Diettailija Tarvii Neuvoo.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigBucks
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Eli oon 192cm pitkä 86kg 17v, tarkoituksena oisi kaikkein eniten tiputtaa rasvaprosenttia, Olen päättänyt aloittaa dietin mutta oisi vähän kysyttävää :nolo:
en itse tiedä omaa rasvaprosenttiani mutta veikaan sen liikkuvan 17-20välissä

1.Missä Voisin käydä mittaamassa rasvaprosentin?

2.Mitä lisäravinteita oisi hyvä hankkia?

3.Pitäisikö tehä lyhyitä vai pitkiä toistoja?

4. kuinka suurella saa se 500 miinus kaloria heittää eli onko merkitystä jos vaihtelee esim 400- ja sit välillä 700- ?

5.Onko mitään mitä pitäisi vielä tietää?

Kiitoksia Kaikille jotka jaksaa vastata :kippis1: , ps. Olen lukenut aloittelijoille dietin ja muita..

BigBucks sanoi:
kuinka suurella saa se 500 miinus kaloria heittää eli onko merkitystä jos vaihtelee esim 400- ja sit välillä 700- ?

-7000kcal on yksi kilo rasvaa pois. -500kcal tahti per päivä on 0.5kg rasvaa pois viikossa.

Ma oon 195cm pitka, aamupaino n. 89kg, rasvat ehka 11-13% ja 17v kans, etta aika lailla samoilla stateilla ollaan liikenteessa. Treenia on nyt takana hiukan yli vuos ja alotus kunnosta on tullu ihan hyvaa kehitysta (75-78kg/195cm/14-17% rasvat)
Mulla on nyt sellasta lievaa kiristelya takana 4-5 viikkoa, alussa oli aamupaino sellaset 91-92.5kg ja vyotaron ymparys ~90cm, nyt sita painoa lahteny veks reilu pari kiloa ja vyotaron ymparys on normaaliasennossa 80-81cm, etta hyvin on elaman eka dietti menny.

Vedin dietin silleen tosi low-carbbina, hiilareita en syonyt lahes ollenkaan (ainoastaan ennen ja jalkeen treenin seka joskus treenin aikana seka joinain aamuina tuli fiilis et pakko saada vahan hiilareit niin otin lasin maitoa).
Safkat on koostunu lahinna kanasta, tonnikalasta, naudasta, jauhelihasta, kananmunista, juustosta, raejuustosta, protsku jauhoista, suklaamaidosta (12g prode, 5g rasva, 3g hiilareita, joista 1g kuituja/2.5dl), suklaapirtelo tolkeista (20g prode, 9g rasva, 6g hiilarit, joista 2g kuituja/3.55dl), oliivioljysta, hiilarittomasta majoneesista, vedesta ja lightlimuista. Kaloreita en oo millaan tavalla laskenut, oon vaan safkannu niin paljonkun on huvittanu 2-3h valein. (lihaa kun ei kuitenkaan saa 150-350g enempaa ahdettua kun on vahan aikaa sit syony). Sit jos paino on joinain aamuina nousussa niin syon vaan pikkasen vahemman, jos taas liikaa laskussa niin syon enemman.

Treenannu oon 3-4x viikossa 1-/2-jakosella 40-60min ja aerobisia oon tehny sillonkun oon jaksanu eli kaytannos n. 4-7x :D Syomisien kans ei oo ollu mitaan vaikeuksia, mutta se etta sarjapainot laskee/pysyy samassa pistaa vituttamaan. Tiedan kyl et saan vanhat voimatasot akkia takas, mut silti vituttaa. No onneks paasen alle viikon paasta Hawaiille nauttimaan rantakunnossa yheksaks paivaks.. ;) Sit sen jalkeen taas armoton treeni lievilla plussa kaloreilla kayntiin niin treenipainot ja lihasmassa alkaa taas lahtee uuteen nousuun.

No tossa oli vahan mun kokemuksia diettailusta, toivottavasti on jotain apua. En tiia millasessa kunnossa oot talla hetkella, mutta jos ei sulla hirveesti lihasta oo niin ei valttamatta kannata kovin paljon tota painoa pudottaa, ettei susta tuu ihan riisitikkua.. Ite ainakin aion yrittaa tonne kolminumeroisiin massoihin ennenkun mitaan kummempaa diettailua alotan seuraavan kerran, tavallaan ois voinu jattaa tankin dietin valiin, mutta oon ma oikeestaan ihan tyytyvainen, koska nyt sitten jonkinlaista kokemus pohjaa diettailusta ja onnistuin sailyttamaan lihat kohtuu hyvin.

HTH

aerobinen liikunta, esim. lenkkeily ja 3x15 sarjat polttaa rasvaa. mutta en ole aivan varma joten vahvista joltain tässä asiassa viisaammalta

Viikinki 86 sanoi:
192 cm ja 86 kg kuullostaa mun korvaani jo valmiiksi aika kapoiselta ? :eek

Onhan se hyvä aloittaa lihasten rakennus ilman suurempia turhia rasvavarastoja siksi tämä dietti, olettaen että tämä on tarkoitus.

JustinCre sanoi:
Onhan se hyvä aloittaa lihasten rakennus ilman suurempia turhia rasvavarastoja siksi tämä dietti, olettaen että tämä on tarkoitus.

No ei noihin mittoihin kyllä luulisi hirveästi turhaa rasvaa mahtuvan.

Kyllä noihinkin mittoihin jo fläsää mahtuu jos lihakset on vähissä ja mitään kummempaa urheilutaustaa ei ole. Siitä en sitten sano mitään, onko tuossa kohdassa järkevä kuitenkaan mitään dieettejä vetää.

Kunto melkein parasta mitä voi löytyä, menestystä monesta lajista suomenhuipulta, Paino on täydellinen 86kg nyt noussu joulusta 6kg, kokoajan aktiivista urheilua.. Mutta On liikaa löysää ihoa ja rasvaprosenttia pitäisi saada alhaiseksi :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BigBucks sanoi:
Kunto melkein parasta mitä voi löytyä, menestystä monesta lajista suomenhuipulta, Paino on täydellinen 86kg nyt noussu joulusta 6kg, kokoajan aktiivista urheilua.. Mutta On liikaa löysää ihoa ja rasvaprosenttia pitäisi saada alhaiseksi :whip:

jumalauta jätkä o Kevyt, daaamn :D mitä sitä nois painois mitää diettii vetää muutako massakausi päälle vaa :thumbs:

Ei munkaan mielestä kannattais dietata, mutta se on jokaisen oma asia, joten turha sitä vatvoa. Sellaisen neuvon annan että unohda noi "pitkät sarjat salilla"-jutut, sarjapituus ei dieettiisi vaikuta juuta eikä jaata. Treenaa kovalla tempolla apuliikkeet, älä tee sarjoja isoissa liikkeissä loppuun asti ja treenaa dieetin ajan enempi voimapainotteisesti, voimaa saa miinuskaloreillakin, lihasta ei niinkään. Perusliikkeissä toistot 3-6 välillä.

Oletusarvona tässäon se että osaat tekniikat hyvin, etkä omaa kauheasti voimaa. Jos on kovinkin suuri ja vahva, isot painot dieetillä ovat turvallisuusriski.

JustinCre sanoi:

No tietysti, mutta pointina oli, että varmaankaan kauheasti ei tarvitse pudotella max. sinne 80 kiloon :kippis1:

bulkkaa nyt ensin kunnolla ja dieettaa vasta sitten, niin dieetin jälkeen voi jäädä muutakin tiukkaa kuin luut.

tuohon pituuteen joku +100 alkaa vasta näyttämään isommalta..

Sori BigBucks ku tulin tähän kyselee mutta kun ei viitiny aloittaa uuttakaan dieetti threadia.Mutta asiaan.Onko järkeä vatkata hiilareitten kanssa että yksi viikko n.30g päivää kohti ja seuraava viikko n.100-150.Eli olisiko järkevintä antaa mennä ihan rauhassa
keton puolelle, tai no taitaa se mennä tolla 100gramallakin mutta onko tollaisessa veivaamisessa mitään järkeä?Kalorit tietenkin alle kulutuksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom