DoggCrapp Training – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: đŸ”„đŸ¶ DoggCrapp Training System – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla đŸ¶đŸ”„

Meta description: RĂ€jĂ€htĂ€vĂ€n tehokas treenimetodi, jossa progressiivinen kuorma, rest–pause ja ÀÀrimmĂ€inen venytys pakottavat lihaksen kasvuun nopeasti ja brutaalisti.

toolate sanoi:
KyllÀhÀn mÀ tuon ymmÀÀrrÀn.

Okei kerrotaanpas oma kokemus/mielipide. Itse en DC-ohjelmalla blastin aikana missÀÀntapauksessa menisi alle 3g/kg, tÀmÀn alkaa jo selvÀsti huomaamaan palautumisessa. Sanoisinko, ettÀ 3,5g/kg voi selviÀtÀ hyvin, riippuen hieman omasta palautumiskyvystÀ. Noilla pienemmillÀ mÀÀrillÀ tosin voi hieman joutua tinkimÀÀn treenin kovuudesta, eli mahdollisesti miettiÀ suorien- ja RP-sarjojen vÀlillÀ. Sanoisin lisÀksi, ettÀ pienemmillÀ proteiinimÀÀrillÀ niiden nauttiminen ensimmÀisenÀ on vielÀ tÀrkeÀmpÀÀ, ettÀ saadaan mahdollismman suuri mÀÀrÀ niistÀ hyötykÀyttöön. Kalorithan kuitenkin se tÀrkein asia on, eli jos niitÀ tulee runsaasti niin se on tÀrkeintÀ. Suurella proteiinin mÀÀrÀ tosin mielestÀni auttaa enemmÀn palautumisessa ja vÀhentÀÀ rasvan tuloa. NÀmÀ olivat sitten omia komeuksia ja Danten puheite, joten viitteitÀ en ala jakelemaan :D

Aika henkilökohtainen asia loppujen lopuksi vai? MÀ itse tunnen ettÀ mÀ palaudun aika hyvin. Treenaan 3 kertaa viikossa (ma-ke-pe tai la-ma-ke tai to-la-ma) riippuu ihan aikataulusta. MÀ söin ennen kun vielÀ oli työpaikka aika reippaasti protskua. Sain pelkÀstÀ jauheesta noin 280 grammaa ruoan lisÀksi. Mutta huomasin ettÀ rasvaa lisÀÀntyi aika reippaasti. Lopetin protskun juomisen sitten kun sain lopputilin. Paino tietenkin putosi muutama kiloa. Kesti vÀhÀn aikaa nostaa sitÀ ja nyt se vasta onkin noussut kun aloitin "koiranpaska" treenit. Ruoka kun kelpaa aika mukavasti!!:) Ja huomaan ettÀ voimat nousevat aika mukavasti, toisissa liikkeissÀ enemmÀn kuin toisissa. Olen huomannut ettÀ hauikset ovat helvetin vahvat!:rock: Mulla ei ole mitÀÀn haluja ainakaan lÀhivuosina kilpailla, treenaan vain itseni vuoksi. Katson vain kuinka pitkÀlle pÀÀsen tÀllÀ tapaa.:whip: ElikkÀ kuin riskiksi ja massiiviseksi saan itseni potkittua.:whip: :whip: :whip:

BullDogg sanoi:
Aika henkilökohtainen asia loppujen lopuksi vai? MÀ itse tunnen ettÀ mÀ palaudun aika hyvin.
NiinhÀn nuo ruokavalio hommat vÀhÀn on, mutta silti proteiinin kohdalla enempi on parempi. Nyt kun itsellÀ on yli vuosi DCtÀ takana niin ne tehot mitkÀ yhdestÀ sarjasta pystyy ottamaan on huomattavasti suuremmat kuin aikaisemmin. TÀmÀn takia ruokailu on noussut vielÀ tÀrkeÀmpÀÀn osaan ja blast-cruising syklittelyjÀ joutuu tekemÀÀn hieman tiheÀmpÀÀn. Mutta kunhan treeni/ruokavalio/lepo ovat tasapainossa niin siinÀ on avaimet parhaimpaan kehitykseen. Varsinaiset ruokavalio tviikkauset Dante sÀÀstÀÀ vaan asiakkailleen ja hankalahan mitÀÀn yleispÀteviÀ ohjeita on antaa. Tuossa aikaisemmassa postissani oli kuitenkin pÀÀasiat, joita toivoisin kaikkien DClÀisten noudattava.

toolate sanoi:
NiinhÀn nuo ruokavalio hommat vÀhÀn on, mutta silti proteiinin kohdalla enempi on parempi. Nyt kun itsellÀ on yli vuosi DCtÀ takana niin ne tehot mitkÀ yhdestÀ sarjasta pystyy ottamaan on huomattavasti suuremmat kuin aikaisemmin. TÀmÀn takia ruokailu on noussut vielÀ tÀrkeÀmpÀÀn osaan ja blast-cruising syklittelyjÀ joutuu tekemÀÀn hieman tiheÀmpÀÀn. Mutta kunhan treeni/ruokavalio/lepo ovat tasapainossa niin siinÀ on avaimet parhaimpaan kehitykseen. Varsinaiset ruokavalio tviikkauset Dante sÀÀstÀÀ vaan asiakkailleen ja hankalahan mitÀÀn yleispÀteviÀ ohjeita on antaa. Tuossa aikaisemmassa postissani oli kuitenkin pÀÀasiat, joita toivoisin kaikkien DClÀisten noudattava.

KyllÀ mÀ olen sun kanssa samaa mieltÀ siitÀ ettÀ proteiinia tÀytyy syödÀ ja runsaasti. Tunnen vain tÀllÀ hetkellÀ ettÀ vÀhÀn pienempi mÀÀrÀ riittÀÀ. Ainakin itselle kun voimat vielÀ kuitenkin nousevat. Tietenkin syön silloin kun nÀlkÀ on enkÀ laske kaloreita. Tonnikalaa menee pÀivÀssÀ muutama purkkia ja lihaa löytyy lautaselta. YritÀn vain pitÀÀ sokerin ja turhan rasvan syömisen niin vÀhÀnÀ kuin mahdollista. TsemppiÀ sulle!!! Ps: MinkÀlaisella ohjelmalla sÀ treenaat?

BullDogg sanoi:
Tietenkin syön silloin kun nÀlkÀ on enkÀ laske kaloreita. Tonnikalaa menee pÀivÀssÀ muutama purkkia ja lihaa löytyy lautaselta. YritÀn vain pitÀÀ sokerin ja turhan rasvan syömisen niin vÀhÀnÀ kuin mahdollista. TsemppiÀ sulle!!! Ps: MinkÀlaisella ohjelmalla sÀ treenaat?
Tohon haluan tarttua nyt hieman :D Eli tarkoitus on tosiaan vetÀÀ sitÀ ruokaa, ettÀ napa halkeaa. NÀlkÀ ei saa koskaan tulla. Itse en muista milloin olen blastilla ollut nÀlkÀinen, en koskaan todennÀköisesti. Olen itseasissa kokoajan tÀynnÀ, eikÀ lÀheskÀÀn aina haluttaisi edes syödÀ.

Tarkoitatko liikkeitÀ, sarjoja jne.???

JP Fux sanoi:
Toolaten ohjelma ois kyllÀ kivÀ nÀhÀ. eli siis liikkeet lÀhinnÀ kiinnostaa.
No laitetaan (RP=Resp-pause, SS=Straight-set, KP =kÀsipainot, T=tanko, WM=WidowMaker). Nyt syksyllÀ en ole tehnyt erillistÀ forkku sarjaa, ettÀ sen verran on clusterfuckingia.

1:
Penkki KP, RP 11-15 (tÀmÀ meni vaihtoon juuri)
Pystypunnerrus T, SS 6-10
Penkkileuat taakse, RP 10-20
Vastaote kapeapenkki smithissÀ, RP 11-15
MaVe, SS 6-10 (vain yksi sarja)

2:
HauiskÀÀntö istuen KP, RP 12-20
Pohkeet istuen, SS (jos tulee 11 toistoa niin lisÀÀ painoa ensi kerralla)
SumoprÀssi, SS 8-14
PrÀssi kapeana, SS 6-10 + WM

3:
Vinopenkki KP, RP 11-15
TakaolkapÀÀsoutu T, RP 12-20
Danten alatalja, RP 12-20
Kapeapenkki T, RP 11-15
Kulmasoutu T, SS 8-14

4:
Scott T, RP 12-20
Pohkeet PrÀssi, RP 15-25 (en pysty prÀssissÀ tekeen venytys tyylillÀ)
SJMV, SS 8-14
Hack, SS 6-10 + WM

5:
Vinopenkki T, RP 11-15
OlkapÀÀkone, RP 12-20
Penkkileuat eteen, RP 10-20
Dippi, SS 6-10
Mave polvista, SS 6-10 (vain 1 sarja)

6:
Hauikset taljassa, RP 12-20
Pohkeet Hack, SS (jos tulee 11 toistoa niin lisÀÀ painoa ensi kerralla)
Reisikoukistus, RP 10-20
Zercher, SS 1*4-6 1*6-10

toolate sanoi:
Kevyet, mutta nousee kokoajan :)

Niin, ei tÀmÀ mitÀÀn voimannostoa ole.:) Ei me mitÀÀn Ronnie Colemaneja olla!!:hyper: Mulla nousi smithpenkissÀ 125 kilolla 12 toiston restpause-sarja. Taidan nyt siirtyÀ tavalliselle h.i.t ohjelmalle. Mulla on suuri kunnioitus danten ohjelmalle :worship: :worship: :kippis1: mutta tunnen kuitenkin ettÀ tÀmÀ ohjelma ei enÀÀ "anna" mulle mitÀÀn. Olen samaa mieltÀ hÀnen kanssa ohjelmien lyhyydestÀ ja korkeasta intensiteetistÀ ja siitÀ ettÀ painoja kuuluu nostaa koko ajan. Mutta tunnen kuitenkin ettÀ haluan tehdÀ enemmÀn kuin yhden liikkeen ja sarjan lihasryhmÀlle. MitÀs sanot toolate?

BullDogg sanoi:
Niin, ei tÀmÀ mitÀÀn voimannostoa ole.:) Ei me mitÀÀn Ronnie Colemaneja olla!!:hyper: Mulla nousi smithpenkissÀ 125 kilolla 12 toiston restpause-sarja. Taidan nyt siirtyÀ tavalliselle h.i.t ohjelmalle. Mulla on suuri kunnioitus danten ohjelmalle :worship: :worship: :kippis1: mutta tunnen kuitenkin ettÀ tÀmÀ ohjelma ei enÀÀ "anna" mulle mitÀÀn. Olen samaa mieltÀ hÀnen kanssa ohjelmien lyhyydestÀ ja korkeasta intensiteetistÀ ja siitÀ ettÀ painoja kuuluu nostaa koko ajan. Mutta tunnen kuitenkin ettÀ haluan tehdÀ enemmÀn kuin yhden liikkeen ja sarjan lihasryhmÀlle. MitÀs sanot toolate?
Tokihan jokainen treenaa sellaisella ohjelmalla joka tuntuu itsestÀ hyvÀltÀ (Ja jolla kehittyy. TÀmÀ ei olekkaan kaikille itsestÀÀn selvyys). HIT en ole koskaan kokellut, enkÀ kyllÀ tule kokeilemaankaan. MielestÀni siinÀ treenataan liian harvoin ja liian kovilla menetelmillÀ. Jos jossain vaiheessa vaihdan ohjelmaa niin pysyttelen varmaankin 2-jakoisessa perusohjelmassa, jossa lihaset treenataan tehokkaasti 2-4 sarjalla ja jÀtetÀÀn sarjat hieman vajaaksi. Mutta toistaiseksi olen enemmÀn kuin tyytyvÀinen Danten ohjeisiin, joten tÀllÀ mennÀÀn.

toolate sanoi:
Tokihan jokainen treenaa sellaisella ohjelmalla joka tuntuu itsestÀ hyvÀltÀ (Ja jolla kehittyy. TÀmÀ ei olekkaan kaikille itsestÀÀn selvyys). HIT en ole koskaan kokellut, enkÀ kyllÀ tule kokeilemaankaan. MielestÀni siinÀ treenataan liian harvoin ja liian kovilla menetelmillÀ. Jos jossain vaiheessa vaihdan ohjelmaa niin pysyttelen varmaankin 2-jakoisessa perusohjelmassa, jossa lihaset treenataan tehokkaasti 2-4 sarjalla ja jÀtetÀÀn sarjat hieman vajaaksi. Mutta toistaiseksi olen enemmÀn kuin tyytyvÀinen Danten ohjeisiin, joten tÀllÀ mennÀÀn.

MÀ en nyt tiedÀ voiko tÀtÀ kutsua hit-ohjelmaksi, mutta ajattelin siirtyÀ tÀllÀiseen ohjelmaan: PÀivÀ 1- rinta, olkapÀÀt ja ojentajat pÀivÀ 2- jalat, pohkeet ja vatsa ja pÀivÀ 3- selkÀ ja hauikset. Noin kolme liikettÀ per lihasryhmÀ ja kaksi sarjaa per liike. ElikkÀ aika kova intensiteetti kuitenkin. Taisi olla vÀÀrin kutsua sitÀ hit ohjelmaksi?

BullDogg sanoi:
MÀ en nyt tiedÀ voiko tÀtÀ kutsua hit-ohjelmaksi, mutta ajattelin siirtyÀ tÀllÀiseen ohjelmaan: PÀivÀ 1- rinta, olkapÀÀt ja ojentajat pÀivÀ 2- jalat, pohkeet ja vatsa ja pÀivÀ 3- selkÀ ja hauikset. Noin kolme liikettÀ per lihasryhmÀ ja kaksi sarjaa per liike. ElikkÀ aika kova intensiteetti kuitenkin. Taisi olla vÀÀrin kutsua sitÀ hit ohjelmaksi?
Joo, ihan normi 3-jakoiselta tuo vaikuttaa. MielestÀni on kyllÀ paha takapakki treenin jÀrkevyyden kannalta siirtyÀ DCstÀ-->3-jakoiseen, mutta se on vaan mielipiteeni. MikÀs DCssÀ tökkii? Tuntuuko, ettet saa lihaksia kunnolla treenattua? Onko sarjapainot nousseet tasaisesti kaikissa liikkeissÀ?

HIT:istÀ kun puhe tuli, niin sanoisin, ettÀ HIT:iksi voidaan lukea kaikenlainen vÀhÀvoluuminen failuretreeni. Aikoinaan Arthur Jones ja Ellington Darden sen lanseerasivat ja kymmenet Amerikan huippu-urheilujoukkueet sitÀ nykyÀÀnkin omine sovelluksineen kÀyttÀvÀt. Useimmissa HIT-koulukunnan ohjelmissa kukin lihas treenataan ~kaksi kertaa viikossa muutamalla sarjalla ja failuren jÀlkeen tehokeinoja ei juurikaan kÀytetÀ (Mentzer meni jutuissaan ÀÀrimmÀisyyksiin mm. markkinointisyistÀ). Dante nÀyttÀÀ kehitelleen Doggcrappin perinteiseltÀ HIT-pohjalta, lisÀten siihen mm. Westsiden liikekierrÀtysprinsiippejÀ sekÀ kÀsittÀÀkseni Parrillon ohjeista johdettuja venytyksiÀ. Toimiva kokonaisuus :rock: .

toolate sanoi:
Joo, ihan normi 3-jakoiselta tuo vaikuttaa. MielestÀni on kyllÀ paha takapakki treenin jÀrkevyyden kannalta siirtyÀ DCstÀ-->3-jakoiseen, mutta se on vaan mielipiteeni. MikÀs DCssÀ tökkii? Tuntuuko, ettet saa lihaksia kunnolla treenattua? Onko sarjapainot nousseet tasaisesti kaikissa liikkeissÀ?

On mulla painot nousseet ihan kukavasti. Joissakin liikkeissÀ paremmin ja joissakin ei. Mutta en mÀ kuitenkaan tunne ettÀ lihakset saa tarpeeksi turpiinsa. MÀ haluan esimerkiksi treenata lihasta eri kulmista samaan aikaan. DcssÀ sitÀ ei tehdÀ.

MKM sanoi:
HIT:istÀ kun puhe tuli, niin sanoisin, ettÀ HIT:iksi voidaan lukea kaikenlainen vÀhÀvoluuminen failuretreeni. Aikoinaan Arthur Jones ja Ellington Darden sen lanseerasivat ja kymmenet Amerikan huippu-urheilujoukkueet sitÀ nykyÀÀnkin omine sovelluksineen kÀyttÀvÀt. Useimmissa HIT-koulukunnan ohjelmissa kukin lihas treenataan ~kaksi kertaa viikossa muutamalla sarjalla ja failuren jÀlkeen tehokeinoja ei juurikaan kÀytetÀ (Mentzer meni jutuissaan ÀÀrimmÀisyyksiin mm. markkinointisyistÀ). Dante nÀyttÀÀ kehitelleen Doggcrappin perinteiseltÀ HIT-pohjalta, lisÀten siihen mm. Westsiden liikekierrÀtysprinsiippejÀ sekÀ kÀsittÀÀkseni Parrillon ohjeista johdettuja venytyksiÀ. Toimiva kokonaisuus :rock: .
Ah, kiitos selvennyksestÀ. Jotenkin mulla aivot taas sekoitti tuon Mentzerin treeneihin (heavy duty), joka on siis vain yksi osa HIT.
BullDogg sanoi:
On mulla painot nousseet ihan kukavasti. Joissakin liikkeissÀ paremmin ja joissakin ei. Mutta en mÀ kuitenkaan tunne ettÀ lihakset saa tarpeeksi turpiinsa. MÀ haluan esimerkiksi treenata lihasta eri kulmista samaan aikaan. DcssÀ sitÀ ei tehdÀ.
Heh, tosta tulee kyllÀ mieleen Danten yks loistava kommentti:

Everyone knows a muscle either contracts or doesn’t--you cannot isolate a certain part of it (you can get into positions that present better mechanical advantages though that put a focus on certain deep muscle fibers)--for example incline presses vs. flat presses. One huge mistake beginning bodybuilders make is they have a "must" principle instilled in them. They feel they "must" do this exercise and that exercise and this many sets or they won’t grow.

Lainattu: Intensemuscle.com -- DoggPound

-- Edit --
Noi Danten kommentit on kyllÀ yksinkertaisuudessaan aina loistavaa luettavaa.

toolate sanoi:
Ah, kiitos selvennyksestÀ. Jotenkin mulla aivot taas sekoitti tuon Mentzerin treeneihin (heavy duty), joka on siis vain yksi osa HIT.

Heh, tosta tulee kyllÀ mieleen Danten yks loistava kommentti:

Everyone knows a muscle either contracts or doesn’t--you cannot isolate a certain part of it (you can get into positions that present better mechanical advantages though that put a focus on certain deep muscle fibers)--for example incline presses vs. flat presses. One huge mistake beginning bodybuilders make is they have a "must" principle instilled in them. They feel they "must" do this exercise and that exercise and this many sets or they won’t grow.

Lainattu: Intensemuscle.com -- DoggPound

-- Edit --

MÀ varmaan munaan itseni tÀllÀ kommentilla, mutta mÀ en tunne ettÀ mÀ teen tarpeeksi tÀllÀ systeemillÀ. Onko mitÀÀn jÀrkeÀ?:jahas: MÀ aion kuitenkin "lainata" pikkaisen ja nostaa vÀhÀn treenivolyymia.

BullDogg sanoi:
MÀ varmaan munaan itseni tÀllÀ kommentilla, mutta mÀ en tunne ettÀ mÀ teen tarpeeksi tÀllÀ systeemillÀ. Onko mitÀÀn jÀrkeÀ?:jahas: MÀ aion kuitenkin "lainata" pikkaisen ja nostaa vÀhÀn treenivolyymia.
Ei syytÀ huoleen. Kuten jo aikaisemmin sanoin niin jokaisen tulisi treenata sellaisella treeniohjelmalla jolla tuntuu kehittyvÀn parhaiten. Jos DC ei anna sinulle tarpeeksi, kannattaa kokeilla muuta. Aloitteleville punttaajille ei ohjelmaa suositella, mutta en usko sinun kohdalla olevan tÀstÀ kysymys kun katsoi tuon smith-penkin sarjapainoja (jos on tehty DC tyylillÀ).

SiinÀ on huikea ero, jos vaikka hypoteettisesti joku vaihtaa 3-jakoisesta treenaamisesta DChen. 3-jakoisella treenataan parhaimmillaan 10-20 sarjaa per lihasryhmÀ. TÀssÀ on suuri muutos tulla 2-jakoiseen ja vain yhteen teko sarjaan (suoraan tai RP-sarjaan). TÀmÀ ei ilman totuttelua ja opettelua onnistu. Melkein jokainen tÀmÀn kuitenkin oppii jos haluaa. Itse pidÀn DCtÀ yhtenÀ vaativimmista valmiista ohjelmista ja panostettaessa tÀysillÀ siihen koen ainakin itse saavani siltÀ paljon. Voin rehellisesti sanoa, ettÀ en ole varmaan kertaakaan tuon yhden tekosarjan jÀlkeen tuntenut sitÀ, ettÀ lihasta ei olisi tullut treenattua tarpeeksi :)

toolate sanoi:
Ei syytÀ huoleen. Kuten jo aikaisemmin sanoin niin jokaisen tulisi treenata sellaisella treeniohjelmalla jolla tuntuu kehittyvÀn parhaiten. Jos DC ei anna sinulle tarpeeksi, kannattaa kokeilla muuta. Aloitteleville punttaajille ei ohjelmaa suositella, mutta en usko sinun kohdalla olevan tÀstÀ kysymys kun katsoi tuon smith-penkin sarjapainoja (jos on tehty DC tyylillÀ).

SiinÀ on huikea ero, jos vaikka hypoteettisesti joku vaihtaa 3-jakoisesta treenaamisesta DChen. 3-jakoisella treenataan parhaimmillaan 10-20 sarjaa per lihasryhmÀ. TÀssÀ on suuri muutos tulla 2-jakoiseen ja vain yhteen teko sarjaan (suoraan tai RP-sarjaan). TÀmÀ ei ilman totuttelua ja opettelua onnistu. Melkein jokainen tÀmÀn kuitenkin oppii jos haluaa. Itse pidÀn DCtÀ yhtenÀ vaativimmista valmiista ohjelmista ja panostettaessa tÀysillÀ siihen koen ainakin itse saavani siltÀ paljon. Voin rehellisesti sanoa, ettÀ en ole varmaan kertaakaan tuon yhden tekosarjan jÀlkeen tuntenut sitÀ, ettÀ lihasta ei olisi tullut treenattua tarpeeksi :)

Joo, mÀ tein sen smithpenkin dc tyylillÀ. NÀin lukee treenipÀivÀkirjassa: 125/7-3-2. En ole kuitenkaan tyytyvÀinen siihen. Mun penkkivoimat on perseestÀ kun verrataan siihen ettÀ kykenen tekemÀÀn scotthauiskÀÀntöjÀ puhtaalla tekniikalla 25 kg kÀsipainolla. Olen aika tyytyvÀinen siihen, en tiedÀ onko se muiden mielestÀ mistÀÀn kotoisin.
MÀ treenasin ennen juuri 3 jakoisella ohjelmalla, mutta tein vain 9 sarjaa per lihas. En kuitenkaan mennyt paljoin koskaan failureen. Aion nyt palata siihen jakoon kuitenkin sillÀ erolla ettÀ aion nyt mennÀ failureen. TÀytyyhÀn sitÀ kokeilla ennenkuin tietÀÀn mikÀ sopii kullekin. Huomasin ettÀ tÀmÀ ei mulle sopinut. Ilmeisesti dc sopii sulle. SiinÀ tapauksessa, ei muuta kuin anna palaa!!:whip:

toolate sanoi:
-- Edit --

Yksinkertainen on kaunista. Ja toimii kuin junan vessa :lol2:

Mites muuten nuo penkkileuat. MillÀ korkeudella tulisi nilkkojen olla ala-asennossa suhteessa kÀmmeniin tai perseeseen? Kokeiliin tÀnÀÀn (ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi) niin, ettÀ nilkat oli n. 20cm persettÀ ylempÀnÀ ala-asennossa ja jalat hieman koukussa. 3X10 pidoilla tuntu kyllÀ selÀssÀ mielettömÀltÀ! :hyper:

Back
Ylös Bottom