Diettiä vai massaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja stuBe-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka pakkotoistolaiset!

Sainpas aikaseksi rekisteröityä tänne ja heti polttava halu kysellä teiltä että mitä mieltä olette kannattaako eka diettaa rasvat minimiin ennen lisä massan hankkimista? Tosiaan olen vuoden aikana laihduttanut 33kg ja tällä hetkellä 172cm ja painoa 86kg rasva % 19. Mitä itse tekisitte? Ylimääräistä siis on vielä, mutta ottaako se pois ennen massan hankkimista vai ei?

Tällä hetkellä treenaan 6x viikko.
Ma Sali tai aerobinen
Ti Defendo
Ke Sali
To Defendo
Pe Sali
La Aerobinen
Su Lepo

Eli monipuolisesti tulee liikuntaa. Vielä kun oppii syömään terveellisesti.

Laitoin tänne Treeni puolle, koska ajattelin jos porukka haluaisi heitellä vinkkiä tuohon liikunta puoleen, mutta saa siirtää muuallekkin jos on väärässä osiassa.
Kiitos ja anteeksi :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Optimaalista lihasmassan kasvatuksessa olis tipauttaa rasvat sinne alle 15%, sillä 12%-15% joidenkin tutkimusten mukaan kasvattaisi eniten lihasmassaa syödessä energiaa yli kulutuksen, kun korkeammilla rasvaprossilla taas rasvakudoksen volyymi lisääntyy enemmän.

Itselläni ollut likipitäen samanlainen painonpudotus,vähän enemmän, mutta olen vähän pidempikin. Itse olen painonpudottamisen jälkeen pyrkinyt syömään ekat 1-2kk +- kaloreilla ja sen jälkeen pikkuhiljaa maltillisesti nostanut kalorimääriä ja seurannut peilistä ja vaa'asta muutosta. Eli jos olisin sinä kokeilisin +- kaloreilla vaikka vajaan kuukauden ja katsoisin mitä tapahtuisi painon kanssa sekä miten peilikuva reagoi.

Itse laihdutin 116 kg -> 72 kg ja rasvat olivat 14% kun aloitin bulkkaamaan. Noilla spekseilla kannattaisi ehka viela ottaa vahan rasvaa pois eli syoda miinuksilla. Aloittelijalla on siita hyva asema, etta lihasmassa kasvaa alkuun myos miinuksilla. Eli vaikka normaalisti "haluan laihtua ja kasvattaa lihaksia samaan aikaan" on mahdoton yhtalo niin aloittelijalla se saattaa onnistua vahan aikaa, jos syo ja treenaa jarkevasti.

Tiedatko yllapitokalorisi jne?

Monet tavikset kehittyy syömällä koko ajan normaalisti, ei tarvitse sen kummempaa bulkki-/dieettijakoa ollenkaan ;). Oikeasti tavoitteellinen treenaus on sitten eri asia (kun tuntuu, että kehitystä ei enää tule). Terveydellisesti painon suuret heilahtelut eivät kuitenkaan ole niin hyvä asia.

Itse miettinyt aivan samaa, muuten kroppa on ihan ok mutta ikävä kessi ja suurin tavoite päästä siitä eroon.
Tämän hetken tiukkana strategiana on olla välittämättä mahasta ja lähinnä tarkkailla painoa ettei karkaa suuntaan tai toiseen ja eteenpäin perus kotiruualla jota tosin sen verran tuunaan että olen vähentänyt hieman hiilarien määrää, toiveena olisi läskin korvautuminen lihaksella ja jos maha ei kerran pienene niin kasvatetaan rinnan paksuutta.
Painonpudotus ei olisi mikään ongelma mutta kun koko on 172/73 niin ei ole juurikaan mistä pudotella ettei lokit vie mennessään.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom