Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

Jos ojentajille tekee dipin, niin mulla ainakin olkapäiden osalta helpottaa suuresti, kun kyynerpäät pysyvät kylkien vieressä, eivätkä leviä sivuille. Mainio liike.

Kannattaa yrittää pitää vartalo 90° suhteessa lattiaan (pystysuorassa, ei etukenossa), niin ei tunnu olkapäissä ilkeelle.
Tässä mä menen aika ristiin, koska itse olen melko etukenossa tehdessäni ja mulle se tuntuu olevan optimaalinen kulma olkapäille.

Olkapäidenhajotusliike numero uno. Tehkööt kuka tykkää mutta minulle "dippi" on kirosana. :curs:

Ehdoton suosikkini teen lämppäriksi ensin ilman painoja 40 sitten 30kg x 17,40kg x 10-12,50kg x 6-8 ja tuntuu sopivan mulle hyvin.

Mun mielestä yks parhaista liikkeistä! jos sen jättää siihen 90 asteen kulmaan.

Lähes samaa mieltä, paitsi tuosta kulmasta, itsellä ainakin loiva etukeno, että saa liikkeen tuntumaan oikein (eikä rasitu ainakaan omat olkapäät tuolloin), saa erittäin hyvin ainakin itse ojentajiin pumppia!
Ensin venyttelen tekemällä paljon toistoja, sen jälkeen vyötän painoja ja 3x8 sarjat.
On ainakin mulla toiminut :piis:

Tekeekö jengi jotain maailman syvimpiä dippejä kun niin kovin tuppaa olkapäät vihlomaan ym.
No enpä ole toisto maksimia ikuna kokeillu kun ei sovi treeni metodeihin.

Penkissä kun on ne kaksi kovaa sarjaa duunannu niin siitä on sopiva siirtyä dippaileen, pienemmillä lisäpainoilla pidempi liikerata kuin suuremmilla painoilla, toistot pysyy siin 5-7 hujakoilla. Eka sarja siis noin 35cm liikerata, tokaan 25cm. Penkki alla johon johon lisäpaino tömähtää niin ei ainakaan liian syviä tule, aivan mahtava liike tehdä negatiivisia :D

Dippaamisen jälkeen sattuu välillä olkapäihin, tuntuu ku ne puristuis kasaan, ja tää tunne tulee vasta just ku oon lopettanu sarjan ja loppuu sitten hetken päästä :/ etenkin kun lisäpainoja on +20kg, on tosi tehokas liike kyllä

just muutama tunti sitte viimeks tein ja ilmeisesti joskus vähä tuntuu oikeesee olkapäähä ja nyt taas ei mitn, vaikka aikas syvälle menin painoilla..

mut joo lempiliikkeitä ehdottomasti!

Dippi on kyllä porukkaa jakava liike.. joko sitä voi tehdä ja siitä tykkää tai sitten sitä ei voi tehdä ja sit sitä vihataan.

Itsellä dippi on ollut aina vähän kuin vahvin liike ja en oo ikinä kokeillu pelkällä omalla painolla, koska yritän sitä lihasta kasvattaa niin ei auta et runkkaa joku miljoona. Mut lisäpainoilla homma toimii. viimeksi meni +35kg lisäpainoilla 15. pitäis tosin toistot saada tohon 10 hujakoille niin ehkä se olis sit +40kg...

Kuinka syvia dipejä porukka vetelee? Ite oon tehny sillai et on kynärvarsi tollasessa 90 asteen kulmassa. syvemmissä dipeissä alkaa sattua rintalstaan ja olkapäihin.

Kuinka syvia dipejä porukka vetelee? Ite oon tehny sillai et on kynärvarsi tollasessa 90 asteen kulmassa. syvemmissä dipeissä alkaa sattua rintalstaan ja olkapäihin.

Ite teen syvempiä ku toi 90 astetta, ei iha 45 astetta varmaankin mutta sinnepäin..

Toki sitä VOI mennä iha nii alas ku tila riittää, ilman painoja totaki tulee tehtyä mutta painojen kanssa ehkä vähän liian riskialttista :P

Dippi on kyllä ihan kuningasliike. En ole koskaan koittanut ilman lisäpainoja vetää niin montaa kuin menis, mutta hapot iskisi varmaan jossain 20 toiston tietämissä.

Monet sanoo, että dippaaminen ottaa kipeetä olkapäihin tai rintalastaan. Minulla myös ellen ole lämmitellyt hyvin. Teen itse jämäkät lämmittelyt/venyttelyt ja lämittelen myös ne pienemmät olkapääntukilihakset hyvin. Noiden jälkeen kipuja ei ole esiintynyt.

Vaikka dippi hermottaa eri tavalla kuin penkki, niin silti olen kokenut että juuri dippaaminen on paras apuliike penkkituloksen parantamiseksi.

Itselläni on ainakin olkapäät ja koko hartialinja nykyään eri näköinen kun olen dipannut paljon. Minusta dippi ottaa juuri tuonne hartialinjaa muuttaviin lihaksiin erittäin hyvin.
(esim. paremmin kuin penkki). Tässä yksi syy miksi itse pidän dippaamisesta ihan älyttömästi.

Dipit on vähän kuin kyykyt: suurin osa treenaajista ei mene tarpeeksi alas, joten liike jää vajaaksi. Mikä on tietty ihan ok, mutta onhan se hieman eri juttu mennä kyykyssä/dipeissä ihan alas vs jäädä ~90 asteen kulmaan.

Back
Ylös Bottom