DIY Lisäpainovyö tai muu konsti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaapeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein lisäpainovyön 2m kettingistä ja jousilukoista. Rautakaupassa yhteensä noin 10 euroa.

Jo 20 kilon lisäpainoilla tuntuu aavistuksen epämukavalta sekä jää paita ja iho kettingin väliin toisinaan, joten täytynee jotain pehmustetta vielä keksiä. Muuten oikein tyytyväinen tällaiseen viritelmään ja tuli moninkertaisesti halvemmaksi kuin varsinaiset tähän tarkoitetut välineet.

Itellä on tommonen kettinkiviritelmä ilman mitään pehmusteita ja ei kaveritkaan oo mitään valittanu vaikka lisäpainoleuoissa ollaan tommosta ainaki 35kg asti käytetty. Ei kyllä oo tullu mieleenkää, että siihe joutuis joskus jotai pehmustetta laittaa. Ehkä sitä vaan on itellä tarpeeksi tota pehmustetta omasta takaa. :)

itellä käytössä sentin paksu kiipeilyköyden pätkä. ei se pahasti paina ees yli 50kg romuilla. reilusti yli 2000kg kestää, joten hetken aikaa sais vielä reenaillakki.

Noita dippivöitähän saa ulkomailta tilattua 20€ lähtien. Ei hirveästi maksa vaivaa rueta mitään virittelemään.

Turvavyö joka on ommeltu lenkiksi ja turvavyön soljen reikään kiinnitetään naru jonka molemmissa päissä on palohaka. Ei paina. On tyylikäs. Ja luontoystävällinen.

Turvavyö joka on ommeltu lenkiksi ja turvavyön soljen reikään kiinnitetään naru jonka molemmissa päissä on palohaka. Ei paina. On tyylikäs. Ja luontoystävällinen.

Turvavyötä piti juuri itsekin tulla ehdottamaan. Tai leveä kuormaliina. Kova jätkä jättää siihen sen räikän soljeksi.

Kuinkahan hyvin ja mihinköhän kuormiin saakka kestäisi tälläinen voimannostovyö + kettinki viritelmä?

voimanostovyo.jpg

Kun halvemmalla sais melkein ton voimannostovyön + ketjun kun dippivyön..

Vai oisko joku toinen viritys järkevämpi? Toki toi vyö ois muutenkin hyödyllinen :)

edit: Vai oisko tämmönen sidontaliina parempi?

2000016503

Mahtuiskohan toi lukko tai toi normi levypainon reijästä? Ei montaa euroo toi sidontaliina maksais...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kukaan keksinyt etunojapunnerruksiin mitään reppua järkevämpää vastaavaa viritystä?

Eroaa ihan älyttömästi, mä kun en varsinaisesti bodaile tällä hetkellä, treeni sellaista volyymipainotteista. Punnerrukset tuhannen pitkillä sarjoilla antaa hullun tuntuman lihakseen verrattuna penkkiin. Ehkä penkilläkin onnistuu mutta ei nyt juuri ole mulla ohjelmassa ja toisaalta mun penkkitekniikka ei ole hyvä.
Sellaiset 80-100 puhdasta punnerrusta putkeen niin se tavallaan rupeaa tuntumaan jo ihan treeniltä jännästi.
Vastaanpa muuten joutessani tuohon omaan kysymykseen, vastailkaa te sitten lisempää: Kuminauhahärpäkkeet.

Tää on kyl hulvatonta kuinka yksiin käy ajatukset :D Tein just tossa pari tuntia sitten oman version lisäpainovyöstä ja nyt jälkikäteen tuli mieleen että onkohan joku muu väsännyt vastaavia. Ja täähän on jumalauta ihan tismalleen samanlainen :D
2.webp

Katselin netistä lisäpainovöitä ja niiden hinnat olivat satasen molemmin puolin. Rupesin pohtimaan, että eikö tuollaiseen voisi olla jokin kotitekoinen edullinen vaihtoehto.
Kesällä teinkin ulkosalla leukoja repun kanssa, johon olin laittanut käsipainon, mutta se oli aika hankala ratkaisu.

Onko joku muu täällä keksinyt jonkinlaista kotikutoista menetelmää, jolla saisi helposti pieniä (15 kiloa riittää hyvin) lisäpainoja avuksi dippiin ja leuanvetoon tilaamatta tuollaista 80e lisäpainovyötä?[/

Löysin tuollaisen kirpparilta 3 eurolla ja on ain ainakin hyvän tuntuinen

13766411.jpg

Nykyään on kassissa aina varalle ihan normi narua punottuna yhteen 4x2. Eipähän tartte aivan epätoivoiseksi heittäytyä.

Yksi parhaista on leveä sidontaliina josta katkaisee jonku kolme-neljä metriä pitkän pätkän. Liina kiekoista läpi, vyötäröltä selän kautta ympäri ja sidotaan mahan puolelle liinanpään yhteen. Ei maksa mitään, miellyttävä nostaa millä romuilla tahansa, aina sopiva kun kiristää sopivasti itse itsensä, painot saa roikkumaan mille korkeudelle tahansa riippuen paljonko löysää liinaa laittaa ja liinoissa vetolujuutta yleensä pari tonnia joten ei lopu kapakaan kesken ;)

Mulla on just tällainen. Ei tosin kestä kuin 800kg mutta luulen että pari kesää riittää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom