"Don" Juhani Herranen kertoo toisessa osassaan kuulumisiaan projektissaan:
"On kulunut jo puoli vuotta siitä, kun mielenhäiriö iski minuun ja tämä alkoi. Laihdutin ensin ja nyt olen kasannut ihran tilalle lihaksia. Painoni on noin 82 kg aamupunnituksessa.
Nyt kaikki siis alkaa kun tähtään kevään Master-kilpailuihin. Kun kävin katsomassa Lahden kilpailuja, tapasin Jari Laineen, joka on hallitseva mestari. Tapani mukaisesti haastoin hänet ja tarjosin hopeista mitalia seuraavista kisoista.
Nyt kun on ikää enemmän, on erityisen tärkeää huomioida harjoittelun vaikutus niveliin ja jänteisiin. Harjoittelenkin nykyään hiukan eri tavalla kuin nuorempana. Vaikka en ole koskaan ollut rymistelijä harjoittelussani, on tekemisiäni pystynyt vieläkin parantamaan ja kohdentamaan eri tavalla.
Tapasin vanhan tuttuni Ari Uusitalon Oulun kilpailuissa ja juttelimme pitkän tovin. Ari on Body- ja Fitnessurheilijoiden valmentaja ja ollut ajan hermolla koko ajan. Minä sen sijaan 12 vuotta ulkona bodymaailmasta. Päätimme tavata ajan kanssa ja niin kuin Ari leikkisästi sanoi, hän aikoo kiskoa minut 80-luvulta 2000-luvulle. Uskomatonta, kuinka pieniä asioita oikealla tavalla vihkiytynyt pystyy näkemään ja saamaan toisen vielä ymmärtämään kaiken sen. Olen aina myös ollut sitä mieltä, että jokaisella urheilijalla tulisi olla joku henkilö, jolla riittää ystävyyttä, auktoriteettia ja uskottavuutta niin paljon, että voi kertoa huonoista/parannettavista asioista.
Harjoittelun suunnittelun, uuden opettelun ja kokeilun lisäksi tarkastelimme ravintotottumuksiani. Minulla on ollut vähän ”epätarkka” tapa ravita lihaksiani. Ongelma ei niinkään ole ollut ravintoaineissa vaan energian ja proteiinin suhteista, määristä ja ajankohdasta. On kuulemma olemassa sellaisiakin tyyppejä, jotka syövät pääsääntöisesti liian vähän. Minä kuulun tuohon ihmisryhmään.
Nyt minulla on uudet työhalut ja osun harjoitellessani juuri siihen lihakseen, jota olen tekemässä ärsyttämättä niveliäni. Samoin minulla on energiaa sekä treeniin että työhön. Odotan jokaista harjoituskertaa innolla. Haluan onnistua joka toistossa paremmin. Olen yhtä innoissani kuin silloin nuorena poikana, kun ensimmäisiä kertoja haaveilin kilpailuista."
-Juhani Herranen

. Jännä kyl nähä et kuinka hurjalle näyttää kisakireenä.