Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

Päätin sitten itsekin jättää raskaammat vain 90 asteeseen. Kevyempihän liike on näin tehdä mutta kun olkapäät on vihotelleet jo jonkin aikaa (tiedä sitten johtuuko dipeistä vai muusta) niin parempi pelata varman päälle. Kevyemmissä sarjoissa menen kyllä reilusti alle vaakatason...tuntuu rinnassa tosiaan hyvin.

eli mikä on suunnilleen suhde dipille + 30kg lisäpaino ja kapealla penkkipunnerruksella.
Eli jos dippailet omaa painoasi 75kg ja 30kg lisäpainoa pari sarjaa (esim 4*8) niin paljonko uskotte kyseisen henkilön nostavan penkistä.

A) sarjana (x*8)
B) maximipaino

Kyllä se on niin että penkki paranee penkkaamalla ja dippi dippaamalla, ja mitään varsinaista suhdetta dipilla ja kapealla penkillä ei tuskin ole.

En usko että noilla liikkeillä on mitään yhteistä.. Ite painan 85kg ja 40 dippiä oon tehny ja penkistä on nostettu 115kg, nyt ehkä menis vähän enemmän..

Onko kenellekään tuttu vaiva, että dippailusta on tullut kenties rintalihaksen jänne kipeeksi? Kipu tuntuu rintalihaksen ja olkapään yhtymiskohdassa.
Mulla on tullut siitä kohdasta kipeeks juuri dippailusta eikä oo pahemmin viittiny sen takia dippailla. Kipeytyi todella pahasti tuossa, kun aloittelin dippailun ja tein 4*10*op. Siitä pari päivää niin kipu oli hyvin ikävä. Kipu poistui viikossa, jonka jälkeen alotin varovaisesti tunnustelemaan lyhkäsillä sarjoilla pitkin päivää ja tuntuu siltä, että sama paikka kipeytyy jälleen.

Mitäs tuumitte??

Sitä, että jos joku liike tekee kipeetä paljon, niin eihän sitä kannata väkisin tehdä, vaan etsiä muita korvaavia liikkeitä. Ellei sitten tekniikka sulla ole totaalisen metässä ja siitä johtuu kivut. Voishan sitä kenties jollain maltillisella tekniikalla hissun kissun kepeästi testailla miten se sujuu, mutta epäilen. Kaikki liikkeet vaan ei sovi kaikille.

Itse on dippailussa huomannut, että paranee jättää pakkotoistot pois, varsinkin lisäpainoilla.
Muutenkin teen dippiä sellaisella liikeradalla, joka tuntuu itsestä hyvälle, joku voisi kai sanoa dippejä " vajaaksi. "

Pääasia että tulosta tulee ja saa laittaa limppuva lisää.

Itellä (niinku monella muulla?) vihlonu jotenkin ikävästi oikeeseen olkapäähän kun dipissä tulee takas alhaalta suorille käsille, taitaa olla jotenkin asento väärin, koska vähä kallistuessa eteenpäin ei tunnu niin paljon ja kun hitaasti tekee. En tuota kyllä oo paljoo harrastanu juuri tuon takia, mutta voisihan sitä koittaa saada korjattua tekniikkaa, koska kiva liikehän tuo on

Onko kenellekään tuttu vaiva, että dippailusta on tullut kenties rintalihaksen jänne kipeeksi? Kipu tuntuu rintalihaksen ja olkapään yhtymiskohdassa.
Mulla on tullut siitä kohdasta kipeeks juuri dippailusta eikä oo pahemmin viittiny sen takia dippailla. Kipeytyi todella pahasti tuossa, kun aloittelin dippailun ja tein 4*10*op. Siitä pari päivää niin kipu oli hyvin ikävä. Kipu poistui viikossa, jonka jälkeen alotin varovaisesti tunnustelemaan lyhkäsillä sarjoilla pitkin päivää ja tuntuu siltä, että sama paikka kipeytyy jälleen.

Mitäs tuumitte??

Sama kipu iskeny. Korjaantu niin, että pienillä käsipainoilla vinopenkkiä pitkiä, +10 toiston sarjoja muutaman viikon, niin pitäis tuntua hyvälle.

Itellä (niinku monella muulla?) vihlonu jotenkin ikävästi oikeeseen olkapäähän kun dipissä tulee takas alhaalta suorille käsille, taitaa olla jotenkin asento väärin, koska vähä kallistuessa eteenpäin ei tunnu niin paljon ja kun hitaasti tekee. En tuota kyllä oo paljoo harrastanu juuri tuon takia, mutta voisihan sitä koittaa saada korjattua tekniikkaa, koska kiva liikehän tuo on
Mulla meni aikoinaan olkapäät siihen kuntoon että dippailuun tuli vuoden tauko. Lähdin sitten kokeilemaan uudestaan seuraavin ohjein:
- kyynärpäät koko suorituksen mahdollisimman tiukkaan ajan kyljissä "kiinni", tässä auttaa dippiteline jossa noi tangot on täysin samansuuntaiset
- lavat yhdessä ja hartiat korvissa koko suorituksen ajan
- rauhallinen suoritustekniikka ja pieni pysäytys alhaalla ettei olkapäistä tule otettua vieteriä ylöspäin

Tällä tekniikalla on nyt menty 6 kk täysin ilman ongelmia olkapäissä. Menee enempi ojentajille kuin manboobseille, mutta se on voivoi, jos vaihtoehtona on kipuilevat olkapäät.

Mulla meni aikoinaan olkapäät siihen kuntoon että dippailuun tuli vuoden tauko. Lähdin sitten kokeilemaan uudestaan seuraavin ohjein:
- kyynärpäät koko suorituksen mahdollisimman tiukkaan ajan kyljissä "kiinni", tässä auttaa dippiteline jossa noi tangot on täysin samansuuntaiset
- lavat yhdessä ja hartiat korvissa koko suorituksen ajan
- rauhallinen suoritustekniikka ja pieni pysäytys alhaalla ettei olkapäistä tule otettua vieteriä ylöspäin

Tällä tekniikalla on nyt menty 6 kk täysin ilman ongelmia olkapäissä. Menee enempi ojentajille kuin manboobseille, mutta se on voivoi, jos vaihtoehtona on kipuilevat olkapäät.
Noniin, pitääpä ottaa noista oppia, jos pääsis näillä eväillä sitten dippailee

Joo o, mulla oli kanssa dipin kanssa joskus ongelmia, nyt ne on kuin tuuleen hävinneet. Ei enää olkapäät tms. satu lainkaan, ja ojentajat menee todella helposti pumppiinkin tossa. Mahtava liike, ei voi muuta sanoa.

Mulla taitaa olla jotain ongelmia hermotuksen kanssa, aina dipissä kuin sitä yrittää pitää sen 90 asteen kulman niin ylävartalo alkaa heiluu pikkasen ja sitten siitä tulee sellanen helvetin heiluri..

Mulla taitaa olla jotain ongelmia hermotuksen kanssa, aina dipissä kuin sitä yrittää pitää sen 90 asteen kulman niin ylävartalo alkaa heiluu pikkasen ja sitten siitä tulee sellanen helvetin heiluri..

Tulee aika helposti jos keskikroppa on ihan löysänä, eli pitää jännittää sen verran että se asento pysyy. Itse ainakin tein tämän havainnon kun aloin dippejä tekemään.

Tätä oon etsinykin. Elikkä dipit lisäpainoilla paras dippaus mulla on 40kg lisäpainoo jalkojen välissä oma paino on 91kg sain 5 tehtyä ehkä 6 oisi menny.

mulla on ihan hyvin nyt toiminu dippailussa tällanen 12xoma paino, 12x ns välipaino ja 8-10 x tavoite lisäpaino... oon pystyny lisää sen 5kg aina kahden viikon välein... en oo kyllä dippaillu ku pari kuukautta. oma paino on 92kg ja dippailen nyt 20kg lisäpainon kans

työpaikan salilla oli sellainen itse hitsailtu dippilaite, samalla idealla kuin tekisi kahdella tuolilla dippejä.
nyt haluaisin kotiin samantapaisen laitteen, iteltä kun ei löydy hitsauslaitteita eikä taitojakaan moiseen. sopivia tuoleja ei löydy yhtäkään, ja mieluummin tähän yksiöön ottaisin sellaisen dippilaitteen.
mutta liekö tällaisia valmiina mistään saa tilattua?

Back
Ylös Bottom