Digikameraa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja phy73
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on toi Canon PS A70 ja tyytyväinen olen ollut. Faija osas ottaa kuvia alle minuutin opastuksen jälkeen ja siitä löytyy manuaalisäätövaraa paremmallekin kuvaajalle.

Originally posted by manux
Vielä hullummaksi tulee kun vertaa hintoja suomi/saksa ja miettii että säästäiskö ostokuluissa vai ei... mut canonin euroopan laajuinen takuu ainakin on jees. kaipa samanlaista on muillakin merkeillä

Kannattaa vertailla myös hintoja euroopan ulkopuolella. Oma PS A70 maksoi jotain 265 euroa Singaporessa, ei ollut edes halvimpia tarjouksia siellä. Myös Jenkkilässä näyttäisi olevan edullisia hintoja, ainakin netissä. Ja jos hintoja tarkemmin jaksaa vertailla niin tuohon Cannonin A-sarjan hintaan tulee lisäksi lähes pakollinen akut+laturi (n. 20 e).

Itse kun ostin digikameran tossa kesällä niin itselleni oli tärkeimmät ominaisuudet pieni koko ja vähintään 3Mpix.

Noiden perusteella valitsin Canon Digital IXUS II:n jonka tietenkin tilasin Saksasta, New York Camera

Kamera tuli maksamaan hieman yli 400€ posteineen, säästöä suomen hintoihin tuli ~50€. Yleisesti olen tilannut melkein kaiken sähköllä toimivan yli 100€ maksavan laitteen saksasta.

Kameraan olen ollut tyytyväinen, kulkee helposti taskussa mukana ja on melko nopea ottamaan kuvia ja ottaa mielestäni vielä hyvälaatuisia kuviakin.

Canonin takuu on kyllä euroopan laajuisesti voimassa, vaikka ostomaa olisi saksa tms. Eräällä toisella palstalla ovat ihmiset jopa onnistuneesti takuuta käyttäneet. Asiasta löytyy myös lisää myös canonin sivuilta:www.canon.fi/tekninen_tuki/digitaalikamerat.html

Lisäksi saksalaiset liikkeet paikallisen tavan mukaisesti tarjoavat 1 vuoden lisää takuuta(kokonaisuudessaan 2 vuotta), jolloin tosin suomeen tuodun kameran joutuu toisen vuoden huollon saadakseen lähettämään saksaan.

Suurin ongelma tuossa lienee se, että jos tilaa saksasta niin suomenkielisiä ohjeita ei saa kuin rahaa vastaan...

Tilasin nyt kuitenkin tuon canonin ps a70 pähkäilyjen jälkeen anttilasta, hinta oli 419e, ja mukaan tuli 64Mt:n muistikortti tuon normaalin 16:sta sijaan...
Sai osamaksulla ja ei tule ainakaan takuiden ja käyttöohjeiden kanssa mitään ongelmia...

Suosi suomalaista, potki ulkolaista...ps.:lol2:

Originally posted by manux

Suurin ongelma tuossa lienee se, että jos tilaa saksasta niin suomenkielisiä ohjeita ei saa kuin rahaa vastaan...

Osuit asian ytimeen, eli jos jollakin on Canon G3 suomenkielinen manuaali niin ota yhteyttä!!

Originally posted by Kyöpeli
Kysyin kerran eräältä kaverilta joka harrastaa digikuvausta ihan tosissaan , että kannattaako ostaa HP:n vai canonin kamera.Vastaus tuli aika selvänä "Älä ainakaan niihin HP:n leluihin rahojasi laita" Ei nyt kokonaan haukuta HP:tä , mutta itse ainakin uskallan suositella tuota canonia.

Sehän oli oikein fiksusti perusteltu vastaus :)
Itsellä jo toinen HP menossa (edellinen 612, nykyinen 735) ja mielestäni saman hintaluokan kameroihin verrattuna aivan oivallisia pelejä. Ja ihan keskiverrosti ovat testeissä pärjänneet HPt yleensä, mutta usein on moniin kilpailijoihin verrattuna ominaisuuksia.
Tietääkö joku muuten mitään mielekästä kilpailijaa samassa hintaluokassa HPn 850:selle? Seuraavaksi kun kameran vaihdan, haluan kameraan tuollaisen 8x optisen zoomin. Kunnon zoomi on ainoa lisäominaisuus mitä kameraan enää toivon.

PS. Eikös ne "tosikuvaajat" oo yhä filmikameramiehiä, ja aktiiviset digiharrastajat wannaberespectkotisivu kuvaajia? :D

Olymukselta ainakin löytyy
3 megan luokkaan c-740, 10xzoomilla
4 megan luokkaan c-750, 10xzoomilla

hinnaltaan toi 740 on aika lähellä HP 850:tä

Oma kamera on HP850, (8x optinen zoom) ja kisoissa varsinkin kunnon zoomi on tarpeen. Kuvapuolella esim. JJJ:n kisakuvat on otettu ihan takakatsomosta. Kunhan seuraavan kameran hankinta on edessä, niin se on ehdottomasti joku noista uusista 10x zoomin kameroista.

Suosittelen Canon A70 pirun monipuolinen ja nättejä kuviakin tulee on "testi voittaja" ja onhan tosta jo uudempikin canon A80 joka on muuten sama mutta 4mpix. Ixuksissa taitaa olla taas koon puolesta lisä hintaa ,mutta ei A70:m ole mikään iso

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom