Dippi - Kehonpainon klassikko

Meta title: 🔥💪 DIPPIPUNNERRUS – OJENTAJIEN JA RINTALIHAKSEN BRUTAALI MASSANTEKIJÄ 💪🔥

Meta description: Kehonpainon klassikko, joka rakentaa voimaa, paksuutta ja pysäyttämätöntä painetta ylävartaloon.

noin 20 toistoa ja painoa on 75kg. huvikseni vedän joskus jokusen sarjan. mullakin ekalla kerralla meni kai 1 toisto ;D sitte siitä 5-10 kertaa niin toi 20, että totuttelua se vaan vaatii.

ihmettelen kovasti tota neuvomista mulla näin ku kukaan ei o saman lainen!
ja dipit kunniaan yksi kaikkien aikojen parhaista liikkeistä!
ja painojahan käytetään sen mukaan mitä ominaisuutta halutaan reenailla

Eivät tietenkään kaikki ole samanlaisia eikä yksi tapa tehdä asiat ole ainoa oikea. Sitä paitsi esitin tavan, jolla itse pystyn tekemään liikkeen ongelmitta, en väittänyt sitä ainoaksi tavaksi. Kokemusten jakaminen tuskin kuitenkaan on kiellettyä?

Vasta kolmas kerta, kun testasin monta menee ja kaksi viikkoa olen salilla käynyt. Viikko sitten treenien päätteeksi sain vain pari ihmeellistä räpellystä ja seuraavissa treenissä menikin taas treenien päätteeksi jo 3x6 ja nyt menikin jo kymmenen ja kunnon tekniikalla ;)
Eli aika huimasti on kehittynyt näin nopsaan.

Ite käytän dipissä 30-40kg lisäpainoja, lasken lähellä 90 astetta, sarjat noin 8-10. Ei mitään ongelmaa ollu ikinä olkapäiden kanssa vaikka viikoittain aina tehty. Kuningas liike ojentajille! :)

En näin yön pimeinä hetkinä löytänyt järkevää tietoa joten kysynpä tässä:

Onko "dippivyö" lisäpainoille jokin erikoinen viritelmä vai tavallinen vyö+kettinki? :rolleyes:

Tänään mietiskelin jos lisäpainoilla kokeilisi tehdä vaan dippipaikalla oli pelkkä pikalukolla varustettu kettinginpätkä, olen kyllä jonkun nähnyt tekevän dippejä lisäpainoilla tuolla salilla.

Joten kysymys kuuluu että onko tarkoituksen mukaista napata tavallinen vyö johon kettingillä viritellä kiekko kiinni vai onko joku paikallinen nihilisti varastanut mystisen "dippivyön" ja jättänyt kettingin rikospaikalleen :D

4x8 sarjat nyt menee suht helposti niin ajattelin että voisi alkaa lisäpainoja käyttämään välillä :whip:

näytti ainakin sen verran lyhyeltä se ketju että saa vaan munaskuille kiekon jos tavalliseen vyöhön virittää :lol2:

p2386963p275w.jpg

Tollanen, eli ihan oma väline. Dippivyön saa kyllä viriteltyä tavallisesta nostovyöstä ja kettingistä, mutta dippivyötä ei saa säädettyä kyykkyä ja mavea varten sopivaan kireyteen, joten sillä ei tee niissä lajeissa mitään.

E. Lisätään vielä että vyön katoamiseen en osaa vastata :D

Itse käytin aluksi normaalia vyötä ja salilta löytyvää lisäpainoankkuri+kettinki+lukko yhdistelmää, mutta huonona puolena on että tuo lisäpainoankkuri lähtee helposti heilumaan edestakaisin ja kolisee sitten dippitelineeseen, joten hommasin ihan kunnon vyön sitä varten ja on huomattavasti parempi tehdä. Kuvassa on samantapainen härpäke eli ne levypainot pujotetaan tuohon kettinkiin siitä reiästä ja lukolla kiinni. Pitäisi riittää isommallekin kaverille kun alkaa hirttämään 50kg limppuja tuohon. :D

Mulla toiminut toistaiseksi pelkkä rautaketu + palohaka. Kyllä tuohon ilman kipuja pystyy ainakin sen 15-25kg laittamaan.

Sitten jos/kun kovempia rautoja meinaa vedellä niin itse ainakin aion sijoittaa kunnolliseen dippivyöhön. Tai kysyä vaikka suutarilta osaisiko tehdä tuollaisen selkäosan mihin saan sitten ketjuni kiinni.

Vyön pitäis pysyä päällä jos omistaa perseen. Muilla henkilöillä saattaa tosiaan olla ongelma... Mut saahan sen painon roikkumaan vaikka perus vyöhön, siihen vaan lyhyt liina jonka päässä lenkit, ja yks haka. Vie liian pään ensin levypainon läpi ja toisessa päässä olevan lenkin läpi vyöhön ja kiinnittää haalla.

tuo dippivyö ei montaa kymppiä maksa jos ostaa omaksi.taitaa olla halvempi kuin perus voimanostovyö?

ok, kiitos vastauksista ;)

Pitänee mennä väijymään jonnekkin koristekukkien taakse jos vaikka kurja vyörosmo palaisi rikospaikalle :D

Pitää koittaa viritellä sitä kettinkiä tavalliseen vyöhön ja jos ei onnistu niin pakko kai investoida vyöhön :rolleyes:

viimeksi jo meinasin vaan sitten ei ylttäny edes ympäri(mikä lie lasten vyö:david:) löytämäni tavallinen vyö :D

Itte käyttäny normaalia nostovyötä ja kettinkiä ;) En mitään ongelmaa siinä näe. Kun homma toimii noin niin miksi sitä kahta vyötä hommaamaan :wtf: Mutta onhan se dippivyö dippivyö ja nostovyö nostovyö..

Itse treenasin monta vuotta ilman, että salilla oli edes mitään kettinkejä tai dippivöitä. Vyö vain kohtuu löysälle ja kiekkoa väliin mahan eteen :D Hiukan painoi alavatsaan, mutta mitä nyt pienistä. Ei ehkä onnistu paksuilla muovipehmustelaitakiekoilla, mutta pienemmillä hyvin, yli kahden kiekon laitto tuotti joskus pientä ongelmaa, kun meinasivat luisua.

Back
Ylös Bottom