juhata sanoi:
Mutta tulee väkisin mieleen se, että kuinka monta treeniä onnistuu täysin esim. kuukaudessa ? Sarjahan pitää onnistua täydellisesti ja sen epäonnistuminen luulis olevan suurempi riski kuin sen onnistuminen.
Ei sen sarjan tarvitse täydellisesti onnistua, kunhan tulee vähintään yksi toisto kehitystä edellisestä kerrasta (tai voidaan laittaa lisää painoa). Ja itse olen nyt noin onnisutunut jokaisen treenin jokaisessa sarjassa tekemään.
Pari kovaa sarjaa on ainakin takuu varma keino saada se treeni onnistumaan, koska ihminen ei ole täydellinen...
Dorianin juttuja on luettu? :D
toolate sanoi:
Hulkki!
Paljos sait sarjapainoja nostettua keskimäärin liikkeissä? Ilmeisesti vedit läpi 2 blastia (olikohan tosta maininta aikasemmin)?
En ole vetänyt kuin yhden blastin ja cruisen läpi, tokaa blastia alla nyt tasan 2 viikkoa. Sarjapainot ovat nousseet hyvin, mutta koska ne olivat alunperinkin kohtuullisen surkeat en nyt lähde niitä tänne postittamaan.
Sumppari sanoi:
Tarkoituksella varmaan hieman ylikorostit tuota lausetta? Muuten näkö/tuntemus aisti heittää pahasti, nythän on kyse max. 11% rasvoista, joka ei ole läskiä nähnytkään.
Ei, kyllä mulla on jo pitkään tuntunut olo turhan rasvaiselta kun vatsa menee aivan makkaralle esim. istuessa jne. Kyllähän tuosta kuvastakin huomaa, että vatsalihakset alkavat olla aika pehmeän näköiset.
Mutta mitkä on sinun pitkän ajan tavoitteet? Jos nyt ryhdyt dieetille, niin sinähän kerkeät kirkkaasti kevään (oliko ne keväällä?) body fitness kisassa kisakuntoon.
Aikaisin mahdollinen kisatavoite on 2005 syksyn SM-skabat bodyfitneksessä. Siitäkin varten pitäisi tosin saada vielä paljon lisää lihasta.
Jos taas tavoitteet paljon kauempana, luulisi että on edistyksen kannalta parempi pitää rasvat nykyisessä, ja edetä +-0 kaloreilla, kuin ravata edestakaisin reiluilla miinuksilla ja reiluilla plussilla?
Itse en näe asiaa noin. Olen yrittänyt niin kauan treenata lähes ylläpitokaloreilla (vain pientä plussaa) eikä siitä ole ikinä jäänyt käteen mitään muuta kuin vähän voimaa - lihasta ei oikeastaan yhtään. Ainoa tapa, jolla olen ikinä saanut kasvatettua kunnolla lihasta, on ollut selkeä bulkki eli reilut plussakalorit. Jotta voisi syödä reilusti yli kulutuksen, on aina säännöllisin välein vastavuoroisesti dieetattava kohtuullisiin rasvoihin, jotta ei näyttäisi bulkin huipulla aivan porsaalta.
Minun silmiin ainakin näyttää siltä, että kehitystahti hidastui dramaattisesti silloin, kun teit tämän "kisavalmistelu" dieetin, ja dieetti jäi henkisesti päälle. Mitä sanoo omat paino/rasvaprosentti mittauksesi tuosta, onko kehitystä tullut?
Aivan oikein, ei tuollaisilla kulutusta vastaavilla kalorimäärillä todellakaan muuta aikaan saanut kuin jonkinlaista sarjapainojen nousua; lihasta ei tullut paskaakaan lisää.
Paljonko rasvat oli parhaassa bulkissa, ja kuinka nopeasti sait tuolla isolla dieetilläsi rasvat tasan kymppiin, tai siihen tienoille?
Tämä nykyinen kunto (12%) on pahin bulkkikondikseni yli 4 vuoteen. Kaikkien aikojen rasvaisin kondikseni oli keväällä 2000 jenkkibulkin jälkeen kun kyljet eivät enää näkyneet, ainoastaan vatsat. Olisikohan rasvat ollut silloin luokkaa 15-16%? Tasan kympin rasvat ovat itselleni vielä "bulkkikunto", eli jos dieettaan vedän rasvat vielä siitä pari prosenttia alemmaksi.
Dbol sanoi:
Varmasti 500 grammaa protskuja vuorokauteen on OK, jos kaveri painaa 120 kg ja vetää testoa gramman viikkoon, muuten epäilen kyllä tuon mässäilyn hyötyä.
Moni tuota ihmetteleekin, mutta kumman hyvin se tuntuu toimivan. Suurimman osan edellisten kuvieni jälkeen keräämästäni ihrasta sain ennen kuin aloitin Doggcrapp-treenin, kun treenasin 2-3 kk nelijakoisella ohjelmalla. Doggcrappilla sainkin sitten suurimman osan noiden kuvien jälkeen keräämästäni lihaksesta ja voimien kehityksestä.
PS: en kylläkään syö enää kuin 400 g protskua päivässä, sekin kun tuntuu riittävän varsin hyvin.