Dietti..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joonaz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Ajattelin kysyä tälläisen normaalin tylsän aloittelia kysymyksen..
Olisin halunnut tietää missä vaiheessa kannattaa ensimmäinen dietti aloittaa,
toki onhan se varmaan yksilöllistäkin mutta ajattelin onko siihen jotain pääsääntöä.. :D en tiedä kai joku tajuasi kysymyksenkin

sitteku kasvuikä o menny ohi

zeiho sanoi:
sitteku kasvuikä o menny ohi
Älä viitsi itse diettasin 84 kilosta alimmilaan tonne 58 kiloon asti. Nyt oon lähtenyt massa kaudelle ja kumma painan nyt joku 59,9 ja lihasta on tullut vaikka olen ollut plussalla vain 40% päivistäni, mutta varmasti tuohon painon nousuun vaikutti paljon kreatiinin käyttöön otto ja believe me player se on hyvää kamaa.. :rock:

Jos ikää on 17 vuotta, niin ei muuta kuin safkapuoli kuntoo ja kovaa treeniä seuraavat kolme vuotta. Olis typeryyttä lähteä himmailemaan kaloreita parhaassa lihankasvatteluiässä.

dietti kannattaa aloittaa sitten, ku peilistä näkyvä herrasmies/nainen näyttää enemmän gotleetilta, kuin atleetilta.

itse kai sä sen parhaiten tiedät. Mutta jos nyt haluat suoran vastauksen:
dietti pitää aloittaa kuun kolmannen lauantain iltapäivällä auringon ollessa lakipisteessään.

Eiku oikeasti: aloita se dietti ku peili sanoo, että pitää aloittaa. Teet elämästäs paljon helpompaa kun sijoitat sen puntarin paikkaan josta sitä et ihan heti löydä (mä käytän siivouskomeroa sijoittamiseen). Ja muista syödä dietilläkin proteiinia, ettei aivan kaikki liha lähde etsimään autuaamia metsästysmaita.

En minäkään näkisi kyllä vielä ton ikäisenä mitään syytä ruveta diettaamaan vaikka lievästi ylipainoa olisikin. Sä olet kuitenkin vielä kasvavassa iässä. Mutta jos on paljon ylpainoa niin silloin voi diettiä harkita, mutta turha ainakaan ottaa mitään stressiä siitä jos sixspäkki ei näy.

Dieettaat sitten kun on alkaa ittiä vituttaan se läskinä olo, mutta kannattaa pitää rajansa siinäkin asiassa. Kannattaisi ehkä lähteä hitaasti pudottamaan painoa, jos on vielä kasvuiässä, eli todella vähän kerrallaan, mutta silti edes jotain. Sitä paitsi, jos sitä läskiä löytyy, lähtee sitä melkein itsestään, kun aloittaan punttaamisen ohella aktiivisesti harrastamaan aerobista, mieluummin aamuaerobista tyhjään mahaan, mutta ei tämäkään ole mikään ehdoton sääntö.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tein juuri päätöksen, lyhyen harjoittelun aikanani on tullut massaa 7-8kg ja se on hyvä asia. päätin olla menettämättä nuo kilot toistaiseksi ja treenata enemmän, kerryttää massaa sitä kun ei liikaa ole, ja tehdä myös entiseen malliin aeroobista siinä sivussa.. jakun painoni on 76kg niin eikai tuo paljon ole, lihavakaan en ole joten ei se läskiä oo..
kokoelämä aikaa laihuttaa joskus sitten nyt vaan kovaa treeniä, lepoa ja ruokaa.. nam (:

Joonaz sanoi:
tein juuri päätöksen, lyhyen harjoittelun aikanani on tullut massaa 7-8kg ja se on hyvä asia. päätin olla menettämättä nuo kilot toistaiseksi ja treenata enemmän, kerryttää massaa sitä kun ei liikaa ole, ja tehdä myös entiseen malliin aeroobista siinä sivussa.. jakun painoni on 76kg niin eikai tuo paljon ole, lihavakaan en ole joten ei se läskiä oo..
kokoelämä aikaa laihuttaa joskus sitten nyt vaan kovaa treeniä, lepoa ja ruokaa.. nam (:

76kg? Ei todellakaan ole liikaa. Olemme miltei samanpituisia ja meikäpojalla sitä läskiä vasta onkin :rolleyes: . Lisäksi ikäkin täsmää.

Ruokavalion siistiminen auttaa jo pitkälle. Ja kun muistaa, että se lihaksen kasvatus ei tartte mitään 1000 kaloria yli kulutuksen mässäilyä, vähempikin riittää.

Myös aerobista liikuntaa kannattaa pitää mukana. Ja tuota kalorien syklitystä voisi myös kokeilla nuorenakin, eli olla vaikka 4 vk plussalla ja 2 vk kevyesti miinuksella. Kasvuiässä saa jo tuolla ruokavalion siistimisellä ja kovalla treenillä ihmeitä aikaiseen. Ei kannata parasta kasvuaikaa haaskata mihinkään pitkään dieettiin.

tiieitiijuu sanoi:
yli 90kg ei kannata bulkata, sen jälkee vituttaa dietata sitä syöttöporsaslookkia..
Hups... sitten mun pitäis näyttää syöttösialta.... :hyper:

tiieitiijuu sanoi:
yli 90kg ei kannata bulkata, sen jälkee vituttaa dietata sitä syöttöporsaslookkia..

Ja tietenkään kaverin pituus ei vaikuta tähän maagiseen 90 kilon rajaan millään tavalla... :jahas:

juuh, no itse olen kyllä tuota aerobista pyrkinyt juoksun muodossa toteuttamaan 2krt vko ja sen mukaan luonnollisesti ruokailuanikin tehnyt..

Back
Ylös Bottom