Diettiä vai rankempaa treeniä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Eli aloittelija kaipaisi neuvoa unelma kropan hankkimiseen. Olen siis 17 vuotias, painan 75kg ja olen 189cm pitkä. Vatsan kohdassa "pientä läskiä":face:, mutta ei mitään paidan alta näkyvää mahaa ole.
Eli varsinainen kysymys. Millä tavoin minun kannattaisi aloittaa tämän unelma kropan hankkiminen? Eli miten saisin alkajaiseksi läskin pois vatsasta.
8b488f5944da0d53dfd0406b474dbdc0.png

Kuvassa unelma kroppa.

Käyn siis koulua, eli päiväs aikaan ruokavalion suhteen ei ole paljon valinnan varaa.
-------------------------
Pahoittelut, jos juuri tälläiset postaukset luokitellaan turhiksi, ja jos näin katsotaan ylläpito varmasti tämän poistanee.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Näin itsekkin ajattelin. Tarkoitatko hyvin syömisellä normaalia ruokavaliota tietenkin pois lukien roskaruuat sun muut karkit/levokset yms yms?

Ketjun aloittaja kysyy...Eli varsinainen kysymys. Millä tavoin minun kannattaisi aloittaa tämän unelma kropan hankkiminen? Eli miten saisin alkajaiseksi läskin pois vatsasta. Ja porukka on sitä mieltä ettei ainakaan diettiä, ihmeellistä. Itse näkisin oivana tilaisuutena tiputtaa muutaman kilon rasvaa jos ne vatsanseudulla olevat läskit vähääkään häiritsee. Ei niitä kiloja kannata katsoa, vaikka olet kevyt pituuteesi nähden, niin hyvin mahdollista että kroppa näyttää lihaksettomalta ja läskiltä. Aivan yleistä ihmisillä ketkä ei harrasta aktiivista urheilua.
Koska olet aloittelija niin saat pelkästään fiksulla treenaamisella voimaa ja lihasta vaikka kalorit olisi miinuksella.
Antaisin tämän perus ohjeen mikä varmaan jaetaan kaikille aloittelijoille täällä eli ohjelmaksi 3xviikkoon Arnoldin G6 tai Starting strenght. Kalorit yrittäisin katsoa lepopäiville 2000kcal pintaan ja treenipäiville 2200-2300kcal.
Jatkaisin diettiä niin kauan kuin treenipainot nousevat eli varmaan ekat 2kk. Älä välitä vaikka paino vaan nousi, vaikka tarkoitus onkin saada vähän vattaa pois. Aivan normaalia alottelijalla kun lihakset kerää nestettä ja hieman kasvavat.

Lue nyt ihan perusketjun täältä aloittelijoiden osiolta. Starting Strength käyttöön ja ruokaa naamaan niin että paino nousee. Jos ei paino nouse niin syöt lisää. Jos ei vieläkään nouse niin syöt vielä vähän lisää. That simple.

Ei se tuolla kuvassa oleva jannukaan noita lihojaan ole dieetillä kasvattanu, eli ensin pitää saada sitä lihaa jonka päältä on sitten vara kuoria dieetillä ylimääränen rasva pois. Alottajan mitoilla sitä lihasta ei voi paljoa olla, mutta ilmeisesti ei liikaa rasvaakaan joten ainut vaihtoehto on lähtee kasvattamaan lihaa ja vasta myöhemmin dieetille. Tuossa iässä saattaa kasvuvaihe myös olla vielä kesken ja testoa pitäs löytyä vaikka muille jakaa joten lihaksen kasvattaminen alottelijana onnistuu luultavasti "erittäin" helposti.

Ohjelmaksi perus 1-jakonen, esim. aiemmin mainittu Golden Six tai Starting Strength, löytyy forumilta. Lue myös ravinto-osion stickyt läpi niin löydät about kaiken tarpeellisen mitä tarttet ruokavalion rakentamiseen, hyvää perussafkaa missä proteiinia 1.6-2g/painokg, paljon hyviä kasvirasvoja (oliiviöljy, rypsäri, jne), paljon kasviksia ja rehuja ja loput kaloreista sitten hiilareista kuten peruna, riisi, jne. Karkit pois ja kouluun voi aina ottaa omaan kaappiin välipalaks purkin tonnikalaa & banaanin, tms., ruokalassa mahollisimman paljon raejuustoa ja porkkanaraastetta lautaselle.

Zone-sarja -42%
Ketjun aloittaja kysyy...Eli varsinainen kysymys. Millä tavoin minun kannattaisi aloittaa tämän unelma kropan hankkiminen? Eli miten saisin alkajaiseksi läskin pois vatsasta. Ja porukka on sitä mieltä ettei ainakaan diettiä, ihmeellistä. Itse näkisin oivana tilaisuutena tiputtaa muutaman kilon rasvaa jos ne vatsanseudulla olevat läskit vähääkään häiritsee.

Kasvuikäisestä kaverista kun kerran on kyse, niin luulenpa että tuollaiset pienet roippeet vyötärön seudulla siliävät itsestään kunhan vaan punttia nostelee. Ei minustakaan kannata mitään laihdutuskuuria ryhtyä vetämään.

Kiitos todella paljon kaikille tähän kommentoiville! Tälläisiä pieniä neuvoja kaipasinkin. Näillä uskon pääseväni alkuun. Kiitos vielä kaikille!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom