Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saapas sanoi:Kuvan laatuun ei kannata kiinnittää liiaksi huomiota, ennemmin hyvä zoomi (28-200mm) kuin hyvä kuvan laatu.
Heh :Dsetae sanoi:--Lähemmäs tai kauemmas voi aina kävellä. Mutta jos kuvanlaatu ei ole kohdallaan, sitä ei jälkikäteen juuri korjata.
Tottakai sen voi photoshopilla laittaa paremmaksi, mutta voihan koko kuvankin luoda samaisella ohjelmalla.--
Saapas sanoi:Heh :D
Voi jösses.
Meinaatko tehdä seinään reiän jos haluat saada kuvan sohvalla istuvasta perheestäsi? Ok. :D
Kuten mike juuri mainitsi, kahden megapikselin kamerakin on ihan hyvä, jos ei tulostele pahemmin kuvia.
Ero johtuu siitä, että kennon reunoilta jätetään käyttämättä hiukan pikseleitä, esim. kuvan koko on oikeasti 1600*1200 ja kennolla se on 1640*1280.Mike sanoi:Mutta voisko joku nyt valaista mitä eroa on tehollisilla pixeleillä ja normeilla mitä ilmoitetaan kameroissa? Vai ovatko sama asia?
Mulla oli aikaisemmin Hp:n halpiskamera ja siinä ilmoitettiin 2.1M. Nyt on Leican linssillä varustettu Panasonic dmc-fz2 ja tehollisia pixeleitä 2M. Onko noi nyt verrattavissa vai ilmoitetaanko noi jotenkin erilailla?
Jahas, Canon fani ilmoittautuu... :DKäveleväRuumis sanoi:
Saapas sanoi:Jahas, Canon fani ilmoittautuu... :D
Ensimmäinen kamera maksaa 28% vähemmän Saksassa, toinen 57% (!!!) ja kolmas 25%...
Mike sanoi:Mitäs eroa on nyt sitten tehollisilla pixeleillä ja sitten niillä mitkä ilmoitetaan normaalisti pokkareissa? Omassa 2M tehollista, onko tämä kuitenkin siis aivan liian paska? Kuvanlaatu on kuitenkin ihan hyvä.
Se peruspokkarin laajakulmapää kun tahtoo olla se 35, 38 tai 39mm, ja tuossa kyllä joutuu kävelemään taakse päin. Juuri olin kuvailemassa Vehoniemen automuseolla vanhoja autoja ja vitutti pomppia "kielletylle alueelle" autojen väliin, kun ei saanut reteetä cadillaccia kuvaan kokonaisena. Tottahan tuo on, että kannattaa katsoa sitä polttovälialuetta, mutta myös sitä zoomia, tosin iso zoom tuo lisää kokoa.setae sanoi:--Suosittelenkin, että n+1x zoomin sijaan katsoo, millaisen polttovälialueen (35mm vastaavana) kameran zoom tarjoaa; lähemmäs on aina helppo kävellä, jos nyt ei kuvaa lentokoneita tai lintuja taivaalta, mutta kauemmas esimerkiksi sisätiloissa on hankala päästä - seinillä on ikävä tapa tulla vastaan. 28mm taitaa olla aika yleinen "laajakuvaminimi", mutta jo 20mm tarjoaa huomattavasti enemmän näkymää. Ja saappaalle tiedoksi, saa olla aikamoinen Hollanti-rakennus, jos ei peruspokkarin laajakuva riitä sohvalla istuvaa perhettä kuvaan saamaan
Ohessa vielä kuvasarja polttovälien merkityksestä, tuota katsoessa voi jokainen pitkää zoomia haaveileva miettiä, kuinka vakaa käsi onkaan siellä telepään maksimissa... ja lisätä sitten kameran hintaan jalustan
(Jalusta nyt on aika ehdoton lisävaruste muutenkin, eli ei sitä kannata laskea negatiiviseksi puoleksi).--
Wildemar sanoi:--Tunnetusti kuitenkin tosi kuvaaja jättää zoomit käyttämättä ja liikkuu itse sekä kuvailee videot tarkoitukseen erikoistuneella värkillä. :thumbs:--
Joo, tää homma lähtee aina vaan käsistä kun ruvetaan kyselemään hyviä laitteita. :D Ihan peruskameran kun käy ostaan kaupasta ja kattoo että hinta on hyvä niin mikäs siinä, ei sieltä paskaa voi ostaa.Accord sanoi:Juu kiitoksia... Kyselin vaa, en mä mitää hifistelee noiden kaa rupee... On meillä tollane hyvä normaali kamera, mut toi filmien kanssa pelleily ei oikee kiinnosta ku sais suhteellisella hinnalla parempaaki... Mulla oli vähän liian suuret hinta-ajatukset noista kameroista :wall: Joku 300 riittää näköjää iha hyvi. Kiitos silti teille kaikille. Ja jos KR saa sellasen jo matkaa nii räpsitää sillä sit :thumbs: