Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onhan nuo melkoisia nousuja. Tuo rinnan 33% on kyllä melkoisen asiallisen kasvu suhteessa muihin. Jos tekisit uudestaan DC:llä niin muuttaisitko mitään osa-aluetta treenissä?
Jalkojen ja selän lihaksiston voimatasot kasvoivat vieläkin nopeammalla vauhdilla. Tulen vielä tekemään DC treeniä jossakin vaiheessa ja tulen pitämään sen ihan alkuperäisen kaltaisena. En näe oikeastaan syytä miksen tekisi niin, tai sitten en vaan muista enään :) Ainoana erona on se, että tulen yhdistämään sen kausittaisesti volyyminkasvatusjaksojen kanssa (jota on pitänyt jo toteuttaa monesti)

Jalkojen ja selän lihaksiston voimatasot kasvoivat vieläkin nopeammalla vauhdilla. Tulen vielä tekemään DC treeniä jossakin vaiheessa ja tulen pitämään sen ihan alkuperäisen kaltaisena. En näe oikeastaan syytä miksen tekisi niin, tai sitten en vaan muista enään :) Ainoana erona on se, että tulen yhdistämään sen kausittaisesti volyyminkasvatusjaksojen kanssa (jota on pitänyt jo toteuttaa monesti)

Mulla on tuon tyylinen ohjelma menossa ja potkii kyllä kivasti:rock:

Kävelylenkki?

Jotain tämmöstä olin itekkin päätelly. Se vaan kun toisen kävelylenkki voi olla 5min roskienvientireissu kerrostalon ylimmästä kerroksesta ja toinen tekee kolmen vartin hikeä-puskee-kävelyn?

Ääh, menee kyllä hifeilyks mutta kauanko suunnilleen aamulla olisi ok hillua tyhjällä vatsalla ennenkuin alkaa muskle palaa?

Jotain tämmöstä olin itekkin päätelly. Se vaan kun toisen kävelylenkki voi olla 5min roskienvientireissu kerrostalon ylimmästä kerroksesta ja toinen tekee kolmen vartin hikeä-puskee-kävelyn?

Ääh, menee kyllä hifeilyks mutta kauanko suunnilleen aamulla olisi ok hillua tyhjällä vatsalla ennenkuin alkaa muskle palaa?

Kaikista mieluiten ota vaikka protskupaukku naamariin ennen kuin lähdet lenkkeilemään. Ei tarvi ihan tyhjällä mahalla vetää.
Itse en oo noita aamuaerobisia juurikaan tehnyt, mutta 30-60min on varmasti ihan hyvä setti.

Olen nyt käyttänyt DC:tä n kuukauden taino väliin mahtuu viikon treenitauko ryyppäyksen ja toinen flunssan takia ja olen vielä dieetillä, että ei kyllä ole kehitystä oikein saanut aikaiseksi. Toisaalta minulla lähtee aina ne hyvin vähäiset voimat pois dieetillä varsinkin punnerrusliikkeet ottavat osumaa helposti, toisin kuin vetoliikkeet, jotka kyllä pitää pintansa.

Tosiaan ensimmäisestä DC kokeilusta viisastuneena käytän nyt vähemmän kaloreita selvästi (viimeksi painoa tuli 14kg 4kk:ssa :D) Kuitenkin prodea koetan nauttia ainakin sen 350g. Huomasi kyllä, että treeni varsinkin jalkojen kanssa hyvin paljon kiinni päästä.

Miten muiden DC treenareiden systeemit edistyy?

ite alottelin kanssa joku vajaa kk sitten. Homma tuntuu toimivan paremmin kuin hyvin. Treeni tulokset nousseet huimasti ja selvää kehitystä huomattavissa jo :o hanska turvonnut 2cm viimmeisen kk aikana. Toivottavasti ei vain flädää

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt alkaa voimahermotuskauden jälkeen pieni massakausi ja ajattelin ruveta dc-treeniä tekemään. Tätä on joskus tullu tehtyä ja muistan että tulokset olivat hyviä. Eilen oli ensimmäinen treeni ja heti tuntui kropassa erilainen väsymyksen tunne ja ruokahalu kasvanut.

Mietin vaan, että voisikos tästä ketjusta, joku jolla on aikaa ja valtaa tehdä uuden jossa vain kerrottaisiin ohjelman toteutuksesta yms. Koska ne ketkä tästä ovat kiinnostuneet ja eivät ole lukeneet vuodesta 2005 asti, niin on aika kidutusta lukea kaikki 148 sivua ja vielä kirjautua muille amerikkalaisille saiteille. Ja jos tälläsen tekisi niin lukitsisi sen kunhan on kaikki asia, joten ei tulisi turhaa paskaa sinne, täältä voi niitä mielipiteitä lueskella..

Mietin vaan, että voisikos tästä ketjusta, joku jolla on aikaa ja valtaa tehdä uuden jossa vain kerrottaisiin ohjelman toteutuksesta yms. Koska ne ketkä tästä ovat kiinnostuneet ja eivät ole lukeneet vuodesta 2005 asti, niin on aika kidutusta lukea kaikki 148 sivua ja vielä kirjautua muille amerikkalaisille saiteille. Ja jos tälläsen tekisi niin lukitsisi sen kunhan on kaikki asia, joten ei tulisi turhaa paskaa sinne, täältä voi niitä mielipiteitä lueskella..

IMO joita kiinnostaa alkaa reenaamaan doggcrappillä tulisi lukea nuo "148 sivua" ja kirjautua jenkki saiteille. Siellä paljon stickiessejä, joista saa valtavasti infoa. Ja siellä on juuri tälläisiä yhteenvetoja, mitä tässä tavallaan ajoit takaa? Jos ei kestä pientä lukemista niin turha haaveilla kestävänsä itse tuota reeniä;)

Kyllähän tuossa lukemis urakassa meni aikaa ja varmaa puolet jenkkisivuista viel lukematta ihan vain huonon kielipään takia mutta näkemys reenauksee avautunut aika todella paljon vaikka luulin tietäväni jo paljon :david:

Kyllä tiedän, että pitää lueskella nämä sivut, ja olenkin lueskellut ne, mutta ongelma on mulla että pitäis kirjautua noille joillekkin jenkkisivuille ja vaikka olen luonut käyttäjän niin enpähän pääse lueskelemaan niitä, eli jotain oon varmaan tehnyt väärin.. sori en oo mikään tekniikan ihme :D

Lueskelin nyt hieman aiheesta ja tämän verran siitä ymmärsin :)

-kroppa jaetaan tyyliin rinta,selkä,olkapäät,ojentajat ja jalat,hauis,forkut
-treenit joko ma,ke,pe tai ma,ti,to,pe (riippuen palautumisesta)
-yhdelle lihakselle kolme liikettä, joita kierrätetään esim. 1.treeni rinnalle:penkki, 2: vinopenkki jne.
-kun jossakin liikkeessä tulee seinä vastaan eli vähemmän toistoja kuin edellisellä kerralla, niin liike vaihtoon
-VAIN yksi sarja per treeni (+lämmittelyt)
-liikkeessä hidas negatiivinen vaihe (n.6-10sec). Tuota 6-10sec. ei kaiketi kannata liian orjallisesti noudattaa, kunhan pitää huolen, että negatiivinen vaihe on kontrolloitu
-tarkoitus tehdä rest-pausena esim. penkissä painoa 90kg, jolla ekassa sarjassa n.10 toistoa (tappiin asti), tämän jälkeen n.12-15sec paussi ja samalla (90kg) noin 2-4 toistoa (tappiin asti), sitten taas 12-15sec paussi ja vielä samalla painolla n.1-3 toistoa.
-rest-pause sarjan jälkeen 10-30sec. staattinen pito (90kg irti telineestä ja pidetään ilmassa niin kaukan kuin jaksaa)
-staattisen pidon jälkeen venytystä lihakselle ja sitten toiseen liikkeeseen

Sitten niitä kysymyksiä :)

-tuon voi ilmesesti suorittaa myös suorilla sarjoilla? Penkissä vaikka tavoitteeksi tietyllä kilo määrällä 15 toistoa putkeen ja kun se saavutetaan, niin lisää painoa.
-onko tuo staattinen pito tässä välttämätön? Itsellä kun ei ole aina treenikaveria, niin on vähän riskiä ruveta puoli kuolleena sarjan jälkeen pitämään sataa kiloa naaman päällä :)

Tuo treenikaverin puuttuminen aiheuttaa myös sen, että tuo rest-pause ei oikein onnistu ja sen vuoksi nuo suorat sarjat sopisivat paremmin.

Tämä tosiaan käännetty huonolla englannin taidolla, joten korjatkaa ihmeessä, jos suuria virheitä havaitsette.

Sitten niitä kysymyksiä :)

-tuon voi ilmesesti suorittaa myös suorilla sarjoilla? Penkissä vaikka tavoitteeksi tietyllä kilo määrällä 15 toistoa putkeen ja kun se saavutetaan, niin lisää painoa.
-onko tuo staattinen pito tässä välttämätön? Itsellä kun ei ole aina treenikaveria, niin on vähän riskiä ruveta puoli kuolleena sarjan jälkeen pitämään sataa kiloa naaman päällä :)

Ensinnäkin penkkiä tangolla ei suositella tehtäväksi suuren loukkaantumisriskin takia. Jos haluat tasapenkkiä tehdä, tee se mielummin käsipainoilla. Voi tehdä pelkän suoran sarjan restpause sarjan sijaan.

Niinkuin tuolla jenkkifoorumeilla useasti mainitaan ihan dantenkin puolesta staattinen pito ei todellakaan ole se kulminaatiopiste tässä hommassa ja näyttelee hyvin pikkuruista osaa. Kehitys ei tule jäämään siitä kiinni vaikka sitä ei tekisi.

Ja ei haittaa että ei ole treenikaveria. Kun ei esim penkkiä tehdä tangolla vaan esim käsipainoilla, smithlaitteessa niin painojen alle jääminen on aika epätodennäköistä:)

Tietääkö kukaan aiheesta kirjoitettua kirjallisuutta? Ei jaksais netistä lukea ja foorumeita selata.

Siis hommahan on alunperin lähtenyt foorumi postauksista mistä sittemmin on tehty aika suuria yhteenvetoja yms ympäri internettiä. Eikä tuosta kirjallisuutta ole kun ei idean isällä ole tarkoitus tehdä suurempia rahoja markkinoimalla systeemia suurelle yleisölle. Eli sinne vain foorumeille lukemaan hyvää tekstiä.

Back
Ylös Bottom