DoggCrapp Training – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: đŸ”„đŸ¶ DoggCrapp Training System – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla đŸ¶đŸ”„

Meta description: RĂ€jĂ€htĂ€vĂ€n tehokas treenimetodi, jossa progressiivinen kuorma, rest–pause ja ÀÀrimmĂ€inen venytys pakottavat lihaksen kasvuun nopeasti ja brutaalisti.

Olen kuullut, ettÀ DC:hen kuuluis joku diettikin. Salin vaaka ja pukkarissa tehty vatsan nipisteleminen avasi silmÀni, nyt on dietin paikka. Eli jos tÀhÀn DC:hen kuuluu joku dietti voisiko joku linkittÀÀ sivun mistÀ löytyisi tietoa, tai ehkÀ jopa kertoa pÀÀpiirteet tÀssÀ. Jos dietti on yhtÀ toimiva kuin treeniohjelma niin luulisi lÀskin lÀhtevÀn lÀskistÀ.

Olen nyt sen verran vÀsynyt, etten jaksa lÀhteÀ hakemaan suoraa quotea intensemusclesta tai muualta, mutta kyllÀ mun kÀsittÀÀkseni noiden kruisailujen jÀlkeen tulisi jatkaa nimenomaan progressioperiaatteen mukaisilla painoilla. Itse olen ainakin kokenut kruisailujen jÀlkeen olevani hyvin palautunut, jonka johdosta voimatasotkin ovat korkealla ja toistoja tulee hyvin.
MinÀkin olen tosiaan nyt clusterfuck-DoggCrappilla jonku aikaa treenannu (vaikka kynÀniska olenkin, pÀÀtinpÀ silti kokeilla isojen poikien treenisysteemiÀ), toinen blasti nyt puolessa vÀlissÀ, ja pÀÀtin ettÀ cruisen jÀlkeen lisÀÀn suoraa isommat painot ku blastin aloitan ja hyvinhÀn se meni, joka liikkeessÀ tuli tavoitetoistot.. Voi tosin olla ettÀ seuraavan kerran cruisen jÀlkeen ku blastin alotan nii teen samoilla painoilla ku edellisessÀ kovassa treenissÀ, pitÀÀ sitten katella ettÀ miten kehitys jatkuu.

On muuten aivan ÀlytöntÀ miten sarjapainot nousee DC:llÀ treenatessa. Isoissa pÀÀliikkeissÀ ku lisÀÀ sen 2,5kg treeniin nii menee vÀhintÀÀn samat toistot ku edellisellÀ kerralla pienemmillÀ painoilla (paitsi leuanvedossa meinaa sarjapituudet vÀhÀ lyhentyÀ, sitÀ olenkin treenannut siihen malliin ettÀ kehitys alkaakin tÀssÀ vaiheessa olla hidasta). HauiskÀÀnnössÀ ym. pienemmissÀ nylpytyksissÀki sarjapainot on noussu aika hyvin.

Painokin on noussut ihan kohtalaisesti.. Carb cut-offia en tee ku sen työlÀstÀ on muutenki nostaa painoa.. Nyt menee melkein 4000 kaloria parhaimpina pÀivinÀ ja proteiinigrammat vÀliltÀ 200-300, huono olen syömÀÀn, tuntuu ettei parempaan pysty.. Aerobista ei tule tehtyÀ ku kerran viikossa, varmaan viimestÀÀn ens kuussa tuplaan mÀÀrÀn ku intti lÀhestyy. Varmaan tammikuussa rupean lyhyehkölle dieetille ettÀ huhtikuussa mahtuisin super max onessa alle 75-kiloisiin nii sitten vois vaihtaa jonku sortin voimatreeniin, kiva ois tietÀÀ ettÀ mimmosia rautoja nyt nousee ku lyhyttÀ sarjaa ei ole tullut tehtyÀ juurikaan sitten ekan treenivuoden penkkipelleilyn..

Tuon carb cut-offin ja vÀhÀisen aerobisen lisÀksi mulla poikkeaa "oikeasta" DC:stÀ sen verran tÀmÀ ettÀ selÀn treenaan ennen rintaa, olkapÀitÀ ja ojentajia ku tÀmÀn oon kokenu hyvÀksi priorisointikeinoksi. Leuanvedon super max one olis nimittÀin tÀhtÀimessÀ kevÀÀllÀ.

Tuon carb cut-offin ja vÀhÀisen aerobisen lisÀksi mulla poikkeaa "oikeasta" DC:stÀ sen verran tÀmÀ ettÀ selÀn treenaan ennen rintaa, olkapÀitÀ ja ojentajia ku tÀmÀn oon kokenu hyvÀksi priorisointikeinoksi. Leuanvedon super max one olis nimittÀin tÀhtÀimessÀ kevÀÀllÀ.

Hmm, mitÀ liikkeitÀ teet selÀn paksuudelle, jos sulla riittÀÀ sen jÀlkeen vielÀ puhtia painaa tÀysillÀ noi työntÀvÀt lihakset? Ite en kyllÀ jaksais esim. dc-tyylin maastavedon jÀlkeen enÀÀ samoilla tehoilla vinopenkata. Toisaalta, jos prioriteetti on selÀn treenamisessa niin ei kai siinÀ mitÀÀn :)

Kulmasoutua tangolla, maastavetoa ja alataljaa teen. Voi olla ettÀ alataljan vaihdan kÀsipainokulmasoutuun kunhan tuonne salille tulee isommat kÀsipainot. YllÀttÀvÀn hyvin on paukkuja riittÀny mutta tuntuu ettÀ jos toisin pÀin tekee nii ei tule mitÀÀn.. Ja itseasiassa tuntuu ettÀ ylÀkropan työntÀvÀt lihakset kehittyy ihan kohtalaisen hyvin pitkÀstÀ aikaa :P

Kerran on kyllÀ kÀyny niin ettei maven jÀlkeen jaksanu tehÀ mitÀÀn muuta ku paskan vinopenkkisetin, oli voimat niin loppu..

Nonii. PÀivitellÀÀs vÀhÀn miten on DC toiminut.
Hack kyykkyssÀ kÀytettÀvÀt painot melkeen tuplaantunu 40-75kg kyseessÀ kelkkahack
Vinopenkkiin 60-85 toistot kympin pintaan
Scott hauiskÀÀntöön 32-45 toistot 12-9
Smith pystypunnerrukseen 50-65 toistot n oin kymmenen
Kyykkyyn 90-120 toistot helppo 10-7
Ranskalaiseen punnerrukseen 32-42 toistot 13-12
Vastaote penkkipunnerukseen 50-70 toistot 17-14
SelkÀliikkeissÀ ei yhtÀ mainittavaa kehitystÀ ja myötÀoteleuat ja vastaote kulmasoutu pitÀÀ vaihtaa muihin liikkeisiin, kun progressioon ei enÀÀ pÀÀsty.
Ja tulokset ovat nousseet noin paljon kaikki failureen alusta asti niin kuin pitÀÀkin. Voin kyllÀ suositella ohjelmaa.
Niin ja DC:tÀ tehty vajaa 3kk.
Nuolta en viivojen perÀÀn osannut laittaa, mutta kai sen noinkin ymmÀrtÀÀ.

Laita mieluummin niin, ettÀ esim. 80kg -> 110kg, niin nÀhdÀÀn millaista se kehitys todellisuudessa on ollut. Toi kun ei vielÀ itsessÀÀn hirveÀsti kerro.

e. toistot myös.

SelkÀliikkeissÀ ei yhtÀ mainittavaa kehitystÀ ja myötÀoteleuat ja vastaote kulmasoutu pitÀÀ vaihtaa muihin liikkeisiin, kun progressioon ei enÀÀ pÀÀsty.
Ja tulokset ovat nousseet noin paljon kaikki failureen alusta asti niin kuin pitÀÀkin. Voin kyllÀ suositella ohjelmaa.
Niin ja DC:tÀ tehty vajaa 3kk.
Nuolta en viivojen perÀÀn osannut laittaa, mutta kai sen noinkin ymmÀrtÀÀ.

Hienoa kehitystÀ :thumbs:

NiinhÀn se kuuluukin tehdÀ, ettÀ kun jossain liikkeessÀ tulee seinÀ vastaan, niin uutta tilalle. On liikkeitÀ joissa pystyy kehittymÀÀn puoli vuotta putkeen, kun taas jonkun muun liikkeen joutuu vaihtamaan jo heti 1kk jÀlkeen. Tosin pitÀisi pyrkiÀ löytÀmÀÀn sellaisia liikkeitÀ joissa saa kehitystÀ mahdollisimman pitkÀÀn. Minullakin omalla kohdalla suurin ongelma on aina ollut löytÀÀ dc:ssÀ sopivia selkÀliikkeitÀ (paksuus), joissa saisi tuntuman ja tekniikan sÀilytettyÀ samana, mutta rautaa lisÀÀ. T-tankosoutu ja rÀkki-mave (eli mave juuri polven alapuolelta pukeilta tai rÀkissÀ) ovat aina olleet parhaat tÀhÀn tarkoitukseen. Samoin leuanvedot ovat sellaisia liikkeitÀ (selkÀ leveys), joissa en oikein ikinÀ ole onnistunut dc:llÀ saamaa kehitystÀ aikaseksi. Tuntuu, ettÀ leveysliikkeiksi ylÀtaljavedot erilaisilla kahvoilla/tangoilla ja ylÀvipuvarsilaitteet sopivat paremmin... leuanvedoista ainoa joka tuntui hyvin toimivan on rÀkki-leuat leveÀllÀ otteella (http://www.youtube.com/watch?v=vM-b4qOOWsE&feature=related).

Nuoli tulee Z-kirjaimen vasemmalla puolella olevasta nÀppÀimestÀ ;)

Joo olen samaa mieltÀ, ettÀ voisi sanoa kehityksen olevan pÀÀtÀ huimaavaa.
TÀnÀÀn sain vÀhÀn opetusta maven tekemiseen, kun ennen olen vetÀnyt oikestaan kokonaan selÀllÀ niin nyt osaan kÀyttÀÀ vÀhÀn jalkojakin siinÀ samalla.
Tuntui kyllÀ ihan erilaiselta vetÀÀ ja oli vÀhÀn fiilis, ettÀ nyt alkaa tÀssÀkin jo rauta liikkumaan.
Korvaaviksi liikkeiksi olen ajatellut semmoista ylÀ- ja alataljan sekoitusta. Olen tehnyt liikettÀ ennenkin ja siinÀ saa latsit runtua kyllÀ hyvin.
Kulmasoudulle olen taas meinannut semmoista soutua mikÀ alkaa maasta ja selkÀ on lattian suuntaisesti. NimeÀ en nyt muista, mutta kaikki varmaan tietÀÀ mitÀ tarkoitan.
Varsinaisen työsarjan jÀlkeen olen nyt viimeiset 2 viikkoa tehnyt semmoisia ns. viimeistelyjÀ esim ranskalaista punnerrusta pelkÀllÀ tangolla ja muitakin liikkeittÀ pitkiÀ sarjoja, ettÀ saadaan kunnon pumppi muttei kuitenkaan mitÀÀn uupumusta tai failurea vaan semmoista pumppailua ja olen kokenut tÀmÀn ainakin itselleni hyvÀksi lisÀksi DC:hen. Lihat ovat ainakin olleet kipeÀmmÀt ja tuntuu, ettÀ selkÀ olisi nyt ihan lÀhiaikoina, sen jÀlkeen kun aloin tekemÀÀn reenin lopuksi pulloveria pienillÀ painoilla, kasvanut ja leventynyt. KyseessÀ saattaa kyllÀ olla ihan illuusio.
Painojen ohella lihaksetkin ovat kasvaneet mielestÀni kiittettÀvÀsti. Ainakin on tullut semmoista palautetta mm. porukoilta sukulaisilta ja monilta tutuilta. Esim hirvijahdissa ammuttiin hirvi aikamoiseen pöpelikköön niin ÀijÀ ketÀ en oikestaan tunne enkÀ ole nÀhnyt muutakuin jahdissa sanoi "X on niin riski ÀijÀ ettÀ kantaa hirven vaikka yksin."
LisÀksi tÀnÀÀn kun kÀytiin ostamassa uusia suksisauvoja kun entinen oli mennyt poikki niin tuttu myyjÀ joka on ollut joskus samaan aikaan salilla sanoi "Ei mikÀÀn ihme jos noilla voimilla ne suksisauvat katkeaakin."
Tulee kyllÀ helvetin hyvÀ mieli noista positiivisista palautteista.

Ihan levytankosoutu on kyseisen liikkeen nimi.

Noi viimeistelysarjat kannattaa jÀttÀÀ suosiolla pois tai jatkossa ei voi enÀÀ puhua DC:stÀ. Jos rasitus ei riitÀ, niin tee restpauseja, ja jos ei vielÀ sittenkÀÀn niin staattisia pitoja.

Reenailen pÀÀosin yksin lukuun ottamatta yhtÀ salikertaa viikossa niin staattiset pidot olisi imo aika hankala toteuttaa. PitÀÀ kyllÀ noita rest-pauseja kokeilla, olin oikeastaan ihan unohtanut ne kun alkuun niitÀ ei suositeltu, mutta nyt voisi olla niiden aika ainakin joissain liikkeissÀ.

Reenasin tÀmÀn viikon yhdellÀ toisella ohjelmalla tarkoituksena dietata samalla. Dc treeniin tottuneena velocity dietin treeni ei vain tuntunut hyvÀltÀ. PÀÀtin vaihtaa takaisin DC:hen.
DC:estÀ on tullut taukoa 2vko flunssan ja muu rÀpellyksen takia. TÀnÀÀn kÀvin tekemÀssÀ kÀsiÀ ja alkoi vÀhÀn pelottamaan kun ei mennytkÀÀn yhtÀhyvin kuin pari vko sitten - ettÀ pitÀÀkö sitÀ vaihtaa joitain liikkeitÀ. Toivotaan, ettÀ tulisi edes samat toistot kun ensiviikolla taas aloitan.
Mittailin tÀnÀÀn vÀhÀn eri ruumiin ulokkeiden paksuutta ja yllÀtys oli melkoinen, miten mm. reidet ja rinnanympÀrys olivat kasvaneet.
Reiteen on tullut syksystÀ senttejÀ lisÀÀ 7. 64->71
YllÀtys oli melkoinen kun huomasin, ettei maha ollut kasvanut mittanauhan mukaan yhtÀÀn syksyn aikana, JESS.
RinnanympÀrys on 118cm tÀhÀnkin tullut monta senttiÀ lisÀÀ.
Olkavarsi - oma murheenkryynini, kasvua ei meinaa tulla oikein millÀÀn, junnannut kohta vuoden suunnilteen samassa, vaikka voimat on melkeen tuplaantunu.
Tuntuu omasta mielestÀ vÀhÀn vittumaiselta, kun penkkipunnerrus on kuitenkin jossain 120 lukemilla ja hanska on pumpissa 38cm, voi vittu!!
DC on kyllÀ pirun hyvÀ treenimetodi ja en voi muutakuin kehua. Suosittelen kaikille, jotka harkitsevat aloittamista.

Kaikki kunnia ja kiitos kehityksestÀ Vstaotteelle, jonka "ansiosta" aloitin DC treenin.

Joo, muun muassa Hulkkihan on moneen otteeseen todennut 2-jakoisen ohjelman olevan "heikosti" soveltuva jalkadominanteille. TÀmÀ nyt siis liittyen tuohon edelliseen viestiin, vaikka siinÀ ei varsinaisesti jalkadominantista mainittukaan. Myös itsellÀ dc:ssÀ hanskat tuntuivat olevan se osasto, joka jÀi vÀhÀn jÀlkeen. Tai siis tÀsmennettÀköön, ettÀ hauis oli se murheenkryyni. Ojentajathan tuossa ottaa komiasti hittiÀ ja kyllÀ ne hyvin kehittyvÀtkin. DC on kuitenkin (ainakin omalla kohdalla) ehdottomasti eniten kehitystÀ tuova ohjelma, eli sillÀ pÀÀasiassa mennÀÀn. Hanskoille olen sitten ottanut joitakin 3-4vko speciaali-jaksoja. Esim. juuri heki sitten loppui 4vko pÀtkÀ, jossa hanskoja hierottiin sen 3krt viikossa. Nyt karistellaan ennen joulua rasvaa ja vuoden alusta DC taas kÀyntiin!

TÀmÀ keijo löysi esimerkiksi hauiksiin aivan uuden ulottuvuuden kun muutin suoritustekniikkaa hiukan. Jossain vaiheessa ajautunut vÀÀrille poluille ja nyt taas löysin sen "mind-muscle-connectionin" uudella tavalla ja voi jesse ettÀ kÀy hanskat kipeÀksi taas juuri kuten kuuluu. Ja jos tuntuma on siellÀ missÀ pitÀÀkin niin sitten vain kovempia painoja. Eli vaikka tekniikka mielestÀÀn on hyvÀ niin mun mielestÀ silti on hyvÀ katsoa löytyisikö ratkaisu sieltÀ eikÀ sarjojen lisÀÀmisestÀ tai jostain erikoistumisjaksoista. Tosin mulla nyt ei vielÀkÀÀn niin isot hanskatkaan ole ettÀ...

Sitten tÀstÀ jalkadominantti asiasta. En vÀitÀ tietÀvÀni paremmin mutta miltÀ nÀyttÀÀ liian isot jalat natikalla? Riippuu tietenkin tavoitteista mutta eikö homman nimi ole kasvaa ensin isoksi ja sitten siirtyÀ murehtimaan symmetrisyyttÀ yms.?

En ole kyseistÀ artikkelia lukenut, mutta toivottavasti ei. Jokaisen pitÀisi valita itse omat liikkeensÀ. Tuohan on vain siis "esimerkkiohjelma", jolla nÀytetÀÀn lukijoille ohjelman rakenne, ja tuskin tarkoituskaan on ettÀ kukaan sillÀ alkaisi treenaamaan. VielÀ valitettavampaa on, jos joku on aloittanut jopa "DC"-treenitkin pelkkien ProBody-artikkelien perusteella.

Sitten tÀstÀ jalkadominantti asiasta. En vÀitÀ tietÀvÀni paremmin mutta miltÀ nÀyttÀÀ liian isot jalat natikalla? Riippuu tietenkin tavoitteista mutta eikö homman nimi ole kasvaa ensin isoksi ja sitten siirtyÀ murehtimaan symmetrisyyttÀ yms.?

Sitten kun kisakireydessÀ reisi on paksumpi kuin vyötÀrö, niin silloin reidet on LIIAN ISOT. Ennen sitÀ ei tarvi murehtia, ettÀ olisivat liian isot. Korkeintaan hyvin kehittyneet, mikÀ on vain positiivinen asia.

Onkos joku treenaillu tuolla ProBody 3/2010:ssa julkaistulla DC esimerkkiohjelmalla? Jotain huomioita?

HyvÀ artikkeli oli asiasta, mutta tosiaan annettu ohjelmarunko oli vain esimerkki miten treeni tulee rakentaa. Olen silti ehdottomasta Vstaotteen kanssa samaa mieltÀ, ettÀ jokaisen tulee OMAAN OHJELMAANSA valita ne liikkeet, jotka OMALLA KOHDALLA tuntuvat toimivan parhaiten.

Mutta kyllÀ tuo ProBody 3/10 ihan pÀtevÀ malli nÀyttÀÀ olevan. Siihen kun muutaman inhokkinsa paikalle laittaa paremmin itselle sopivan liikkeen tilalle, niin hyvÀ on. EsimerkkinÀ henk. koht. muokkauksesta minÀ omalla kohdalla tekisin niin ettÀ koska olkapÀilleni ei pystysoudut sovi niin laittaisin sen tilalle pystypunnerruksen koneessa ; hack-kyykky ei sovi minun polvilleni niin sen tilalle laittaisin etukyykyn ; en omalla kohdallani pidÀ taljassa tehtÀvistÀ soutuliikkeistÀ niin sen tilalle laittaisin kÀsipainosoudun. Mutta nÀin minÀ... jokainen tavallaan.

Back
Ylös Bottom