Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

Itellä oli aluks kans solisluussa ja rintalastassa kipuja, mutta ne meni sit ohi volyymireenillä pelkällä kehonpainolla ja runsailla lepopäivillä reenisessioiden välissä.

Dippii voi myös ajatella/käyttää mun mielest osittain lisäpaino venyttelynä. Vähän niinku jtn romanialaisia maveja. Pikkuhiljaa pyrkii lisään liikerataa, ni tossa ainaki itellä katos olkapään alueen kireydet aika mukavasti.
Jos tein vaikka ihan jollain 90-95% painoillaki(60kg luokkaa mun tapauksessa), ni heitin vikan toiston jälkeen tosi hitaan negatiivisen, jossa vaan menin niin syvälle, ku fyysisesti mahollista.
115303-adc3db9e24345db9560bad1b1b489385.jpg

Jännitys pitää osaa pitää kyl oikeis paikoissa, tai voi kenties sattua. Jos kiristää ihan liikaa, ni katkee varmaan heti jtn :d.
En tiiä, mitä täs kuvas oli mul käytös, mut idea käy ilmi. Lämpösarjat(omapaino-30kg eli vähän alle 50% maksimista) tein myös yleensä niin syvälle, ku pystyy.

Itse en kehtaa mennä dippitangossa maksimeilla tai lähellä pohjalle. Venytys hieman ikävän tuntuinen. Renkailla, kun saa hyvän ranteiden asennon, voi mennä taas helposti. Venytys tuntuu oikein hyvältä. Teen paljon renkailla pitoja kehonpainolla pohjalla ja heikoimmassa kohdassa. Oppii varsinkin pohjalla sen sopivan hallinnan serratus anteriorille ja rintalihaksille. Kun noita tehnyt pari kuukautta, niin itse uskaltanut jopa hyvin jopa pienellä vauhdilla mennä pohjalle ja sieltä takaisin ylös renkailla.

Renkailla tehdyt erittäin hitaat negatiiviset ja pidot heikoimmassa kohdassa olen todennyt tehokkaimmiksi dippien suhteen. 15 sekunnin negatiivisilla pohjalle saa kyllä sen hallinnan kehitettyä.

Niin en mä raskaimmilla painoilla itekkään noin syviä toistoja tee. Aika turhaa, ku se 90 asteen syvyys kehittää ihan hyvin. Liian syvälle menee, ni ei se venytys ees tuu siit rinnasta niinkään, vaan hyvin paljo jo olkapäistä.
Tein siis noin syviä dippejä siihen n. 50% painoihin asti, ja pelkästään negatiivisen sit syvälle.

Mulla nykyään renkailla vahvin ihan pohjalta pienellä lihasjännityksellä tehtynä. No en omaa esimerkkiäni mahdottomasti suosittele, kun German Hang helppoa ja dipin pohjalla renkailla tullut paljon oltua. En ole takavaa'an progression tasoa testannut vähään aikaan.

Joka tapauksessa renkailla on helppo löytää kehonpainoa pienemmällä painolla se heikko tai aristava kohta staattisesti, ja tehdä analyysi siitä sitten.

Back
Ylös Bottom