Don Juhani Herranen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja House
  • Aloitettu Aloitettu
537982_638943836126061_1342295082_n.jpg

"Don" Juhani Herranen kertoo toisessa osassaan kuulumisiaan projektissaan:

"On kulunut jo puoli vuotta siitä, kun mielenhäiriö iski minuun ja tämä alkoi. Laihdutin ensin ja nyt olen kasannut ihran tilalle lihaksia. Painoni on noin 82 kg aamupunnituksessa.
Nyt kaikki siis alkaa kun tähtään kevään Master-kilpailuihin. Kun kävin katsomassa Lahden kilpailuja, tapasin Jari Laineen, joka on hallitseva mestari. Tapani mukaisesti haastoin hänet ja tarjosin hopeista mitalia seuraavista kisoista.

Nyt kun on ikää enemmän, on erityisen tärkeää huomioida harjoittelun vaikutus niveliin ja jänteisiin. Harjoittelenkin nykyään hiukan eri tavalla kuin nuorempana. Vaikka en ole koskaan ollut rymistelijä harjoittelussani, on tekemisiäni pystynyt vieläkin parantamaan ja kohdentamaan eri tavalla.

Tapasin vanhan tuttuni Ari Uusitalon Oulun kilpailuissa ja juttelimme pitkän tovin. Ari on Body- ja Fitnessurheilijoiden valmentaja ja ollut ajan hermolla koko ajan. Minä sen sijaan 12 vuotta ulkona bodymaailmasta. Päätimme tavata ajan kanssa ja niin kuin Ari leikkisästi sanoi, hän aikoo kiskoa minut 80-luvulta 2000-luvulle. Uskomatonta, kuinka pieniä asioita oikealla tavalla vihkiytynyt pystyy näkemään ja saamaan toisen vielä ymmärtämään kaiken sen. Olen aina myös ollut sitä mieltä, että jokaisella urheilijalla tulisi olla joku henkilö, jolla riittää ystävyyttä, auktoriteettia ja uskottavuutta niin paljon, että voi kertoa huonoista/parannettavista asioista.

Harjoittelun suunnittelun, uuden opettelun ja kokeilun lisäksi tarkastelimme ravintotottumuksiani. Minulla on ollut vähän ”epätarkka” tapa ravita lihaksiani. Ongelma ei niinkään ole ollut ravintoaineissa vaan energian ja proteiinin suhteista, määristä ja ajankohdasta. On kuulemma olemassa sellaisiakin tyyppejä, jotka syövät pääsääntöisesti liian vähän. Minä kuulun tuohon ihmisryhmään.

Nyt minulla on uudet työhalut ja osun harjoitellessani juuri siihen lihakseen, jota olen tekemässä ärsyttämättä niveliäni. Samoin minulla on energiaa sekä treeniin että työhön. Odotan jokaista harjoituskertaa innolla. Haluan onnistua joka toistossa paremmin. Olen yhtä innoissani kuin silloin nuorena poikana, kun ensimmäisiä kertoja haaveilin kilpailuista."

-Juhani Herranen

Tuleekohan näistä sen treeneistä joskus tarkempaa juttua, videot kiinnostais kovasti? Aina oon ihaillu sen tapaa treenata. Pääsishän noita paikanpäällekin katsomaan jos siellä olis koko illan päivystämässä. Legendasta ei ole yhtään videota, nyt sekin olis mahdollista päivittää tälle vuosituhannelle.

Kun vertaa Donin poseerauksia esim tämän vuoden paljon kehuja saaneen overall -bodyvoittajan vapariin, eroa on kun yöllä ja päivällä. Mikähän siinä on kun tämän päivän kehonrakentajat on ku rautakankia siellä lavalla? Vai kultaako aika vaan muistot, ja nää tuntuu vaan tyylikkäämmiltä vedoilta?

Kun ilmeisesti minuunkin tässä viittaat, niin kerron vähän omaa näkökantaani. Ihan ensimmäiseksi sanon, että Juhani Herranen on aivan loistava poseeraaja, eikä minulla vastaavaan ole mitenkään mahdollisuuksia. Mutta on kuitenkin otettava pari asiaa huomioon. Ensinnäkin musiikki. Juhanin tuossa videolla oleva musiikki on hyvin rauhallista ja antaa aikaa poseeraamiseen paljon. Poseeraukset voi tehdä fiilistellen ja kiirehtimättä. Toki musiikkivalinnallisia juttuja kyllä. Oma musiikkini oli mahtipontista leffamusiikkia ja tietty "robottimaisuus" kuuluikin asiaan.

Toiseksi on otettava huomioon, että itselläni oli neljännet kisat ja Juhanilla on pelkästään jo PRO-kisoja kahdeksan alla ennenkuin siirtyi uudelleen kilpailemaan amatöörinä, kuten tuossa videolla. Amatöörikisojen kokemuksesta puhumattakaan. Kokemus luo varmuutta ja varmuus luo komeaa poseeraamista.

Kyllä tässä yritetään poseerausta treenata, koska sehän on kehonrakennuksen tärkein työkalu. Se, kuinka tuot itsesi lavalla esille ratkaisee kaiken.

Mikään ei ole niin hölmöä kehonrakennuksessa kuin se, että olet tiukka ja kunnossa, mutta pilaat kaiken lavalla, kun et osaa poseerata.

Eiköhän tämä vaparivertailu ole mielipidejuttu?
Itse ainakin tykkään (no homo) juurikin tuollaisesta mahtipontisesta, mutta silti hieman huumoriakin sisältävästä vaparista :)

Eilen satuin samaan aikaan olemaan treenaamassa, kun Herranenkin. Hyvän näköistä tekemistä oli ja kunto kohdillaan kyllä! :)

Kun vertaa Donin poseerauksia esim tämän vuoden paljon kehuja saaneen overall -bodyvoittajan vapariin, eroa on kun yöllä ja päivällä. Mikähän siinä on kun tämän päivän kehonrakentajat on ku rautakankia siellä lavalla? Vai kultaako aika vaan muistot, ja nää tuntuu vaan tyylikkäämmiltä vedoilta?

Jaa, no entäs minä? :)

Eiköhän nyt kaikki tiedä että nyyssölä on Suomen parhaita (omasta mielestä paras) poseeraaja, joten turha kai sinun on sitä kysellä?!

Ajattelin vaan kun todettiin tän päivän kehonrakentajien olevan rautakankia? Mäkin kato olen niitä tän päivän kehonrakentajia.

Eniweis, kesällä tapasin Herrasen ja jo silloin keho näytti hyvältä!! Ens keväänä pamahtaa ja kovaa kun legenda palaa lavoille!

image.webp

Aion olla yleisössä kannustamassa!

Niin, tässä on tieto erilaisista asioista lisääntynyt vuosien varrella. Ei se taida olla ihan huono taikka virnuilemisen arvoinen asia. Sähän voit tosin sulattaa vähän muovia palautusjuomaan, jos tehot sillä lisääntyisi.

Dangers of Plastic Food Containers, Water Bottles, and Bisphenol A (BPA)

Virnuile lisää ja nauti muovista.

Sorry OT.

Tottakai tieto muovin ja vaikka koivun tai vesijohtoveden haitoista lisääntyy vuosi vuodelta. Mikä väärä tulkinta siitä sillä kertaa tehdään onkin jo sitten toinen juttu. Mitä kaikkea tuntematonta se itse jauhe sitten sisältääkään, tiedä vaikka niitä muovipalleroita?

Jaa, no entäs minä? :)

No ehkä yleistin, sielä löytyy kyllä teitä klassisesti poseeraavia taitureiita joukosta. Tuon Donin vapari sai vaan muistisolut haikailemaan tuohon tyyliin missä haetaan rauhallisesti joka poussi, ja pidetään sitä kunnolla. ja siirtymä seuraavan on luonnollinen, eikä heitellä Ramssteinin tahtiin nitää omia suosikkiposeja peräjälkeen. Makuasioita, mutta itse pidän tuosta rauhallisesta tyylistä enemmän.

Frank Zane sanoi jossain että nykyään poseeraus on enemmän poseerauksesta toiseen siirtymistä kuin poseerauksen näyttämistä, tuo rauhallinen tyyli on mielestäni paljon parempi. Juhani Herrasella on ollut nopeampi tempoisempiakin ohjelmia mutta ne on poistettu youtubesta. Tuossa Herrasen poseerauksessa ei myöskään mun mielestä ole mitään tekotaiteellista vaan kaikki on luontevaa ja asennot viimeisen päälle harkittuja ja hiottuja. Herranen on tietääkseni myös pianisti ja tuossa se taiteellisuus sitten kumpuaa esiin.

on kyllä melkonen lapanen Donilla. Innolla odotan legendan paluuta. Tästä olis kiva saada wlogimaista matskua, mutta taitaa oila liikaa vaadittu. Voisi vedota jopa vanhempaan pakkiskansaa :)

Back
Ylös Bottom