Dippi tuntuu solisluussa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli niinku otsikos lukee et dippi tuntuu solisluussa/ihan rinnan yläosassa. Oon erilaisia tekniikkavideoita kattellu YouTubesta et miten sais dipin tuntumaan alarintaan ja kuvannu videolle et miltä oma dippi näyttää ja ainakin se näyttää ihan puhtaalta. Onks jollain muulla ollu samanlaista ongelmaa dipin kaa?

Mulla tuntuu dippi rinnassa vasta kun siinä on tarpeeksi kuormaa. Esim kehonpainolla ne tuntuu täysin eri paikassa kuin 80% kuormalla.

Tuntuuko muuten rinta- / olkapääliikkeissä, esim. punnerruksessa? Siitä nyt vois lähteä liikkeelle, et onko kipeälle liikkeelle selkeää suuntaa.
Ei, ainoastaan dipissä tuntuma menee muualle ku pitäs. Penkki, vinopenkki, alaviistopenkki sun muut kaikki menee hyvin sinne minne pitääki

Oli vähän samaa joskus, ku alottelin dipin tekemistä. Katos aika äkkiä, ja tein pääliikkeenä jtn 2-3 vuotta putkeen.
Mulla oli tosin rintalastassa enemmän, ja aamulla ku heräs ja venytteli, ni kuulu helvetinmoinen rusahdus, ja tuntu silt, et katkeis jtn :D.
Näin ei kuitenkaa käyny, ja oli vaan tottumattomuudesta kiinni, kuten tuollon epäilinki. Omat olkapäät oli kireet myös joskus. Tein asialle jtn(venyttelin mm.), joka paransi tilannetta huomattavasti.
Dippi+kiree yläkroppa=oot kusessa.

Dippiä tehdessä suosittelen myös pitään olkapäät/latsit enemmän takana, ja pyrkiin siihen, et tietosesti aktivoi selkää(lapaluita, & epäkkäitä erityisesti). Sama, mistä ei oo haittaa varmasti yhessäkään punnerrusliikkeessä siis. Dippaus kulmaa voi myös muuttaa aika radikaalisti. Hyvin pystysuora selkä VS eteen nojaaminen. Kapee ote VS leveempi. V-muotonen teline VS neutraali ote.
Jees tästä oli apua:D! Voi olla just se et otin dipin vast pari viikkoo sit mukaan ohjelmaan. Täytyy myös koittaa kattoo tota latsien takana pitämistä

Ei kannata liian nopeasti vetää progressiota dipeissä, varsinkaan jos ei ole formista varma. Solisluu-rintalasta-nivel oireilee aika monilla, mitä huomannut ja lukenut. Tuosta lyötyy googlettamalla suomeksi ja englanniksi.

Rintalihaksen solisluusta lähtevästä osta (yläosa) noi ei pitäisi tuntua muuten.

Itelläni oli rintarangassa lukkoa ja muutakin feelua. Dippiä ei voinut tehdä ollenkaan (sattui juuri solisluun alueelle) eikä tuntumaa tullut.
Pistin rangat kondikseen osteopaatilla yms. ja nyt voi taas dippailla ja tuntumaakin on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsehän en olkapäävaivaisena voi tehdä ns. ylösalas/perusdippiä ollenkaan, mutta nykyään uudella tekniikalla teen dippiä rintaliikkeenä.
En osaa oikein selittää tekniikkaa, mutta ajatus pois kokonaan käsistä, olkapäät taakse, rinta eteen ja ajatus rintaan - liike lähtee rinnasta, samalla kun lähdetään alaspäin - jalat/alakroppa lähtee sukeltamaan hieman taaksepäin - paine tulee rinnalle - liikkeessä on jännä swingi - etenkin sivustapäin katseltuna - samaa liikerataa takaisin ylös.
Opettelin tekniikan tekemällä sitä 3 kertaa viikossa, koko ajan toistoja/voluumia lisäten ja nyttemmin onnistuu lisäpainojenkin kanssa -edelleenkään perusdippiä ei viitsi tehdä edes yhtä toistoja kropan ainolla, mutta tämä toimii! Ei ota mulla olkapäihin yhtään, eikä liiemmin ojentajiinkaan - mutta rinnassa tuntuu!

En tiedä löytyykö ko. tekniikan vidoita mistään - tekniikan opetti mulle vanha treenikaveri - nykyinen huippuluokan OMT-fyssä/valmentaja/CBB -kilpailija - josta myöhemmin lisää ;)

Itellä oli aluks kans solisluussa ja rintalastassa kipuja, mutta ne meni sit ohi volyymireenillä pelkällä kehonpainolla ja runsailla lepopäivillä reenisessioiden välissä.

Dippii voi myös ajatella/käyttää mun mielest osittain lisäpaino venyttelynä. Vähän niinku jtn romanialaisia maveja. Pikkuhiljaa pyrkii lisään liikerataa, ni tossa ainaki itellä katos olkapään alueen kireydet aika mukavasti.
Jos tein vaikka ihan jollain 90-95% painoillaki(60kg luokkaa mun tapauksessa), ni heitin vikan toiston jälkeen tosi hitaan negatiivisen, jossa vaan menin niin syvälle, ku fyysisesti mahollista.
115303-adc3db9e24345db9560bad1b1b489385.jpg

Jännitys pitää osaa pitää kyl oikeis paikoissa, tai voi kenties sattua. Jos kiristää ihan liikaa, ni katkee varmaan heti jtn :d.
En tiiä, mitä täs kuvas oli mul käytös, mut idea käy ilmi. Lämpösarjat(omapaino-30kg eli vähän alle 50% maksimista) tein myös yleensä niin syvälle, ku pystyy.

Itse en kehtaa mennä dippitangossa maksimeilla tai lähellä pohjalle. Venytys hieman ikävän tuntuinen. Renkailla, kun saa hyvän ranteiden asennon, voi mennä taas helposti. Venytys tuntuu oikein hyvältä. Teen paljon renkailla pitoja kehonpainolla pohjalla ja heikoimmassa kohdassa. Oppii varsinkin pohjalla sen sopivan hallinnan serratus anteriorille ja rintalihaksille. Kun noita tehnyt pari kuukautta, niin itse uskaltanut jopa hyvin jopa pienellä vauhdilla mennä pohjalle ja sieltä takaisin ylös renkailla.

Renkailla tehdyt erittäin hitaat negatiiviset ja pidot heikoimmassa kohdassa olen todennyt tehokkaimmiksi dippien suhteen. 15 sekunnin negatiivisilla pohjalle saa kyllä sen hallinnan kehitettyä.

Niin en mä raskaimmilla painoilla itekkään noin syviä toistoja tee. Aika turhaa, ku se 90 asteen syvyys kehittää ihan hyvin. Liian syvälle menee, ni ei se venytys ees tuu siit rinnasta niinkään, vaan hyvin paljo jo olkapäistä.
Tein siis noin syviä dippejä siihen n. 50% painoihin asti, ja pelkästään negatiivisen sit syvälle.

Mulla nykyään renkailla vahvin ihan pohjalta pienellä lihasjännityksellä tehtynä. No en omaa esimerkkiäni mahdottomasti suosittele, kun German Hang helppoa ja dipin pohjalla renkailla tullut paljon oltua. En ole takavaa'an progression tasoa testannut vähään aikaan.

Joka tapauksessa renkailla on helppo löytää kehonpainoa pienemmällä painolla se heikko tai aristava kohta staattisesti, ja tehdä analyysi siitä sitten.

Back
Ylös Bottom