Dietistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nepheg
  • Aloitettu Aloitettu
Voisiko toimia dietti jossa vaihdettaisiin maito veteen. Itelläni tulee juotua maitoa pari litraa päivässä. Oma ruokailu on kummiski kaikki hyvistä lähteistä. Saattaa olla vähän :david: threadi, mutta oon pähkäilly että silloin menisin juuri hyvin - kaloreille. Kokemuksia? :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maitohan on aikas hyvää ravintoa. Hiilarit ja proteiinit hitaita ja molempia suunnilleen saman verran. Rasvattomaan voisit vaihtaa jos et jo ole.

edit: Tai eihän siinä mitään välttämätöntä ole, mutta jostain muusta lähteestä voisi mieluummin ottaa ne kalorit.

Maidon hiilarithan ovat suurelta osalta laktoosia joka on nopeaa hiilaria (en oo aivan varma, mutta aika varma). Ja olen vaihtanut rasvattomaan, mutta tässä olisi vaan ideana, että saisin tiputettua kalorit just 100-300kcal miinukselle+lisäisin veden juontia samalla.

Nepheg sanoi:
Maidon hiilarithan ovat suurelta osalta laktoosia joka on nopeaa hiilaria (en oo aivan varma, mutta aika varma). Ja olen vaihtanut rasvattomaan, mutta tässä olisi vaan ideana, että saisin tiputettua kalorit just 100-300kcal miinukselle+lisäisin veden juontia samalla.

Ei toi latkoosi niin paha ole, ellei se aiheuta ilmavaivoja :D

Totta, saisit siis tuolla tyylillä vähennettyä kaloreiden saantiasi jonkin verran, muttet vielä välttämättä menisin miinuksille, olettaen että et nyt syö yhtä paljon kuin kulutat.

Jos jostain haluat alkaa kaloreita nipistämään sen suurempia miettimättä, niin toi maito on kyllä viimeinen joka kannattaa jättää pois, aloita vaikkapa jättämällä levitteet pois leivän päältä, ja se leipäkin siitä alta jne.

Tuolla oli jotain juttua laktoosin nopeudesta. Onhan tuo aikas hidasta, kun GI oli jotain 42-64.

Tällä hetkellä kulutukseni heittää 300-400kcal plussalla. Jos juon 2 litraa maitoa päivässä se tekee 669.2kcal keho.net ravintoainelaskurin mukaan. Ja en syö leipää paitsi harvoin real ruisleipää (levitteitä en oo käyttäny vuosiin). Yhä kaikki ravintoaine lähteet ovat hyvät (hidasta hiilaria,hyvä laatusta proteiinia,hyviä rasvoja).

Nepheg sanoi:
Voisiko toimia dietti jossa vaihdettaisiin maito veteen. Itelläni tulee juotua maitoa pari litraa päivässä. Oma ruokailu on kummiski kaikki hyvistä lähteistä. Saattaa olla vähän :david: threadi, mutta oon pähkäilly että silloin menisin juuri hyvin - kaloreille. Kokemuksia? :rolleyes:

Pari juttua:
Maito on juuri ensimmäisiä, jonka määrää alan karsimaan dietillä. Tämä siksi, että jo yhdestä litrasta tulee n. 50 grammaa hiilareita ja muistan lukeneeni, että maito indusoi jostain syystä poikkeuksellisen paljon insuliinituotantoa, mikä on dietillä pahasta.

Suosittelen jättämään maidon dietillä pois tai ainakin hyvin vähälle. Jos proteiinin saanti kärsii, pitää muistaa syödä jotain korvikkeeksi. Maidon vähentäminen kuulostaa ihan hyvältä alulta dietille. Sinun kannattaa laskea, kuinka paljon eri makroravinteita saat ja miettiä sitten, kuinka jatkaa, koska pelkkä maidon poisjättäminen ei riitä pitkälle.

Miksi maidon jättäminen pois ei riittäisi, jos maidosta kertyy itselleni melkein 700kcal. Ja olen 300kcal plussalla ja suhteet ovat ravintoaineille ovat 40hh/40p/20r. Edit: ei proteiinin saanti kärsi.

Nepheg sanoi:
Miksi maidon jättäminen pois ei riittäisi, jos maidosta kertyy itselleni melkein 700kcal. Ja olen 300kcal plussalla ja suhteet ovat ravintoaineille ovat 40hh/40p/20r. Edit: ei proteiinin saanti kärsi.

Jos nämä tiedot pitävät paikkaansa, tulee kalorivajeeksi 400 per päivä, mikä kyllä riittää dietin aloitukseen. Mutta jo muutaman viikon päästä kannattaa taas hiukan pienentää hiilarimäärää tai lisätä aerobista, jotta rasvan palaminen ei pysähdy.

Edittiä: Kalsiumlisät voivat olla tarpeen, jos lopetat maidon juonnin kokonaan.

jos jätät maidon pois niin huolehdi riittävästä kalsiumin saannista!
jos kroppas ei saa tarpeeksi kalsiumia, se alkaa tuottamaan kalsitriolia, joka edesauttaa rasvan kertymistä, juuri sinne näkyville

:offtopic: mut ootteko tienny että rasvaton maito on oikeesti harmaata ja siihen lisäämällä väriaineita saadaan maidon näköstä? :urjo:

Tuli tosta kalsiumista mieleen, että saankohan itse sitä tarpeeksi kun en juo maitoa melkein ollenkaan, mutta päivässä menee 2 purkkia raejuustoa ja 1 purkki rahkaa ja nämähän siis ovat maitotuotteita, joten luulisi niiden sisältävän samoja aineita? Vai olenko väärässä?

Weakling sanoi:
Tuli tosta kalsiumista mieleen, että saankohan itse sitä tarpeeksi kun en juo maitoa melkein ollenkaan, mutta päivässä menee 2 purkkia raejuustoa ja 1 purkki rahkaa ja nämähän siis ovat maitotuotteita, joten luulisi niiden sisältävän samoja aineita? Vai olenko väärässä?
Tuo määrä ei ihan riitä jos muu ruokavalio ei sisällä kalsiumia. Yleisesti ottaen kalsiumia tulisi saada noin gramma vuorokaudessa. Raejuusto sisältää noin 100mg kalsiumia / 100g ja rahka 115-120mg / 100g. Pikainen yhteenlasku (200 + 200 + 300) tuottaa tulokseksi selvästi 1000mg alemman luvun.. Nuo tuotteet sisältävät siis noin suunnilleen saman määrän kalsiumia kuin maitokin (jossa sitä on reilut 120mg / 100g) mutta kilossa raejuustoa on enemmän tekemistä kuin litrassa maitoa :)

Vinkkinä että noissa "light" juustoissa (ei ne 5% kuminpalat vaan 17% luokkaa olevat versiot. Kuminpalojen kalsiumpitoisuuksista minulla ei ole haisuakaan) kalsiumia on kevyesti 1000mg / 100g.. Tähän kun vielä ottaa huomioon yli 20% proteiinipitoisuuden niin ei laisinkaan hassumpaa sapuskaa..

Suositut

Back
Ylös Bottom