Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis hommahan on alunperin lähtenyt foorumi postauksista mistä sittemmin on tehty aika suuria yhteenvetoja yms ympäri internettiä. Eikä tuosta kirjallisuutta ole kun ei idean isällä ole tarkoitus tehdä suurempia rahoja markkinoimalla systeemia suurelle yleisölle. Eli sinne vain foorumeille lukemaan hyvää tekstiä.

Niin se kai on tehtävä sitten. Omaan systeemiin olen tällä hetkellä kyllä tyytyväinen, mutta aina on hyvä oppia uutta.

-kroppa jaetaan tyyliin rinta,selkä,olkapäät,ojentajat ja jalat,hauis,forkut
-treenit joko ma,ke,pe tai ma,ti,to,pe (riippuen palautumisesta)
-yhdelle lihakselle kolme liikettä, joita kierrätetään esim. 1.treeni rinnalle:penkki, 2: vinopenkki jne.
-kun jossakin liikkeessä tulee seinä vastaan eli vähemmän toistoja kuin edellisellä kerralla, niin liike vaihtoon
-VAIN yksi sarja per treeni (+lämmittelyt)
-liikkeessä hidas negatiivinen vaihe (n.6-10sec). Tuota 6-10sec. ei kaiketi kannata liian orjallisesti noudattaa, kunhan pitää huolen, että negatiivinen vaihe on kontrolloitu
-tarkoitus tehdä rest-pausena esim. penkissä painoa 90kg, jolla ekassa sarjassa n.10 toistoa (tappiin asti), tämän jälkeen n.12-15sec paussi ja samalla (90kg) noin 2-4 toistoa (tappiin asti), sitten taas 12-15sec paussi ja vielä samalla painolla n.1-3 toistoa.
-rest-pause sarjan jälkeen 10-30sec. staattinen pito (90kg irti telineestä ja pidetään ilmassa niin kaukan kuin jaksaa)
-staattisen pidon jälkeen venytystä lihakselle ja sitten toiseen liikkeeseen

Siinä se on hyvin kiteytetty. Voi tehdä suorilla sarjoilla ja ilman staattisia.

Pari kysymystä:

-Jos tekee tälläsellä jaolla: ma, ti, to, pe. Niin pitääkö jokapäivälle olla eri liike samalle lihakselle, esim. Rintaan. maanantaina penkki, tiistaina vinopenkki, torstaina ristiveto, perjantaina pec-dec?

-Pitääkö tehdä siis vain tälläisellä jaolla vai voiko sitä jatkaa esim. näin: ma, ti, to, pe, su, ma...

-Minkälaisia toistomääriä sarjassa?

-Kuulostaa hassulta että vain yksi sarja per lihas, per päivä?

Tuntuu niin mielenkiintoiselta ohjelmalta että on pakko ottaa kokeiluun. Minkälaisia kokemuksia muilla?
Onko tämä ohjelma enemmän massa- vai voimapainotteinen?

Pari kysymystä:

-Jos tekee tälläsellä jaolla: ma, ti, to, pe. Niin pitääkö jokapäivälle olla eri liike samalle lihakselle, esim. Rintaan. maanantaina penkki, tiistaina vinopenkki, torstaina ristiveto, perjantaina pec-dec?

neljän päivän jako on vain, vain ja ainostaan KAUAN treenanneille. Tulee nimittäin aika nopeasti seinä vastaan normijampalla. DCssä puhuttaessa, unohda risitvedot ja pecdekit ja keskity punnerruksiin kässäreillä, smithissä ja vipulaitteissa. Ja normi, tangolla tehtyä penkkiä ei dcssä tehdä, liian suuren loukkaantumisriskin takia.

-Pitääkö tehdä siis vain tälläisellä jaolla vai voiko sitä jatkaa esim. näin: ma, ti, to, pe, su, ma...

Ylempi vastaus, älä ala modailemaan valmista. Et tule onnistumaan.

-Minkälaisia toistomääriä sarjassa?

Kaikissa liikkeissä restpause sarjoja normaalisti aina 10-30 väliltä (tosin jotkut kauan treenanneet saattavat tehdä muunlaisillakin), paitsi forkuissa, pohkeissa ja selän paksuus liikkeissä suoria sarjoja. Esim maastaveto 1x4-8 ja 1x8-12 ja pohkeissa 10-12 DC tyylillä (lue lisää foorumin stickeistä, alla linkki.)

-Kuulostaa hassulta että vain yksi sarja per lihas, per päivä?

Kyllä, yksi restpause sarja. Ei jää lepertelylle varaa. Pakottaa tekemään täysillä. Yksi syy miksi ei sovellu kuin vähän pidempään reenanneille.

Tuntuu niin mielenkiintoiselta ohjelmalta että on pakko ottaa kokeiluun. Minkälaisia kokemuksia muilla?
Onko tämä ohjelma enemmän massa- vai voimapainotteinen?

Homma perustuu siihen, että tulet hurjasti vahvemmaksi jolloin taas lihasmassa kasvaa. Jos ajattelit laittaa "kokeiluun", kannattaa unohtaa. Tai ensiksi joudut lukemaan pari sataa sivua foorumiviestejä, koska muuten homma menee päin persettä, ihan oikeasti:david:

Näytät olevan niin pihalla, että lukaseppas doggpoundista _KAIKKI_ stickyt.

Mä nyt en mun englannin kielen taidolla saa paljoakaan irti tosta sivusta, että voisko joku tehä tiivistelmän?

Ja mistä johtuu tämä suuri loukkaantumis riski penkkiä tangolla tehdessä?

Eikä mulla nyt ole ikää kuin sen 15v. ja aktiivista salitreeniä takana vuosi (3-5krt/vk)

Ihan vain Vstaotteen suosittelemana päätin tutustua.

Mä nyt en mun englannin kielen taidolla saa paljoakaan irti tosta sivusta, että voisko joku tehä tiivistelmän?

Ja mistä johtuu tämä suuri loukkaantumis riski penkkiä tangolla tehdessä?

Eikä mulla nyt ole ikää kuin sen 15v. ja aktiivista salitreeniä takana vuosi (3-5krt/vk)

Ihan vain Vstaotteen suosittelemana päätin tutustua.
Tuota tietoa on intensemusclella niin saatanasti, että voit olla varma ettei sitä kukaan ala sulle tiivistelemään, etenkään Suomeksi. Ja noiden tekstien lukeminen on välttämätöntä...

Lähinnä suuret kuormat, ja penkki ei ole se olkapää-ystävällisin liike.

Salitreeniä pitäisi olla vähintään neljä vuotta takana.

Ja minä en todellakaan ole suositellut sinulle DC:tä! Mistäs sä nyt näin päättelit?

Tossa on Body-lehden jonkinlainen suomenkielinen artikkeli:
http://www.bodylehti.fi/uimg/pdf/20061/32-37_doggcrapp_b1.pdf

Minä en DC:tä kovin tarkkaan tunne enkä ole sillä itse ikinä treenannut, mutta yleisen kokemuksen pohjalta mulla on kuitenkin jonkinlainen käsitys, millaisesta leikistä tässä on kyse. Sulla taas ei kysymyksistäsi päätellen ole hajuakaan, mihin meinaat ryhtyä ja siltä pohjalta kannattaa toistaiseksi jättää tämä suosiolla väliin ja keräillä vähitellen lisää tietoa, että pystyt tätä halutessasi hyödyntämään joskus tulevaisuudessa kun sulla on eväät siihen. DC ei ole mikään yksinkertainen "ohjelma", vaan korkean intensiteetin treenimenetelmä ja jos rupeat vain kopioimaan treenijakoja ja toistomääriä ymmärtämättä ja osaamatta soveltaa menetelmän perusideoita ja siihen kuuluvia treenin tehokeinoja, et varmasti saa aikaiseksi mitään järkevää. Jos toisena ääripäänä rupeat liian heikolla treenipohjalla riehumaan DC-treenejä rest-pause-sarjoineen täysillä, saat luultavasti itsesi revittyä rikki alta aikayksikön.

Tuota tietoa on intensemusclella niin saatanasti, että voit olla varma ettei sitä kukaan ala sulle tiivistelemään, etenkään Suomeksi. Ja noiden tekstien lukeminen on välttämätöntä...

Lähinnä suuret kuormat, ja penkki ei ole se olkapää-ystävällisin liike.

Salitreeniä pitäisi olla vähintään neljä vuotta takana.

Ja minä en todellakaan ole suositellut sinulle DC:tä! Mistäs sä nyt näin päättelit?

Etsä oo mulle mitään suositellutkaan, itse ainakin mainostit jossakin tredissä yhelle jannulle sitä.

Miten sitten olen sen erikoisempi kuin muut koska voit treenata 2 vuoden jälkeen jo sellasta ohjelmaa joka on tarkotettu 4v.-> treenanneille?

Etsä oo mulle mitään suositellutkaan, itse ainakin mainostit jossakin tredissä yhelle jannulle sitä.

Miten sitten olen sen erikoisempi kuin muut koska voit treenata 2 vuoden jälkeen jo sellasta ohjelmaa joka on tarkotettu 4v.-> treenanneille?
En ole mainostanut kyllä kenellekään, vaan kerroin treenaavani DC:llä, kun ohjelmaani nyt kysyttiin.

Siis neljä vuotta on se Danten itsensä ilmoittama raja(vai oliko se jopa enemmän), ja minut pitäisi ignorata kokonaan kun ajatellaan, että millä treenitaustalla DC:n voi aloittaa. Tai siis tarkoitan, että minun takiani tätä eivät muut "aloittelijat" rupea todellakaan vääntämään!

Se treenitaustan raja ei ole perusteetta keksitty, jos DC ei toimisi minulla, niin se myös näkyisi. Mutta eipä näykkään, kun olin valmis varaamaan muutaman viikon aikaa ohjelmaan tutustumiseen, treenaamaan ohjeiden mukaan, syömään ohjeiden mukaan, joka on paljon tärkeämpää kuin ohjelman mukaan treenaaminen. +Monta muuta asiaa jotka saatkin nyt päätellä itse. :)

En ole mainostanut kyllä kenellekään, vaan kerroin treenaavani DC:llä, kun ohjelmaani nyt kysyttiin.

Siis neljä vuotta on se Danten itsensä ilmoittama raja(vai oliko se jopa enemmän), ja minut pitäisi ignorata kokonaan kun ajatellaan, että millä treenitaustalla DC:n voi aloittaa. Tai siis tarkoitan, että minun takiani tätä eivät muut "aloittelijat" rupea todellakaan vääntämään!

Se treenitaustan raja ei ole perusteetta keksitty, jos DC ei toimisi minulla, niin se myös näkyisi. Mutta eipä näykkään, kun olin valmis varaamaan muutaman viikon aikaa ohjelmaan tutustumiseen, treenaamaan ohjeiden mukaan, syömään ohjeiden mukaan, joka on paljon tärkeämpää kuin ohjelman mukaan treenaaminen. +Monta muuta asiaa jotka saatkin nyt päätellä itse. :)

Okei, okei. That's it! Luovutan :itku:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös tää vaan tarkota enemminkin sitä että tuo neljä vuotta ei ole mikään raja vaan lähinnä arvo että ketään pari kuukautta punttia nostellut ei alottaisi. Niinkuin sinunkin tilanteessa näkyy niin ketä tahansa joka haluaa panostaa koko ohjelmaan voi tehdä tätä? Ohjelmahan toimii sinulla koska panostat siihen joten miksi se ei toimisi jollakin muulla joka panostaa samalla tavalla?

Älä luovuta, vaan hanki itsellesi joku muu hyvin suunniteltu 2-jakoinen, hyvin suunnitellulla ruokavaliolla, ja kokeile DC:tä sitten parin vuoden päästä. Jookos? :)

Jospa sitä jonku 2 jakoisen sitten ottais... tai jatkaa tällä samalla vanhalla.

Jotenkin haukuttelisi taas tuo Golden Six, mutta enpä tiedä, jos tuon G6 aloittaisi niin olisiko siitä enää mulle miten pitkälle hyötyä.

Eikös tää vaan tarkota enemminkin sitä että tuo neljä vuotta ei ole mikään raja vaan lähinnä arvo että ketään pari kuukautta punttia nostellut ei alottaisi. Niinkuin sinunkin tilanteessa näkyy niin ketä tahansa joka haluaa panostaa koko ohjelmaan voi tehdä tätä? Ohjelmahan toimii sinulla koska panostat siihen joten miksi se ei toimisi jollakin muulla joka panostaa samalla tavalla?
Dante muistaakseni kerran avautuikin asiasta, ja esimerkkinä eivät todellakaan olleet 2-kuukautta treenanneet vaan 4-vuotta treenanneet. :) Tottakai toimii, mutta aavistan, että tässä tapauksessa ei kyseessä ole "samalla tavalla panostaminen". Ihan jo noista kysymyksistä pääteltävissä.

Jospa sitä jonku 2 jakoisen sitten ottais... tai jatkaa tällä samalla vanhalla.

Jotenkin haukuttelisi taas tuo Golden Six, mutta enpä tiedä, jos tuon G6 aloittaisi niin olisiko siitä enää mulle miten pitkälle hyötyä.
Miksi ei olisi hyötyä? Ihan ku joku perus yksjakonen ei olisi enää toimiva, kun on tullut niinkin paljon salikokemusta kuin yksi vuosi...

Simppeliä yhteenvetoa on aika hankala tehdä, eikä taida sellaista missään ollakaan. Loppujen lopuksi homma on selvä kuin bläkki. Mikä siitä tekee hankalan, ovat ihmiset. Oman järjen käyttö unohtuu, mitä Dante kiroaa lähes jokaisessa kirjoituksessaan.

Koitin vääntää lyhyttä yhteenvetoa, mutta paisui niin hirvittävän pituiseksi (ja tässäkin threadissa jo monia yhteenvetoja on). Joten ehkä parempi, että jokainen lukee itse oikeat tekstit. Menee asiat varmasti vähän paremmin perille. Listasin tähän muutaman "tärkeimmistä" linkeistä.

NEWBIES TO DC - READ THIS THREAD
Dante on being a well-rounded, caring individual outside of the gym
Dante on getting the basics down before moving up to an advanced program like DC (and giving advice on it)
Dante on the importance of genetics and the limitations they can place on you
Dante on why his program works and why some people can't be convinced
Dante on upward progression + time = results

Dante on standout and weak bodyparts and what genetics will allow you to do with them

A compliation of DC quotes
Trulyhuge on building a big-ass backDante on his supplement use

Trulyhuge on the importance of constantly learning

Massive G on DC and low-carb diets
Dante on the dangers of the flat barbell bench press
Dante on not being an idiot and using some common sense with the stretches
A DC Excel spreadsheet by ddubb9965
Dante with some talk on how to improve a weak bodypart
Iabadman on not missing out on the big picture while obsessing over your goals
Iabadman on the spiritual side of bodybuilding

Heavy Hitter with a previous Dante post about the nutritional decisions you need to make if you wanna make it to the next level

Dante on how you don't have to get fat to grow using DC, however
Dante on a method for training calves using a treadmill
Super D on how the two-way split can also be used by advanced bodybuilders
Iabadman on the comeback trail after illness
In-human quote thread by Future
Dusty Hanshaw stars in Project Superheavyweight (and some talk about widowmakers)
Members' lessons learned from DC training
Dante suggests a chest exercise
Bigp3 with suggestions for endomorphs looking to bulk without gaining too much fat
SuperD on how newbies to DC need to start with the two-way split
Dante and company pick Skip's brain for pre-contest advice
Massive G suggests a unique biceps exercise
Massive G on the benefits of Vitamin D
Bruno shows a outside-the-box shoulder exercise recommended by Homonunculus and seconded by Trulyhuge
Betito puts up a link to an article on another board about training and eating philosophies by Kelly Baggett
A video by Shelby Starnes (Copa) demonstrating a good shoulder stretch
Dante with some talk and good links about rear delt development
Dante with some talk about eating big to get big

A thread with some great info about green tea

Lots of great (very old - possibly a bit outdated) stuff from Dante
Dieting talk with some good information by Mangoat
Dante and Justin Harris have some fun with a video camera (and show a good chest exercise)
KidRok with a good post about how your recovery abilities can change and you have to adapt
Massive G on why the protein gets eaten first
Trulyhuge provides some links to some posts about DC and contest prep

Se joka ei jaksa / viitsi / halua lukea yllä olevia kirjoituksia, on parempi jättää reeni niille, jotka ne jaksavat lukea. Se että kirjoitukset ovat englanniksi on vain syy opetella kyseinen kieli. Joten kenenkään on turha huudella siitä. Melkein jokaiselle on sitä koulussakin jonkun verran opetettu:pano:

Suosittelen lukemaan noita vaikkei edes ajattele alkavansa DC:llä hakkaamaan. Saa hyviä vinkkejä ja ohjeita ihan treenaamiseen ylipäätään. Ei muuta kuin hyviä luku ja treenihetkiä:D

:joulu3:

Jopas tuli linkkejä. Tuo toinen linkki ainaki oli vähän asian vierestä, vaikkaki hyvää asiaa sielläki oli. Ite lisäisin vielä tuon tämän ketjun viidennessä viestissä liitetiedostona olleen tekstipätkän hyvään lukemistoon http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=269693&postcount=5. En oo kyllä lukenu sitäkää vielä ihan kokonaan, mutta ensimmäinen puolikas tosta tekstitiedostosta näytti ihan hyvältä asialta. En kylläkää aikonu DC:tä alottaa vaan edelleen ite väsään alusta loppuun asti ohjelmat, mutta aina on hyvä oppia uutta asiaa treenaamisesta ja ties vaikka sieltä vois itekki jotain hyödyntää.

Miksi ei olisi hyötyä? Ihan ku joku perus yksjakonen ei olisi enää toimiva, kun on tullut niinkin paljon salikokemusta kuin yksi vuosi...

Kuka on puhunut salikokemuksesta?
Eikö tuossa saa itsensä melko helposti ylikuntoon jos vettä täydellä volyymilla jokatoinenpäivä?
On se hermotus nyt jo jonkunnäkönen ihan vaan vaikka sitten senVUODENKIN treenanneella.

Kuka on puhunut salikokemuksesta?
Eikö tuossa saa itsensä melko helposti ylikuntoon jos vettä täydellä volyymilla jokatoinenpäivä?
On se hermotus nyt jo jonkunnäkönen ihan vaan vaikka sitten senVUODENKIN treenanneella.
Tästä jos jatkaisitte jossain muualla, kuin tässä "pyhässä" threadissä. :D

Mutta vastaanpa vielä, et mene ylikuntoon, ja hermotuksesta tässä ei todellakaan ole puhuttu.

edit. Ohjelmaan kuuluvalla volyymilla voit tehdä, mutta sarjoja ei kannata tehdä aivan loppuun asti. Itse tekisin kuusikkoa ma, ke, pe. Mutta tästä aiheesta en tule sanomaan enää sanaakaan tässä threadissa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom