jotain :) mä tykkään :rock:

Ei toi ole sama liike kuin hauiskääntö myötäotteella. Tuossa liikkeessä kyynärpäitä viedään taakse.

Vähän turhalta liikkeeltä tuntuu, imo...

Hämmer sanoi:
Ei toi ole sama liike kuin hauiskääntö myötäotteella. Tuossa liikkeessä kyynärpäitä viedään taakse.

Vähän turhalta liikkeeltä tuntuu, imo...

aaa, no näin kans eka kattelinki mutta sitte mietin että mitä järkee nyt tollasessa olis :hyper: plaah, noh pitää testaa.

Itse teen nuo taljassa, mutta kannattaa joskus kokeilla (esim. siinä taljassa) niin että paino pudotetaan ala-asennossa ainoastaan vaakatasoon tai vähän alle, ja siitä takas ylös. Painoa saa kiinni enemmän ja jännitys säilyy hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä teen tuon ennemmin sellaisella _/\_/\_ -tangolla. Eli sillä, millä ranskalaiset yleensä tehdään. Minulla ainankin tuossa liikkeessä tuntuu, kuin olisi ranteet luonnottomassa asennossa.

Kride sanoi:
Minä teen tuon ennemmin sellaisella _/\_/\_ -tangolla. Eli sillä, millä ranskalaiset yleensä tehdään. Minulla ainankin tuossa liikkeessä tuntuu, kuin olisi ranteet luonnottomassa asennossa.

Niin joo, siis myötäotteella kun tehdään hauiskääntöjä, niin onko siihen joku patentti tai jotain, että kun ranteet ei oo tarpeeks vahvoja niin ei pysty myöskään tekemään kovin isoilla romuilla tota. ni voisko ranteet esim. sitoo jotenkin ? :eek:

löysänahka -_+ sanoi:
Niin joo, siis myötäotteella kun tehdään hauiskääntöjä, niin onko siihen joku patentti tai jotain, että kun ranteet ei oo tarpeeks vahvoja niin ei pysty myöskään tekemään kovin isoilla romuilla tota. ni voisko ranteet esim. sitoo jotenkin ? :eek:

Jos ranteita halutaan vahvistaa niin parempi jättää remmit pois. Itse käytän remmejä esim. hauiskäännöissä ja penkissä koska ranteisiin vihloo, mutta parempi aina jos ei tartte käyttää. En tiedä teetkö jo näin, mutta pidä ranteet lukittuna yläasentoon, kun teet myötäotteella hauiskääntöä. On paitsi oikea suoritustapa, menee myös romua enemmän kuin ranteet lukittuna esim. ala-asentoon.

niin, ja toistoa edellisestä postauksesta: pudota tanko niin, että kädet ovat 90-asteen kulmassa ala-asennossa. menee paitsi romua enemmän, myös jännitys säilyy hyvin.

niin, ja olihan se kristallinkirkasta, että kun treenataan hauiskääntöjä myötäotteella, treenataan kyynärvarsia, ei hauiksia :arvi:
se, että ranteet väsyy ja lössähtää ala-asentoon (jolloin myös sarja päättyy) on merkki vain siitä, että niitä ranteita yläasennossa pitävät kyynärvarren lihakset on silloin treenattu väsyksiin. Ja jos tällä liikkeellä joku treenaa hauiksia, niin hauikset eivät ole ne, joista jerkku ensin loppuu.

ps: ollaan aloittelijoiden osiolla joten väänsin rautalangasta, kenenkään tietotasoa aliarvioimatta

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15: liikkeen nimi hauiskääntö myötäotteella saattaa aiheuttaa vääriä johtopäätöksiä.

Kride sanoi:

Joo itsekin teen kyseisellä mutkatangolla. Kyllä se ranteissa silleen pienesti huomaa sen asennon, mutta kyllä siihen tottuu, ja samalla siinä ranteetkin jossain määrin vahvistuu. Vois kyllä kokeilla perustangolla tuota..

Pieniä selvennyksiä drag curliin:

- liike tehdään suoralla tangolla ja vastaotteella
- tanko pidetään koko liikkeen ajan kiinni kropassa
- se tehdään melko pienillä painoilla
- tämä liike vaikuttaa eristävästi ylempään hauikseen ja sillä saadaan aikaan hauikseen korkeutta

Mr Atlas sanoi:
Pieniä selvennyksiä drag curliin:

- liike tehdään suoralla tangolla ja vastaotteella

Sinun laittamassa linkissä on myötäote. Vai tarkoitatko jotain omaa variaatiota? Nimittäin vastaotteella tuo muistuttaa perus hauiskääntöä tangolla.

kuvassa tosiaan myötäote.

myötäote = peukalot osoittavat toisiaan kohti.

vastaote = peukalot osoittavat toisistaan poispäin.

Pätee ihmisille, joilla peukalo on etusormen (ei nimettömän) vieressä :D

Epäilen kyllä kovasti kyseisen liikkeen tehoa hauiksiin.

Mr Atlas sanoi:
Tuosta sai vähän väärän kuvan liikkeestä. Tässä on vähän parempi. Eli se alempi kuvasarja.

http://www.seriousaboutfitness.com/detail/detail_20040301.htm

Erittäin näpsäkkä :D

Olen tota itekin harrastanut aina silloin tällöin kun kaipaa vaihtelua hauis treeneihin.

:offtopic: Naisille, joille luonto tai vaihtoehtoisesti plastiikkakirurgi on lahjoittanut isohkot kellukkeet, voi liikkeen tekeminen tuottaa hieman ongelmia :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom