digikameralle tarvetta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Peetu, mikä merkki, malli, ikä, toimiiko, hinta.... laitappa vähän infoa.

Ei taida toimia privaviestit muilla kuin vipeillä..

Originally posted by Rock^
Ei taida toimia privaviestit muilla kuin vipeillä..
Joo eipä taida toimii, mut sit sähköposti on toinen vaihtoehto.

Tässä kuitenkin tiedot nyt sitten:

Malli Samsung Digimax 220 SE

2,1mega pixels
optical 3X and digital 2X zoom
1,8 TFT LCD monitor
video clips
date imprinting
video out (NTSC/PAL)
storage driver

varusteita:verkkolaturi, kantolaukku, 8mb+32mb kortit,
akut+laturin ostin pari kk sitten.

Pelkkä kamera makso 505€ kun ostin sen+akut ja kortti päälle.

Nyt koko kasa pois 290€/tarjous

Re: ,

Originally posted by tys0n
Aika kova hinta tosta ,mutta pyytäähän saa mitä vaan.
katso
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=73&All=1
niinkun Tomi jo sanoikin niin eipä ole mun kameraa tossa listalla. Hae vaikka kuukkelilla niin näet mitä siitä ulkomailla pyydetään.
$299 peruskamerasta on yleisin hinta. Mulla on tohon päälle ostettu 2kk sitten akut+laturi ja 32mb kortti, ja kamera on täysin uuten verrattava ja paketti ka kaikki löytyy, joten mun mielestä hinta ei oo todellakaan paha.

Ja tarjotahan tietysti saa :kippis1:

No miksikäs olet sitä myymässä? Kenties laittamassa parempaa vai rahapulaasi myymässä. Ja toi omaan ostohintaan vetoaminen on vähän ärsyttävää tälläisissa laitteissa, kun niiden hinnat putoaa koko ajan. Laturi ja neljä akkua + 32mb kortti kustantaa noin 50 euroa. Ehkä 240 euroa on kohtuus nykyään koko paketista, kuukauden päästä vois sanoa 200 euroa.

Originally posted by Kime76
No miksikäs olet sitä myymässä? Kenties laittamassa parempaa vai rahapulaasi myymässä. Ja toi omaan ostohintaan vetoaminen on vähän ärsyttävää tälläisissa laitteissa, kun niiden hinnat putoaa koko ajan. Laturi ja neljä akkua + 32mb kortti kustantaa noin 50 euroa. Ehkä 240 euroa on kohtuus nykyään koko paketista, kuukauden päästä vois sanoa 200 euroa.
Ixus V3 on tos pöydällä...

Itselläni on kyllä kameralle tarvetta, mutta kyllä nää ~ canonin testivoittajat taitaa olla meikäläisellä kiikarissa. Canonin A70 on nyt pongannut muutaman pystin, mutta kun se on hieman liian hintava ainakin tällä hetkellä. Joten taidanpä päätyä tohon Canonin A60 kameraan. Kenelläkään kaupan!? :jahas:

Tossa kuva mun autosta kyseisellä kameralla otettuna.

Liitteet

• volvo ok.jpg
    volvo ok.jpg
    672,7 KB · Katsottu: 306
hieno auto.

Originally posted by Ryback
Itselläni on kyllä kameralle tarvetta, mutta kyllä nää ~ canonin testivoittajat taitaa olla meikäläisellä kiikarissa. Canonin A70 on nyt pongannut muutaman pystin, mutta kun se on hieman liian hintava ainakin tällä hetkellä. Joten taidanpä päätyä tohon Canonin A60 kameraan. Kenelläkään kaupan!? :jahas:
Ei ole kaupan, kuka nyt hyvästä kamerasta luopuisi... Itse olen nyt vuoden päivät käytellyt A40:ä, ja varsin tyytyväinen siihen olen. A60/70 lienevät saman kameran seuraajia, joten ei minua sellaisenkaan osto hirvittäisi.

Pikselimääristä oma näkemykseni on se, ettei niitä edes kannata olla liikaa. 2 Mp kameralla voi ottaa 1600x1200-kokoisia kuvia, mikä riittää normaaleihin paperikuviin paremmin kuin hyvin, eikä ihan heti pitäisi tulla vastaan sekään hetki, ettei kuvan pikselit riitä täyttämään monitorin kuva-alaa. Tällaiselle kuvaajalle joka ei osaa hyvää kuvaa ottaa eikä sellaista edes tunnistaisi vaikka vahingossa ottaisikin nuo vaatimukset riittävät. Jos pikseleitä olisi enemmän, veisivät kuvat vain enemmän tilaa, mutta mitään laadullista parannusta ei mukana tulisi. Niin ja tietysti niitä kuvia mahtuisi sitten sille muistikortillekin vähemmän.

Ylläoleva ei liity threadin aiheeseen millään tapaa, mutta ehkä siitä on jollekin kameranhankkijalle jotain hyötyä.

Originally posted by Ozwald
A60/70 lienevät saman kameran seuraajia, joten ei minua sellaisenkaan osto hirvittäisi.

A70 taitaa hintaluokassaan todellakin olla tämän hetken paras ostos. Kamerassa on manuaalisäädöt ja Canonin huippumalleissa käytetty DIGIC kuvanprosessointipiiri.

Pikselimääristä oma näkemykseni on se, ettei niitä edes kannata olla liikaa. 2 Mp kameralla voi ottaa 1600x1200-kokoisia kuvia, mikä riittää normaaleihin paperikuviin paremmin kuin hyvin

Pikselit loppuu kuitenkin kesken, jos haluaa ottaa jostain kuvasta vaikka a4 kokoisen paperivedoksen. Kolme megapikseliäkin on ehkä turhan vähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom