Don`t drink& drive..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö tuon naisen olisi antaa vain kuolla pois?

Huh, aika järkyttävä juttu.

Päihtyneenä ajaminen on tuomittavaa, mutta jotenkin kuitenkin tuli mieleen, että kuinka paljon tuo "couple of beers" vaikutti onnettomuuden syntyyn vai oliko kyse monen asian summasta ( kaverit kyydissä -> näyttämisen halu, 17 vuotias kuljettaja, kova nopeus yms.. ). Varmaan tuolla parilla kaljallakin oli oma osuutensa.

En vaan pidä oikein siitä, että joidenkin ihmisten suurta epäonnea / surua käytetään jonkin asian lobbaamiseen. Vaikkakin tässä asiassa on kysymys oikeasta asiasta.

Luin ton jutun kerran kokonaan jostain. Se muija ois halunnut eka kuolla, mutta ainoa syy miksi haluaa elää on se, että toivoo jonkun lopettavan jurrissa ajelun katsellessaan hänen kuviaan. Eli en voi sanoin kuvailla, kuyinka paljon arvostan tota ihmistä.

Muutamat tuntemani ihmiset ovat ajaneet päihtyneenä. Niiltä, joilla on lapsia ,olen kysynyt, että miltä hänestä tuntuisi jos rattijuoppo ajaisi oman lapsen päälle. Se tuntuu olevan tehokas argumentti.

Itse olen ajanut alkoholin vaikutuksen alaisena ainakin kerran vahingossa. Juhlien jälkeisen päivän iltana, jolloin olin laskeskellut maksan jo polttaneen huurut pois. Kuitenkin, kun sain alkometrin käsiini ajon jälkeen puhalsin 0,6. Pää tuntui aivan selvältä. Tätä tapahtuu varmasti paljon. En kuitenkaan tuntenut, että olisin tuolloin aiheuttanut suurta vaaraa, koska olo oli tosiaan selvä. Tämän jälkeen olen lisännyt pari tuntia odottelua-aikaa siihen, mitä laskemalla olen odotteluaikaa saanut.

Suurin osa rattijuopoista on sellaisia, jotka nyt muutenkin ovat lähes koko ajan kännissä. Eli jos heillä on auto niin he ajavat sillä. Jos heiltä viedään kortti niin he ajavat ilman korttia. Jos he saavat sakot niin he jatkavat kännissä ajamista.

Sitten on pieni osa sellaisia, joille sattuu aamulla vahinko eli eilisiä promilleja on vielä veressä. He eivät yleensä ole vaarallisia liikenteelle.

Originally posted by smeagol
Minkä naisen? :)
Originally posted by smeagol
Kositsä sitä viel joskus? :D
Niin onks noi sun jutut hauskoja vai?! Ajattelisit vähän. :curs:

Mä tunnen yhden tyypin, joka krapulahuuruissa ajoi toisen auton perään liikennevaloissa. Oli kuulemma haissut vanha viina kuin viimestä päivää ja äijä oli melkein laatannut kolarin jälkitunnelmissa. No, sai asian sovittua, vaihtoivat yhteystietoja yms. ja tyyppi pääsi jatkamaan matkaa (oli ollut sen verta "lievä"kolari). Kaveri kertoi jälkeenpäin, ettei ikinä oo säikähtäny niin paljon, siinä olis voinu käydä niinkin et poliisit olis tullu paikalle ja puhalluttanu->syyte rattijuopumuksesta. Ja promilleja oli ollut veressä melkein promille (kotimittarilla)
Kyllä mä oon sitä mieltä, että EI lähdetä ajamaan jos on mahdollisuus olla promilleja veressä - ees krapulassa

aika järkyttävää minusta..
kunniotukset tolle naiselle jos pitää paikkansa toi mitä JJJ sano:worship:

En enää kehdannut avata tota sivua tuli joskus katottua aikaisemmin ja pahaa teki:(

Ja noi smeagolin kommentit on kyllä saatanan lapsellisia,parempi kun pitäist ne mölyt mahassasi:curs:

Soittaisitteko poliisin jos ystävänne tai puolisonne lähtisi humalassa auton rattiin?

Itse yrittäisin sen itse estää kaikin tavoin. Jos ei mikään muu auttaisi olisi kai pakko soittaa poliisit hänen ja muiden turvallisuuden vuoksi.

Itse olen pitänyt ajamisen rajana 2 alkoholiannosta, tämä määrä ei minun kokoiseen mieheen mielestäni vaikuta millään tavoin ( 108kg ). Mitä mieltä olette, nollatoleranssi vai joku promilleraja?

Originally posted by Omna
Soittaisitteko poliisin jos ystävänne tai puolisonne lähtisi humalassa auton rattiin?

Itse yrittäisin sen itse estää kaikin tavoin. Jos ei mikään muu auttaisi olisi kai pakko soittaa poliisit hänen ja muiden turvallisuuden vuoksi.

Itse olen pitänyt ajamisen rajana 2 alkoholiannosta, tämä määrä ei minun kokoiseen mieheen mielestäni vaikuta millään tavoin ( 108kg ). Mitä mieltä olette, nollatoleranssi vai joku promilleraja?

Soittaisin. Jos ei olisi puhelinta saatavilla, katkoisin kys. henkilöltä vaikka jomman kumman jalan ennemmin kuin päästäisin hänet rattiin.

Itselläni raja kulkee yhdessä kaljassa. Siihen se jää. Nykyiset promillerajat ovat mielestäni suht hyvät. Rattijuoppoudesta vaan pitäisi antaa kovempia rapsuja, sehän on suoranainen "haistakaa-vittu-minä-en-välitä-muista-ihmisistä" -ele.

Vittu smeagol! Yleensä ei pistä kenenkään läpät vihaks mut sitä vois ehkä joskus ihan vahingossa miettii et mitä laukasee! :curs:

Originally posted by Vispe
Vittu smeagol! Yleensä ei pistä kenenkään läpät vihaks mut sitä vois ehkä joskus ihan vahingossa miettii et mitä laukasee! :curs:

Niinpä!

Smeagold: HAVE A NICE WARM CUP OF SHUT THE FUCK UP!

kokemukseni rattijuoppoudesta....
Mummuni kuoli rattijuopon päälleajamana ja mutsi oli hänen mukanaan sillä reissulla, mutsilla oli ikää tuolloin 13.

tarinan opetus: älkää vittu soikoon ajako sitä autoa kännissä.

Mää haluaisin liikenteestä pois ne puolisokeat yli 70v ihmiset,jotka viime vuosituhannella kävivät tarkastuttaan näkönsä. Rattijuopot on toinen ongelma,mutta en todellakaan keksi miten tästä juoppokansasta sais ne kitkettyä pois. Kerran oon typeryyksissäni ajanu parin promillen kännisä,mutta moottorikelkalla ku oli pakko saada 2km päästä ostettua makkaraperunat kioskilta yöllä,mutta vaikka olisin ajanu miten pahasti niin silti en olisi toisia ihmisiä voinut vahingoittaa,ainoastaan itteni,mutta silti tein väärin.

Kerran vittuilin kusipäiselle kelkkapoliisille ku se oli sunnuntaina jäällä puhalluttamasa porukkaa ni sanoin et en puhalla (olin tietenki selvinpäin kuten aina jos ei tuota yhtä kertaa oteta huomioon)et lähdetäänkö verikokeesee ni se veti hirveet pultit mut verikokeeseen ei menty,eikä tullu mitään sakkoja,tuon tein ihan periaatteesta kun se alko valittaan yhdestä todella mitättömästä seikasta ja sen takia et poliisit ei sovella lakia kun ajaa kelkalla tiellä vaan antavat aina sakot oli syy mikä tahansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom