Do-win Paini/Salikengät kyykätessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vähän menee taas offtopiciksi, mutta uudemmissa Do-Win painonnostokengissä on käsittääkseni matalampi kanta kuin vanhassa mallissa. Itselläni on vanhan malliset ja niissä on hieman turhan korkea kanta. Noissa aloittajan postaamissa kengissä ei kyllä ole kantaa laisinkaan, joten sopinevat paremmin maastavetoon.

Vähän menee taas offtopiciksi, mutta uudemmissa Do-Win painonnostokengissä on käsittääkseni matalampi kanta kuin vanhassa mallissa. Itselläni on vanhan malliset ja niissä on hieman turhan korkea kanta. Noissa aloittajan postaamissa kengissä ei kyllä ole kantaa laisinkaan, joten sopinevat paremmin maastavetoon.

Jostain kuitenkin luin, että noissa ois suht korkee pohja? vähän liiankin?..

No tilattu on ja ensviikon alussa pääsee testaamaan miten toimii!

mistä saisi tuollaset korolliset kengät jotka ovat leveät?

Näissä on korkoa vaikka muille jakaa:
P-nosto2rem.jpg

Mitä olen noita painikenkiä nähnyt, niin käsittääkseni niissä on tasainen pohja. Saattaapi olla, että olen väärässä. Kerrohan toki kun kengät saapuvat.

Onhan se nyt selvä että kyykkykengät on ihan eriasia entä painikengät. Painikengät on lähempänä tossuja joissa on pohjaa mahdollisimman vähän ja ovat mahdollisimman taipuisat joka suuntaan kun taas kyykkykengät muistuttaa jo tukevuudeltaan ja olemukseltaan luistimia. Itellä on molemmat ja oikeat kyykkykengät on jääny kaappiin. Jos kyykätään kapealla enempi painonnostotyylisesti on tietenkin oikeat kyykky/painonnnostokengät paremmat kun taas leveämpään voimanostokyykkyyn ja maastavetoon painikengät sopii paremmin.

Näissä on korkoa vaikka muille jakaa:
P-nosto2rem.jpg

Mitä olen noita painikenkiä nähnyt, niin käsittääkseni niissä on tasainen pohja. Saattaapi olla, että olen väärässä. Kerrohan toki kun kengät saapuvat.

nois on n. 2 kertaa isompi kanta mitä uudemmis, mut ite oon säilyttäny nuo ainaki tempausta varten, koska pidän niistä enemmän siinä.

Itellä on ollut kolmenlaista kenkää salille; Painonnostokengät (Karhu Hercules), painikengät (Asics) ja Converse Chuck Taylor All Stars kopiot (makso 10€). Painikengät on jääneet pois käytöstä, koska omasta mielestäni nuo Converse feikit on paremmat silloin kun haluaa tasapohjaista kenkää käyttää. Paljonhan nuo kovemmatkin nostajat käyttää noita converseja.

Tänään tuli kengät ja suoraan paketista jalkaan. Ekat fiilikset koko 43 ja tuntuu hieman nihkeiltä... Salille käyttöö ja selkätreeni päivä. Kengät yllättivät miellyttävästi keveydestään ja todellakin kengät on leveät (pohja ei todellakaan paksu)!! Jäykkyys lähti treenin puolessavälissä ja nyt liikkuu hyvin ja on kuin jalkoihin tehdyt!
Pidosta, Pito on ihan oookooo, tukevan otteen saa kyllä maastavedossa alataljassa ja kulmasoudussa jne.. Ainut että jos sali missä sinä käyt ja lattian on liukas kengät voi olla huonovalinta. Veikkaan että saattaa tulla hieman pito onglemia lattian suhteen itselläkkin ristitaljassa tai mussa, mutta kaikin puolin hyvä ostos! ++++
Kyykkypäivänä luulen että otan vanhat lenkkarit kuitenkin mukaan jotka pidän kyykätessä ja sen jälkeen vaihdan uudet tossut hackkiin / prassiin ja pohkeisiin. Eli suositeltavat kengät salitreeniin! :puntti:
Suosittelen!

Siin oli kenkä arvostelut!! :D

Hello!

Etsin tosta vanhoja posteja, sekä muilta forumeilta jos jollain ois tietoa kyseisistä kengistä, mut ei nyt tullu ihan tarpeeksi inffoa! Ainut että pohjat olisi aavistuksen liian korkeat?
Eli oisko tääl kellään kokemusta noista Do-Win kengistä kyykätessä/Mavessa tai onkon muutenkin hyvät jaloissa ja sopiiko hyvin salitreeniin? En ole noita kaupoissa nähnyt niin pitäisi netistä tilata, eli en pääse sovittamaan kenkiä.

PS. Kai tässä vois nyt keskustella muistakin treenikengistä jos jotkut haluavat! (kokemukset,hinta,laatu,kestävyys) =)

painitossut1.jpg

Meikäläisellä ollu noi popot jo pari vuotta. Ensin krav magassa ja sitten käyttänyt salilla. Äärimmäisen hyvät ja kevyet jalassa. En käytä kyllä joka kerta kun olen liian laiska vaihtamaan salilla toisia kenkiä jalkaan :D Ihan mukava noilla on erinäkösiä jalkaharjotteita tehdä mutta pohja on sen verran ohkanen että esim pohkeiden teko isoilla raudoilla vaikka prässissä sattuu varpaisiin metallia vasten. Eivät ole näkyvimmin kuluneet tai muutenkaan revenneet. Taidan kyllä ostaa jonain päivänä ihan kyykkykengät koska kärsin hieman alentuneesta tasapainosta niin olettasin että niiden tarjoama tuki ja hyvä asento vois olla plussaa. Pitäs ihan koklata.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin ostamassa Conversen All-starit salitossuiks ja olin positiivisesti yllättynyt.
Voin vain suositella, vaikka olenkin tottunut treenaamaan ilman kenkiä yleensä. :)

Kävin kans äsken ostamassa tollaset do-winnit budgetista. Ihan hyvältä tuntuvat jalassa, huomenna ensimmäinen jalkatreeni kengät jalassa :o

Minkähän merkkiset painonnostokengät olisi hyvät etukyykkyyn? Sopiiko esim. nuo Do winit siihen? Onko niissä tarpeeksi korkea kanta? Kun ei huvittaisi enää kikkailla laudanpätkän kanssa kantapäiden alla, niin pitäisi kengät hankkia. Ja mistähän noita voisi ostaa pääkaupunkiseudulla? Kiinnostaisi kuulla jotain muita paikkoja kuin intersportit ym. jotka myyvät suht kalliilla hinnalla. Ja en mielellään tilaisi netistä, jos en ole päässyt missään sovittamaan kyseistä merkkiä etukäteen ja näinollen tiedä mikä koko olisi hyvä. Ja tosiaan, tarvitsen vain tuohon etukyykkyyn kenkiä, kun on jäykät nilkat ja joudun käyttämään laudanpalaa kantapäiden alla. Olisin valmis sijoittamaan tarvikkeeseen, jota käyttäisin vain yhdessä liikkeessä ja siksi n.100€ alkaa olemaan maksimi mitä voisin maksaa.

Kiitoksia, jos joku kerkiää vastata.

Minkähän merkkiset painonnostokengät olisi hyvät etukyykkyyn? Sopiiko esim. nuo Do winit siihen? Onko niissä tarpeeksi korkea kanta? Kun ei huvittaisi enää kikkailla laudanpätkän kanssa kantapäiden alla, niin pitäisi kengät hankkia. Ja mistähän noita voisi ostaa pääkaupunkiseudulla? Kiinnostaisi kuulla jotain muita paikkoja kuin intersportit ym. jotka myyvät suht kalliilla hinnalla. Ja en mielellään tilaisi netistä, jos en ole päässyt missään sovittamaan kyseistä merkkiä etukäteen ja näinollen tiedä mikä koko olisi hyvä. Ja tosiaan, tarvitsen vain tuohon etukyykkyyn kenkiä, kun on jäykät nilkat ja joudun käyttämään laudanpalaa kantapäiden alla. Olisin valmis sijoittamaan tarvikkeeseen, jota käyttäisin vain yhdessä liikkeessä ja siksi n.100€ alkaa olemaan maksimi mitä voisin maksaa.

Kiitoksia, jos joku kerkiää vastata.

Kannattaa ottaa huomioon oman jalan malli kyykkykenkiä ostaessa. Itsellä on ollut Karhun mustat kyykkykengät, jotka olivat ihan hyvät mutta ostin hieman pienehköt. Näissä Karhun mustissa on ollut hieman banaanipohjaa vikana, mutta sepällä käyttö korjaa ongelman. On myös ollut Do Winit, jotka vaikuttivat ihan hyviltä, mutta olivat todella leveät varpaista omaan jalkaan. Kannattaa proovailla ihan kunnolla liikkeessä. Adidaksen painonnostokengät ovat todella kapeita ja voi näin ollen sopia kapeampaan kinttuun. Ironwork on vanhempaa mallia ja uusi on valkopunaiset Power Perfect II:set. Adidakselta tulossa uusi malli Adipower ihan piakkoin, mutta on huippumalli joten hintakin on varmasti päälle parin sadan. Kanta on standardikorkea kaikissa merkeissä eli noin 30mm eikä näissä helposti saatavissa ole koosta riippuva kuten esim. Niken Romaleos mallissa, joita ei löydy mistään. Painonnostoliitolta saa myös kenkiä melko edullisesti, mutta tällä hetkellä taisi olla varastot melko tyhjänä. Vierumäellä sijaitsee toimisto, josta ilmeisesti voi käydä kenkiä kyselemässä.

Eli pähkinänkuoressa: kaikki nuo soveltuvat hyvin etukyykkyyn. Sinun vain täytyy käydä kokeilemassa mitkä ovat jalallesi parhaat.

Mulla on ollut parit adidakset ja ne on ollu kyllä hyviä jalassa ja treenatessa pito on ollut tosi hyvä.
Mut myynyt olen kun on treenitaukoja tullut.
Nyt piti saada treenikengät, niin ostin nää
Do Winin tossut, 44€ postitettuna, ei ole kyllä paha hinta, kai noilla treenaa pystyy :)

Eräässä lehdessä Jerry Ossi käytti muistaakseni kuvissa tämmöisiä reenijalkineina, että eivätköhän ne toimi ihan hyvin yleissalireenikenkinä siinä missä mitkä tahansa painitossut. Kyykkäämiseen käyttäisin ite mieluummin painonnostokenkiä ja olen kuullut Do-Winistä ihan hyviä kommentteja kyykkykenkinäkin. Tosin niissä on suht korkea kanta, mulle piisaisi matalampi, joten hankin lähiaikoina vanhojen ja risojen Karhun painonnostokenkien tilalle varmaan Wei Rui merkkiset kiinalaiset kengät. Olen tsekannut semmoiset livenä ja hinta/laatusuhde vakuutti, eikä kanta ole niin korkea, kuin Do-Wineissä.

Eikä voi kyllin korostaa, että painonnostokengissä laatu on se mihin kannattaa panostaa. Ostin aikoinaan wrangelta "painonnostokengät" jotka oli kävellessä jäykät kapulat ja ihan oikeitten painonnostokenkien näköiset. Sitten kun kyykkypainossa mentiin yli sadan, niin kantapäät alkoivat muljahdella alta pois, kun kannan kumi oli liian löysää. Kiva tunne kun on sata ja viisikymmentä hartioilla ja kantapäät lähtee eri suuntiin niin kuin olisi märän saven päällä seisomassa. Popot lähti melko vinhasti vislaten kohti roskista, ja siitä pitäen olen treenannut painikengillä. Minä olen sillä lailla pervo että haluan tuntea lattian jalkojen alla kun treenaan. Jos kantaa pitää saada ylös, niin lautaa alle. Kannattaa myös muistaa, että paskat kengät on yksi yleinen syy treenivaivoihin. Silloin kun kyydissä on paljon rautaa, asennon pitää olla vakaa eikä minkään geelipohjan päällä.

Ite sain eilen do wingit ja pakko sanoa että hintaisekseen loistavat kengät.
Ei ihan yhtä hyvä tuntuma kuin adidaksilla, mutta 44,90e postitettuna nää on kyllä löydöt.
Mave ja kyykkyyn ei varmaan ole sellaset ku adidakset, joissa oli pitemmät varret ja hiukan tukevampi nilkan osalta, mutta overall kengäksi tosi jees salille.

Suositut

Back
Ylös Bottom