Dietti pelottaa

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
37
Eli pitäs diettaa mut pelottaa et lihakset lähtee :D millä painoil ja kuin useesti viikossa pitää dietin aikan reenaa ja kuinka kauan kannattaa aluks diettaa :david:

Jos sulla on oikeesti tarvetta dieetata niin alat suunnittelemaan vaan ja lopetat pelkäämisen. Sitten joskus dieetin jälkeen kun alat taas keräämään lihasta niin vanhat lihat tulee hetkessä takasin. Punttitreeniä tuskin kannattaa mitenkään muuttaa dieetin aikana. Omakohtaisia kokemuksia ei juuri ole, mutta varsinkin jos keventää treenejä niin tuntuu kuin olisi jo "luovuttanut" dieetin lihaksia syöville voimille.

Edit. Ja dieettaa niin kauan kun on tarpeen.

Treenaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin, paitsi jos oot treenannu tosi voima painotteisesti on syytä treenata enemmän kehotyylisesti. Ja muista painottaa treeneissä tekniikkaa.

Jos vaan syöt fiksusti, nukut hyvin, treenaat kovaa etkä juo, niin eiköhän ne lihat ihan hyvin säily.

Dieetin pituuden päätät itse. Mitä kuntoa tavoittelet jos olet ekaa kertaa laihduttamassa ( tai muuten vaan rookie- dieettaaja), niin mitään tiukkaa kuntoa on turha tavoitella. Ne lihat alkaa koviten palamaan kun mennään rasvoissa riittävän alas. Sellanen pakki ja jenkat pois meiniki on ihan hyvä aluks.

Kovaa treeniä, kuten bulkillakin. Ja reilusti proteiinia ja järkevät miinuskalorit. Näillä eväille ei paljon lihaskatoa tule, jos ei oikeasti mennä todella kireäksi. Eli turha sitä järkevästi toteutettua dieettiä on pelätä. Se stressaaminen on pahempi paljon mitä ne miinuskalorit, lihasten kannalta.

Niin joo ja tulokset voi kyllä hieman ottaa takapakkia, vaikkei lihat palaisikaan. Dieetillä kun lihakset on kovin tyhjät niin ei vaan yksinkertaisesti jaksa painaa yhtä kovaa kuin ennen.

Mä ainaki pidän treenin suht samana dieetin aikana. Nyt oon ottanu vähän voimatreeniä ja se tuntuukin sopivan aika hyvin dieetille.

Tosta dieetin kestosta sen verran, että mitä sulla on tavotteena? Rasvaa puolesta kilosta kiloon viikossa, joten jos sen nopeammin laihdut, niin luultavasti lihaa lähtee mukana. Eka viikko tietenkin tippuu useemman kilon ku nesteet häviää alkuun. Mut ton mukaan siis lasket dieetin keston. 5 kg rasvaa tarvii 5-10 viikkoa.

Jos ei ole kalorimääristä tietoa, niin kannattaa aloittaa aika varovasti. Eka dieetti kuitenkin menee opetellessa oman kehon toimintaa. Voisin melkeen suositella, että lasket paljon tällä hetkellä syöt (olettaen, että nykysyömisilläsi paino nousee tai pysyy paikallaan) ja tiputat siitä jonkin verran esim. 500 kcal ja katsot viikon ajan, kuinka painosi reagoi. Sitten tarvittaessa tiputtelee lisää. Mun mielestä kalorit kannattaa laskea aika tarkkaan, jos lihasta haluaa säilyttää.. Tai siis... kuknpa olisikin joku parempi tapa pysyä tuolla 0,5-1 kg per viikko, mut ite en oo keksiny.

Ja tarvittaessa aamuaerobista tohon päälle.

Niin.. ja viikon tai parin välein päivä vähän rennommin ja jotain hiilaripitoista naamaan reilusti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom