DoggCrapp Training – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: đŸ”„đŸ¶ DoggCrapp Training System – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla đŸ¶đŸ”„

Meta description: RĂ€jĂ€htĂ€vĂ€n tehokas treenimetodi, jossa progressiivinen kuorma, rest–pause ja ÀÀrimmĂ€inen venytys pakottavat lihaksen kasvuun nopeasti ja brutaalisti.

Siis hommahan on alunperin lÀhtenyt foorumi postauksista mistÀ sittemmin on tehty aika suuria yhteenvetoja yms ympÀri internettiÀ. EikÀ tuosta kirjallisuutta ole kun ei idean isÀllÀ ole tarkoitus tehdÀ suurempia rahoja markkinoimalla systeemia suurelle yleisölle. Eli sinne vain foorumeille lukemaan hyvÀÀ tekstiÀ.

Niin se kai on tehtÀvÀ sitten. Omaan systeemiin olen tÀllÀ hetkellÀ kyllÀ tyytyvÀinen, mutta aina on hyvÀ oppia uutta.

-kroppa jaetaan tyyliin rinta,selkÀ,olkapÀÀt,ojentajat ja jalat,hauis,forkut
-treenit joko ma,ke,pe tai ma,ti,to,pe (riippuen palautumisesta)
-yhdelle lihakselle kolme liikettÀ, joita kierrÀtetÀÀn esim. 1.treeni rinnalle:penkki, 2: vinopenkki jne.
-kun jossakin liikkeessÀ tulee seinÀ vastaan eli vÀhemmÀn toistoja kuin edellisellÀ kerralla, niin liike vaihtoon
-VAIN yksi sarja per treeni (+lÀmmittelyt)
-liikkeessÀ hidas negatiivinen vaihe (n.6-10sec). Tuota 6-10sec. ei kaiketi kannata liian orjallisesti noudattaa, kunhan pitÀÀ huolen, ettÀ negatiivinen vaihe on kontrolloitu
-tarkoitus tehdÀ rest-pausena esim. penkissÀ painoa 90kg, jolla ekassa sarjassa n.10 toistoa (tappiin asti), tÀmÀn jÀlkeen n.12-15sec paussi ja samalla (90kg) noin 2-4 toistoa (tappiin asti), sitten taas 12-15sec paussi ja vielÀ samalla painolla n.1-3 toistoa.
-rest-pause sarjan jÀlkeen 10-30sec. staattinen pito (90kg irti telineestÀ ja pidetÀÀn ilmassa niin kaukan kuin jaksaa)
-staattisen pidon jÀlkeen venytystÀ lihakselle ja sitten toiseen liikkeeseen

SiinÀ se on hyvin kiteytetty. Voi tehdÀ suorilla sarjoilla ja ilman staattisia.

Pari kysymystÀ:

-Jos tekee tÀllÀsellÀ jaolla: ma, ti, to, pe. Niin pitÀÀkö jokapÀivÀlle olla eri liike samalle lihakselle, esim. Rintaan. maanantaina penkki, tiistaina vinopenkki, torstaina ristiveto, perjantaina pec-dec?

-PitÀÀkö tehdÀ siis vain tÀllÀisellÀ jaolla vai voiko sitÀ jatkaa esim. nÀin: ma, ti, to, pe, su, ma...

-MinkÀlaisia toistomÀÀriÀ sarjassa?

-Kuulostaa hassulta ettÀ vain yksi sarja per lihas, per pÀivÀ?

Tuntuu niin mielenkiintoiselta ohjelmalta ettÀ on pakko ottaa kokeiluun. MinkÀlaisia kokemuksia muilla?
Onko tÀmÀ ohjelma enemmÀn massa- vai voimapainotteinen?

Pari kysymystÀ:

-Jos tekee tÀllÀsellÀ jaolla: ma, ti, to, pe. Niin pitÀÀkö jokapÀivÀlle olla eri liike samalle lihakselle, esim. Rintaan. maanantaina penkki, tiistaina vinopenkki, torstaina ristiveto, perjantaina pec-dec?

neljÀn pÀivÀn jako on vain, vain ja ainostaan KAUAN treenanneille. Tulee nimittÀin aika nopeasti seinÀ vastaan normijampalla. DCssÀ puhuttaessa, unohda risitvedot ja pecdekit ja keskity punnerruksiin kÀssÀreillÀ, smithissÀ ja vipulaitteissa. Ja normi, tangolla tehtyÀ penkkiÀ ei dcssÀ tehdÀ, liian suuren loukkaantumisriskin takia.

-PitÀÀkö tehdÀ siis vain tÀllÀisellÀ jaolla vai voiko sitÀ jatkaa esim. nÀin: ma, ti, to, pe, su, ma...

Ylempi vastaus, ÀlÀ ala modailemaan valmista. Et tule onnistumaan.

-MinkÀlaisia toistomÀÀriÀ sarjassa?

Kaikissa liikkeissÀ restpause sarjoja normaalisti aina 10-30 vÀliltÀ (tosin jotkut kauan treenanneet saattavat tehdÀ muunlaisillakin), paitsi forkuissa, pohkeissa ja selÀn paksuus liikkeissÀ suoria sarjoja. Esim maastaveto 1x4-8 ja 1x8-12 ja pohkeissa 10-12 DC tyylillÀ (lue lisÀÀ foorumin stickeistÀ, alla linkki.)

-Kuulostaa hassulta ettÀ vain yksi sarja per lihas, per pÀivÀ?

KyllÀ, yksi restpause sarja. Ei jÀÀ lepertelylle varaa. Pakottaa tekemÀÀn tÀysillÀ. Yksi syy miksi ei sovellu kuin vÀhÀn pidempÀÀn reenanneille.

Tuntuu niin mielenkiintoiselta ohjelmalta ettÀ on pakko ottaa kokeiluun. MinkÀlaisia kokemuksia muilla?
Onko tÀmÀ ohjelma enemmÀn massa- vai voimapainotteinen?

Homma perustuu siihen, ettÀ tulet hurjasti vahvemmaksi jolloin taas lihasmassa kasvaa. Jos ajattelit laittaa "kokeiluun", kannattaa unohtaa. Tai ensiksi joudut lukemaan pari sataa sivua foorumiviestejÀ, koska muuten homma menee pÀin persettÀ, ihan oikeasti:david:

NÀytÀt olevan niin pihalla, ettÀ lukaseppas doggpoundista _KAIKKI_ stickyt.

MÀ nyt en mun englannin kielen taidolla saa paljoakaan irti tosta sivusta, ettÀ voisko joku tehÀ tiivistelmÀn?

Ja mistÀ johtuu tÀmÀ suuri loukkaantumis riski penkkiÀ tangolla tehdessÀ?

EikÀ mulla nyt ole ikÀÀ kuin sen 15v. ja aktiivista salitreeniÀ takana vuosi (3-5krt/vk)

Ihan vain Vstaotteen suosittelemana pÀÀtin tutustua.

MÀ nyt en mun englannin kielen taidolla saa paljoakaan irti tosta sivusta, ettÀ voisko joku tehÀ tiivistelmÀn?

Ja mistÀ johtuu tÀmÀ suuri loukkaantumis riski penkkiÀ tangolla tehdessÀ?

EikÀ mulla nyt ole ikÀÀ kuin sen 15v. ja aktiivista salitreeniÀ takana vuosi (3-5krt/vk)

Ihan vain Vstaotteen suosittelemana pÀÀtin tutustua.
Tuota tietoa on intensemusclella niin saatanasti, ettÀ voit olla varma ettei sitÀ kukaan ala sulle tiivistelemÀÀn, etenkÀÀn Suomeksi. Ja noiden tekstien lukeminen on vÀlttÀmÀtöntÀ...

LÀhinnÀ suuret kuormat, ja penkki ei ole se olkapÀÀ-ystÀvÀllisin liike.

SalitreeniÀ pitÀisi olla vÀhintÀÀn neljÀ vuotta takana.

Ja minÀ en todellakaan ole suositellut sinulle DC:tÀ! MistÀs sÀ nyt nÀin pÀÀttelit?

Tossa on Body-lehden jonkinlainen suomenkielinen artikkeli:
http://www.bodylehti.fi/uimg/pdf/20061/32-37_doggcrapp_b1.pdf

MinÀ en DC:tÀ kovin tarkkaan tunne enkÀ ole sillÀ itse ikinÀ treenannut, mutta yleisen kokemuksen pohjalta mulla on kuitenkin jonkinlainen kÀsitys, millaisesta leikistÀ tÀssÀ on kyse. Sulla taas ei kysymyksistÀsi pÀÀtellen ole hajuakaan, mihin meinaat ryhtyÀ ja siltÀ pohjalta kannattaa toistaiseksi jÀttÀÀ tÀmÀ suosiolla vÀliin ja kerÀillÀ vÀhitellen lisÀÀ tietoa, ettÀ pystyt tÀtÀ halutessasi hyödyntÀmÀÀn joskus tulevaisuudessa kun sulla on evÀÀt siihen. DC ei ole mikÀÀn yksinkertainen "ohjelma", vaan korkean intensiteetin treenimenetelmÀ ja jos rupeat vain kopioimaan treenijakoja ja toistomÀÀriÀ ymmÀrtÀmÀttÀ ja osaamatta soveltaa menetelmÀn perusideoita ja siihen kuuluvia treenin tehokeinoja, et varmasti saa aikaiseksi mitÀÀn jÀrkevÀÀ. Jos toisena ÀÀripÀÀnÀ rupeat liian heikolla treenipohjalla riehumaan DC-treenejÀ rest-pause-sarjoineen tÀysillÀ, saat luultavasti itsesi revittyÀ rikki alta aikayksikön.

Tuota tietoa on intensemusclella niin saatanasti, ettÀ voit olla varma ettei sitÀ kukaan ala sulle tiivistelemÀÀn, etenkÀÀn Suomeksi. Ja noiden tekstien lukeminen on vÀlttÀmÀtöntÀ...

LÀhinnÀ suuret kuormat, ja penkki ei ole se olkapÀÀ-ystÀvÀllisin liike.

SalitreeniÀ pitÀisi olla vÀhintÀÀn neljÀ vuotta takana.

Ja minÀ en todellakaan ole suositellut sinulle DC:tÀ! MistÀs sÀ nyt nÀin pÀÀttelit?

EtsÀ oo mulle mitÀÀn suositellutkaan, itse ainakin mainostit jossakin tredissÀ yhelle jannulle sitÀ.

Miten sitten olen sen erikoisempi kuin muut koska voit treenata 2 vuoden jÀlkeen jo sellasta ohjelmaa joka on tarkotettu 4v.-> treenanneille?

EtsÀ oo mulle mitÀÀn suositellutkaan, itse ainakin mainostit jossakin tredissÀ yhelle jannulle sitÀ.

Miten sitten olen sen erikoisempi kuin muut koska voit treenata 2 vuoden jÀlkeen jo sellasta ohjelmaa joka on tarkotettu 4v.-> treenanneille?
En ole mainostanut kyllÀ kenellekÀÀn, vaan kerroin treenaavani DC:llÀ, kun ohjelmaani nyt kysyttiin.

Siis neljÀ vuotta on se Danten itsensÀ ilmoittama raja(vai oliko se jopa enemmÀn), ja minut pitÀisi ignorata kokonaan kun ajatellaan, ettÀ millÀ treenitaustalla DC:n voi aloittaa. Tai siis tarkoitan, ettÀ minun takiani tÀtÀ eivÀt muut "aloittelijat" rupea todellakaan vÀÀntÀmÀÀn!

Se treenitaustan raja ei ole perusteetta keksitty, jos DC ei toimisi minulla, niin se myös nÀkyisi. Mutta eipÀ nÀykkÀÀn, kun olin valmis varaamaan muutaman viikon aikaa ohjelmaan tutustumiseen, treenaamaan ohjeiden mukaan, syömÀÀn ohjeiden mukaan, joka on paljon tÀrkeÀmpÀÀ kuin ohjelman mukaan treenaaminen. +Monta muuta asiaa jotka saatkin nyt pÀÀtellÀ itse. :)

En ole mainostanut kyllÀ kenellekÀÀn, vaan kerroin treenaavani DC:llÀ, kun ohjelmaani nyt kysyttiin.

Siis neljÀ vuotta on se Danten itsensÀ ilmoittama raja(vai oliko se jopa enemmÀn), ja minut pitÀisi ignorata kokonaan kun ajatellaan, ettÀ millÀ treenitaustalla DC:n voi aloittaa. Tai siis tarkoitan, ettÀ minun takiani tÀtÀ eivÀt muut "aloittelijat" rupea todellakaan vÀÀntÀmÀÀn!

Se treenitaustan raja ei ole perusteetta keksitty, jos DC ei toimisi minulla, niin se myös nÀkyisi. Mutta eipÀ nÀykkÀÀn, kun olin valmis varaamaan muutaman viikon aikaa ohjelmaan tutustumiseen, treenaamaan ohjeiden mukaan, syömÀÀn ohjeiden mukaan, joka on paljon tÀrkeÀmpÀÀ kuin ohjelman mukaan treenaaminen. +Monta muuta asiaa jotka saatkin nyt pÀÀtellÀ itse. :)

Okei, okei. That's it! Luovutan :itku:

Eikös tÀÀ vaan tarkota enemminkin sitÀ ettÀ tuo neljÀ vuotta ei ole mikÀÀn raja vaan lÀhinnÀ arvo ettÀ ketÀÀn pari kuukautta punttia nostellut ei alottaisi. Niinkuin sinunkin tilanteessa nÀkyy niin ketÀ tahansa joka haluaa panostaa koko ohjelmaan voi tehdÀ tÀtÀ? Ohjelmahan toimii sinulla koska panostat siihen joten miksi se ei toimisi jollakin muulla joka panostaa samalla tavalla?

ÄlĂ€ luovuta, vaan hanki itsellesi joku muu hyvin suunniteltu 2-jakoinen, hyvin suunnitellulla ruokavaliolla, ja kokeile DC:tĂ€ sitten parin vuoden pÀÀstĂ€. Jookos? :)

Jospa sitÀ jonku 2 jakoisen sitten ottais... tai jatkaa tÀllÀ samalla vanhalla.

Jotenkin haukuttelisi taas tuo Golden Six, mutta enpÀ tiedÀ, jos tuon G6 aloittaisi niin olisiko siitÀ enÀÀ mulle miten pitkÀlle hyötyÀ.

Eikös tÀÀ vaan tarkota enemminkin sitÀ ettÀ tuo neljÀ vuotta ei ole mikÀÀn raja vaan lÀhinnÀ arvo ettÀ ketÀÀn pari kuukautta punttia nostellut ei alottaisi. Niinkuin sinunkin tilanteessa nÀkyy niin ketÀ tahansa joka haluaa panostaa koko ohjelmaan voi tehdÀ tÀtÀ? Ohjelmahan toimii sinulla koska panostat siihen joten miksi se ei toimisi jollakin muulla joka panostaa samalla tavalla?
Dante muistaakseni kerran avautuikin asiasta, ja esimerkkinÀ eivÀt todellakaan olleet 2-kuukautta treenanneet vaan 4-vuotta treenanneet. :) Tottakai toimii, mutta aavistan, ettÀ tÀssÀ tapauksessa ei kyseessÀ ole "samalla tavalla panostaminen". Ihan jo noista kysymyksistÀ pÀÀteltÀvissÀ.

Jospa sitÀ jonku 2 jakoisen sitten ottais... tai jatkaa tÀllÀ samalla vanhalla.

Jotenkin haukuttelisi taas tuo Golden Six, mutta enpÀ tiedÀ, jos tuon G6 aloittaisi niin olisiko siitÀ enÀÀ mulle miten pitkÀlle hyötyÀ.
Miksi ei olisi hyötyÀ? Ihan ku joku perus yksjakonen ei olisi enÀÀ toimiva, kun on tullut niinkin paljon salikokemusta kuin yksi vuosi...

SimppeliÀ yhteenvetoa on aika hankala tehdÀ, eikÀ taida sellaista missÀÀn ollakaan. Loppujen lopuksi homma on selvÀ kuin blÀkki. MikÀ siitÀ tekee hankalan, ovat ihmiset. Oman jÀrjen kÀyttö unohtuu, mitÀ Dante kiroaa lÀhes jokaisessa kirjoituksessaan.

Koitin vÀÀntÀÀ lyhyttÀ yhteenvetoa, mutta paisui niin hirvittÀvÀn pituiseksi (ja tÀssÀkin threadissa jo monia yhteenvetoja on). Joten ehkÀ parempi, ettÀ jokainen lukee itse oikeat tekstit. Menee asiat varmasti vÀhÀn paremmin perille. Listasin tÀhÀn muutaman "tÀrkeimmistÀ" linkeistÀ.

NEWBIES TO DC - READ THIS THREAD
Dante on being a well-rounded, caring individual outside of the gym
Dante on getting the basics down before moving up to an advanced program like DC (and giving advice on it)
Dante on the importance of genetics and the limitations they can place on you
Dante on why his program works and why some people can't be convinced
Dante on upward progression + time = results

Dante on standout and weak bodyparts and what genetics will allow you to do with them

A compliation of DC quotes
Trulyhuge on building a big-ass backDante on his supplement use

Trulyhuge on the importance of constantly learning

Massive G on DC and low-carb diets
Dante on the dangers of the flat barbell bench press
Dante on not being an idiot and using some common sense with the stretches
A DC Excel spreadsheet by ddubb9965
Dante with some talk on how to improve a weak bodypart
Iabadman on not missing out on the big picture while obsessing over your goals
Iabadman on the spiritual side of bodybuilding

Heavy Hitter with a previous Dante post about the nutritional decisions you need to make if you wanna make it to the next level

Dante on how you don't have to get fat to grow using DC, however
Dante on a method for training calves using a treadmill
Super D on how the two-way split can also be used by advanced bodybuilders
Iabadman on the comeback trail after illness
In-human quote thread by Future
Dusty Hanshaw stars in Project Superheavyweight (and some talk about widowmakers)
Members' lessons learned from DC training
Dante suggests a chest exercise
Bigp3 with suggestions for endomorphs looking to bulk without gaining too much fat
SuperD on how newbies to DC need to start with the two-way split
Dante and company pick Skip's brain for pre-contest advice
Massive G suggests a unique biceps exercise
Massive G on the benefits of Vitamin D
Bruno shows a outside-the-box shoulder exercise recommended by Homonunculus and seconded by Trulyhuge
Betito puts up a link to an article on another board about training and eating philosophies by Kelly Baggett
A video by Shelby Starnes (Copa) demonstrating a good shoulder stretch
Dante with some talk and good links about rear delt development
Dante with some talk about eating big to get big

A thread with some great info about green tea

Lots of great (very old - possibly a bit outdated) stuff from Dante
Dieting talk with some good information by Mangoat
Dante and Justin Harris have some fun with a video camera (and show a good chest exercise)
KidRok with a good post about how your recovery abilities can change and you have to adapt
Massive G on why the protein gets eaten first
Trulyhuge provides some links to some posts about DC and contest prep

Se joka ei jaksa / viitsi / halua lukea yllÀ olevia kirjoituksia, on parempi jÀttÀÀ reeni niille, jotka ne jaksavat lukea. Se ettÀ kirjoitukset ovat englanniksi on vain syy opetella kyseinen kieli. Joten kenenkÀÀn on turha huudella siitÀ. Melkein jokaiselle on sitÀ koulussakin jonkun verran opetettu:pano:

Suosittelen lukemaan noita vaikkei edes ajattele alkavansa DC:llÀ hakkaamaan. Saa hyviÀ vinkkejÀ ja ohjeita ihan treenaamiseen ylipÀÀtÀÀn. Ei muuta kuin hyviÀ luku ja treenihetkiÀ:D

:joulu3:

Jopas tuli linkkejÀ. Tuo toinen linkki ainaki oli vÀhÀn asian vierestÀ, vaikkaki hyvÀÀ asiaa siellÀki oli. Ite lisÀisin vielÀ tuon tÀmÀn ketjun viidennessÀ viestissÀ liitetiedostona olleen tekstipÀtkÀn hyvÀÀn lukemistoon http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=269693&postcount=5. En oo kyllÀ lukenu sitÀkÀÀ vielÀ ihan kokonaan, mutta ensimmÀinen puolikas tosta tekstitiedostosta nÀytti ihan hyvÀltÀ asialta. En kyllÀkÀÀ aikonu DC:tÀ alottaa vaan edelleen ite vÀsÀÀn alusta loppuun asti ohjelmat, mutta aina on hyvÀ oppia uutta asiaa treenaamisesta ja ties vaikka sieltÀ vois itekki jotain hyödyntÀÀ.

Miksi ei olisi hyötyÀ? Ihan ku joku perus yksjakonen ei olisi enÀÀ toimiva, kun on tullut niinkin paljon salikokemusta kuin yksi vuosi...

Kuka on puhunut salikokemuksesta?
Eikö tuossa saa itsensÀ melko helposti ylikuntoon jos vettÀ tÀydellÀ volyymilla jokatoinenpÀivÀ?
On se hermotus nyt jo jonkunnÀkönen ihan vaan vaikka sitten senVUODENKIN treenanneella.

Kuka on puhunut salikokemuksesta?
Eikö tuossa saa itsensÀ melko helposti ylikuntoon jos vettÀ tÀydellÀ volyymilla jokatoinenpÀivÀ?
On se hermotus nyt jo jonkunnÀkönen ihan vaan vaikka sitten senVUODENKIN treenanneella.
TÀstÀ jos jatkaisitte jossain muualla, kuin tÀssÀ "pyhÀssÀ" threadissÀ. :D

Mutta vastaanpa vielÀ, et mene ylikuntoon, ja hermotuksesta tÀssÀ ei todellakaan ole puhuttu.

edit. Ohjelmaan kuuluvalla volyymilla voit tehdÀ, mutta sarjoja ei kannata tehdÀ aivan loppuun asti. Itse tekisin kuusikkoa ma, ke, pe. Mutta tÀstÀ aiheesta en tule sanomaan enÀÀ sanaakaan tÀssÀ threadissa...

Back
Ylös Bottom