Diesel farkut, pesu 30:ssa asteessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja orsilla
  • Aloitettu Aloitettu
Eiköhän täältä löydy tällaiseen tyhmäänkin kysymykseen vastaus.

Kävin tänään kokeilemassa Dieselin farkkuja ja hyvältä tuntuivat. Vilkaisin sitten pesuohjeita ja mitä kummaa, 100% puuvillaa olevat housut pitäisi ohjeen mukaan pestä 30:ssa asteessa. Eihän puuvillaa millään saa tossa lämpötilassa puhtaaksi :jahas:

Eli kysymys kyseisen valmistajan farkkuja käyttäneille, oletteko pesseet ne korkeammassa lämpötilassa ilman kutistumista jne?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä oon mäkin pessy neljässäkympissä. Kannattaa ainakin muutama eka kerta pertä erillään, varsinkin jos vähänkin tummemmat. Tuppaavat päästämään väriä aika reippaasti.

Mä olen pessyt farkkuja 90 asteessa eikä ole siltikään kutistunut. Siis olen tarkoituksella yrittänyt pienentää vähän löysiä housuja, eikä onnennnut.

WTA sanoi:
Mä olen pessyt farkkuja 90 asteessa eikä ole siltikään kutistunut. Siis olen tarkoituksella yrittänyt pienentää vähän löysiä housuja, eikä onnennnut.

Nyt mä sanoisin, että sä olet asian ytimessä. Lukuisten kokeiluiden jälkeen olen huomannut seuraavaa: Ostat hieman liian isot housut, koska ne kutistuvat kuitenkin ekoilla pesukerroilla -> eivät kutistu. Ne tulevat roikkumaan päälläsi elämäsi tappiin asti. Ostat kerralla sopivat farkut ja peset ne -> heti pari numeroa pienemmät. Ei voi mitään, joudut vain pitämään ylintä nappia aina auki, tai muuten alkaa ahdistamaan ja pierettämään. Ja ne kyykkytreenit voit sitten lopettaa siihen, tai muuten on taas asiaa vaatekauppaan.

No jos ne tosiaan on 100 % puuvillaa niin ei sit oo väliä, mut etenkin naisten farkut joissa on stretchiä, ei kestä yli 30 asteen pesua kun se materiaali venähtää. Joskus joku mun kaveri yritti kutistaa stretch farkkujaan pesemällä 60 asteessa mut niistä tuli vaan entistä löysemmät..

power puff girl sanoi:
No jos ne tosiaan on 100 % puuvillaa niin ei sit oo väliä, mut etenkin naisten farkut joissa on stretchiä, ei kestä yli 30 asteen pesua kun se materiaali venähtää. Joskus joku mun kaveri yritti kutistaa stretch farkkujaan pesemällä 60 asteessa mut niistä tuli vaan entistä löysemmät..

Kyllä mulla on kestäny reippaasti yli 30 astetta, eikä ole koskaan venähtänyt. Pikemminkin toisinpäin , vaikka stretchit onkin ollu. Huuhteluaineen olen vaan niistä jättänyt aina pois.

Just luin jostain, että pitäisi ennemminkin ostaa vähän liian tiukat farkut kun ne aina pesun jälkeisellä ensimmäisellä käyttökerralla löystyy löysemmiksi kuin mitä ne on kaupassa sovittaessa.

Suni sanoi:
Kyllä mulla on kestäny reippaasti yli 30 astetta, eikä ole koskaan venähtänyt. Pikemminkin toisinpäin , vaikka stretchit onkin ollu. Huuhteluaineen olen vaan niistä jättänyt aina pois.

Mä oon pessyt neljässäkympissä, huuhteluaineen oon kans pyrkiny jättämään pois, koska jostain luin että se pilaa strech-housut.. Joskus tosin olen pessyt huuhteluaineenkin kanssa, lähinnä vahingossa, mutta kyllähän nuo vielä kuosissaan ovat.

Usein valmistajat laittavat pesulämpötilaksi hiukan alhaisemman lämpötilan, jotta materiaali ei varmasti mene pilalle. Jos nimittäin käy niin, että vaate menee pilalle pesussa valmistajan antamassa pesulämpötilassa, joutuu valmistaja korvaamaan vaatteen. Yleensä vaate, johon on merkitty pesulämpötilaksi 30 astetta kestää ainakin 40 asteen lämpötilan.

MerZi sanoi:
Mä oon pessyt neljässäkympissä, huuhteluaineen oon kans pyrkiny jättämään pois, koska jostain luin että se pilaa strech-housut.. Joskus tosin olen pessyt huuhteluaineenkin kanssa, lähinnä vahingossa, mutta kyllähän nuo vielä kuosissaan ovat.
Farkkuja pestäessä ei yleensäkkään kannata käyttää huuhteluainetta, kun ne on tarkoitettu semmoisiksi kankeammiksi.

Joo strech-farkkuihin tai ylipäätänsäkin vaatteisiin missä on joustoa, ei kannata käyttää huuhteluainetta, eikä myöskään pestä liian korkeassa lämpötilassa. Sama pätee urheiluvaatteisiin, jotka ovat hengittäviä (siirtävät ihon kosteuden vaatteen ulkopuolelle/seuraavaan vaatekerrokseen).

Farkut tulisi aina ostaa napakkana, koska farkkukankaalla on tapana löystyä käytössä huomattavasti.

Weeboom sanoi:
Farkkuja pestäessä ei yleensäkkään kannata käyttää huuhteluainetta, kun ne on tarkoitettu semmoisiksi kankeammiksi.

Joo, mä en oo mikään pesuexpertti.. :) Yhtään vaatekappaletta en oo tainnu kuitenkaan saada pesemällä pilattua. Yleensäkin mä laitan huuhteluainetta koneeseen vaan sillon, kun pesen lakanoita, sukkia, t-paitoja jne. Tuleehan niistä pehmeempiä ja etenkin talvella kun pitää sisällä kuivattaa, kuivavat nopeemmin. Pyyhkeisiinkäänhän sitä ei sais laittaa, kun ne taas menettävät imutehonsa...

Sportman81 sanoi:
Mahtuuks teille dieselin farkut:D?

:D Heh.

Yhet vanhat Dieselit on mitkä on vieläkin hyvät jalkaan mut muija ei anna pitää niit enää julkisil paikoilla ku ne on niin kulahtaneet. Dresmannin farkut ei mahu :D

fitnesspimu sanoi:
Farkut tulisi aina ostaa napakkana, koska farkkukankaalla on tapana löystyä käytössä huomattavasti.
Ei ihan aina. Ostin sopivat farkut, 4kk kovaa treeniä ja on niin tiukat nyt ettei päälle edes mahdu. ;)

sportful sanoi:
Usein valmistajat laittavat pesulämpötilaksi hiukan alhaisemman lämpötilan, jotta materiaali ei varmasti mene pilalle. Jos nimittäin käy niin, että vaate menee pilalle pesussa valmistajan antamassa pesulämpötilassa, joutuu valmistaja korvaamaan vaatteen. Yleensä vaate, johon on merkitty pesulämpötilaksi 30 astetta kestää ainakin 40 asteen lämpötilan.

Joo, tältä tuntuu. About kaikissa vaatteissa joita tulee ostettua on pesulämpötilana 30C. Joka ei ole oikeastaan tarpeeksi ihoa vasten pidettäville vaatteille vaikka pesuaineet kai vuosien mittaan ovat parantuneetkin. Neljässäkympissä noita on tullut pestyä ellei ole hyvää syytä noudattaa sitä kolmenkympin rajaa (jotkut erikoisvaatteet kuten polypropyleenikerrastot).

Ja farkkuja ei löydy juuri koskaan just sopivia. Joko ne on kynismallilla tehty ja menevät reiteen puoleenväliin, tai sitten menevät jalkaan mutta vyötärön kohdalle menee nyrkki kauluksen sisään. Tai sitten ne sopivat nyt, mutta ottavat reisistä ja hanurista muutaman kuukauden päästä kiinni :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom