Dietistä.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Aloitin diettauksen tällä kertaa hieman erillä tavalla, eli miinuskaloreita ei juurikaan tule. Ehkä maksimissaan -200 kcal /vrk. Välillä ei välttämättä yhtään. Diettauksen on tarkoitus kestää 4 kk, siitä syystä miinuskaloreita noin vähän. Tiputin hiilihydraatteja runsaasti pois ja korvasin ne proteiinilla, siis suurinpiirtein 50/17/33 (p/hh/r). Syön 5-7 kertaa päivässä. Treeni muuttui samoihin aikoihin voimapainotteiseksi.
Diettiä kestänyt noin 4 viikkoa ja tänään sitten menin innoissani puntarille ja mitä helvettiä painoa tullut 2 kg lisää! Yleensä menen puntarille illalla johon mennessä olen ehtinyt ruokailemaan jo useampaan otteeseen. Tänään poikkeuksellisesti meninkin jo aamulla salille, enkä ollut ehtinyt syödä yhtään mitään ennen punnitsemista. Tuo 2 kg on siis tullut lisää siihen painoon minkä saan puntarista yleensä illalla. Jännää tässä tietty on se, että rasva % on kyllä tippunut.
Olenko siis saanut tähän mennessä liian vähän proteiinia? Sitä tulee kyllä sen 2 g/ painokilo. Onko tällaisessa diettaamisessa edes mitään järkeä? Tietty neuvoja otetaan vastaan.

Jos rasvaprosentti tippuu ja tulee painoa lisää niin sehän ois ihan ihannetilanne(olettaen että se tullut paino olisi lihasmassaa). Tosin veikkaisin että tuosta tulleesta painosta suurin osa on nesteitä, enkä välittäisi siitä suuremmin. Dieetillä syö vaan enemmän protskua kuin 2g/painokilo, pidä myös huolta et hiilarit ja rasvat tulee hyvistä lähteistä.

Dietti, tuo mystinen asia. Olen ollut myös "dietillä" tai enemmänkin ruokavalioremontilla tässä reilu parisen kuukautta ja alkuun paino tippui aika iloisesti. Nyttemmin paino on jo jämähtänyt ja itse asiassa alkanut taasen nousta! Safkamäärät yms. on about samat koko ajan, vaikkakaan en ole mitään ruokapäiväkirjaa pitänyt. Sillä pystyisi tietysti pitämään homman paremmin kasassa mutta en tässä nyt vielä ole niin painonhallintaan friikahtanut. Ja pitäisi ilmeisimmin lisätä aerobista (jota teen muutenkin liian vähän) mutta saas ny nähä...

Eli ilmeisimmin tuossa alussa lähti ne ylimääräiset nesteet ja vähän rasvaakin (kyllä se pakki sentään vähä pieneni). Sen ymmärrän että paino jää tietylle tasolle jossain vaiheessa mutta että sen nouseminen about samoilla kulutuksilla vähän ihmetyttää. Tuskin tässä nyt on yht'äkkiä palat alkaneet niin kovasti kasvamaan..heh..

Saattoi mennä ny vähän asian vierestä mutta tuli vaan tarve purkaa tämä suuri elämänkokemukseni tänne... ;)

Ehkä tän mysteerin ratkaisu vois olla se, että nyt kun olet laihiksella ja kiinnität enemmän huomiota ruokaan (protskun määrään, vitamiineihin jne.), nukkumiseen ja treenaamiseen yleensä. Eli toisin sanoen homma ehkäpä vaan toimii paremmin. Ja etenkin jos oot aloittelija niin ei mikään mahdoton yhtälö.

Niin joo ja mitäs sun peili kuva ja vaatteet sanoo?

6 vuotta treenaillu, että ei se voi siitäkään johtua. Peilikuva sanoo aina, että: "Onpa ruikku jätkä. Mee kotiin kasvamaan". Mikään ei siis riitä :D
Mutta aikusten oikeesti rasvaa on lähtenyt ja massaa tullu, mutta että 2 kg lyhyen ajan sisään ihmetyttää. Liekkö nesteitä.

PS. Pahoittelen äidinkieltäni (dietti => dieetti). Olen myös huono matematiikassa. :thumbs:

Pehvanssi sanoi:
6 vuotta treenaillu, että ei se voi siitäkään johtua. Peilikuva sanoo aina, että: "Onpa ruikku jätkä. Mee kotiin kasvamaan". Mikään ei siis riitä :D
Mutta aikusten oikeesti rasvaa on lähtenyt ja massaa tullu, mutta että 2 kg lyhyen ajan sisään ihmetyttää. Liekkö nesteitä.

PS. Pahoittelen äidinkieltäni (dietti => dieetti). Olen myös huono matematiikassa. :thumbs:

No jos sun kalorit on miinuksel ni tosi epätodennäköistä et nestettä kertyis. Koska hiilarit sitoo nestettä kehoon ja kun oot laihiksel ni silloinhan tietysti niit hiilareita ei turhan paljoa kroppaan kerry.

Sul vaan on palat kasvanu samal ku oot laihtunu. Itsekin oon nyt ollu viimeset kaks kuukautta sellasel bulkin sekä laihiksen välimuodol (eli +/- 0 kalorit) ja rasvaa on palanu ja lihakset pikkuhiljaa kasvanu.

Mitä alemmas rasvaprosentti putoaa, yleensä sen enemmän se hormonitoiminta alkaa mennä päin metsää. Sen takia se alussa hyvää painon laskua antanut kalorimäärä ei enää teekään samaa, kun rasvaprosentti on laskenut reilusti. Sitä leptiiniä ja muita tuohon vaikuttavia hormoneja voi tietysti yrittää nostella niillä syömäpäivillä ja jossain vaiheessa se tulee kyllä tarpeelliseksikin. Harvalla ihmisellä kroppa haluaa olla siellä alle 10% rasvoilla, joten sitä täytyy hieman suostutella menemään sinne.

Nuo nesteen vaihtelut saattavat vaikuttaa paljonkin asiaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom