DNS "putoaa pois päältä", apua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Eli paremmin en osaa tuota sanoa. Koneen ollessa päällä pidemmän tai vähemmän aikaa aina jossain välissä käy niin, että netin selailu ei enää onnistukaan.

Selain löytää sivut kyllä ip:n perusteella, mutta esim. www.pakkotoisto.com ei toimi. Modeemin resetointi ei tuntuisi auttavan eikä sitä mielellään teekään, kun se tuntuu oelevan niin paska, että kaikki asetukset menee usein resetoidessa vituiksi ja boksi menee vain pahempaan solmuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Soneran kaapelimodeemin kanssa joutui aina välillä tekemään(joskus kerran tunnissa):
ipconfig /release
ipconfig /renew

Nyt on Elisan ADSL eikä vastaavaa ole tapahtunut.

modified sanoi:
Soneran kaapelimodeemin kanssa joutui aina välillä tekemään(joskus kerran tunnissa):
ipconfig /release
ipconfig /renew

Nyt on Elisan ADSL eikä vastaavaa ole tapahtunut.
Tiedän tuon, mutta ei auta.

Tietenkin se DNS:n alhaalla olo voi kestää vähän tai kauan aikaa. Silloin kun se on alhaalla ei asialle voi mitään tehdä.

modified sanoi:
Tietenkin se DNS:n alhaalla olo voi kestää vähän tai kauan aikaa. Silloin kun se on alhaalla ei asialle voi mitään tehdä.
Niin, mutta miksi niin käy monta kertaa päivässä, joka päivä?

Sonera ADSL ja A-link Roadrunner 24AP, AP tarkoittaa ilmeisesti Aivan Paskaa. Tein niin, että yhteysasetuksista muutin niin, että se ei hae DNS-systeemiä automaattisesti vaan kirjoitin ne ip:t sinne itse. Mahtaako tuosta olla apua.

Eli vähän niinkuin ajattelinkin, mulla on toi sama modeemi ja voi herranjessus että on paska viritys. Tosiaan pudottaa ton DNS:n (samoin kuin esim porttiohjaukset) ihan milloin huvittaa, vaikka kesken surffailun. Kerropa mullekin sitten auttaako tuo osoitteiden itse asettaminen tuohon pätkimiseen. Jonsei pelitä niin pikaratkaisu on käydä sieltä modeemin asetuksista uusimassa oma ip-osoite kun se seuraavan kerran päättää unohtaa DNS:n. Pikku vaiva mutta vituttaa pidemmän päälle aivan uskomattoman paljon.

Taisi ratketa ongelma sillä, että käsin laittoi ne DNS-osoitteet. Ei ainakaan tänään ole ongelmia ilmennyt siinä. Ja Azureustakin voi nyt käyttää, kun ennen se aiheutti ihan samaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom