Dieettisapuskoista

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Trinity

Rokkarin morsian
Ikä
45
Onko teillä mitään sellaisia ruokia joiden kaloreita ette laske dieetillä? Esim. kaalia tai muuta todella vähäkalorista? Vai punnitsetteko ja laskette orjallisesti aivan kaiken mitä suustanne alas mätätte? (Sen vähän mitä sitä saa mättää...)
Miten on sitten esim. kreatiinin kanssa otettavan dekstroosin laita? Lasketteko senkin kalorit mukaan päivän määrään? Onhan se kuitennii sokeria... :confused:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No ihan pieniä määriä jotain kaalia tai tomaattia voin jättää laskematta, mutta dekstrooseja ym. en missään nimessä. Proteeinienkin kalorit on laskettava. Niissä kun ei ole osoitelappua, että "lihaksenkasvattamiseen"

Kuka ois niin ihana että helpottais mun elämää kertomalla paljonko kaloreita 1rkl dekstroosia sisältää?? Siis jos sattuu olemaan muistissa...

Ainoastaan tomaatit, kurkut ym. hyvin vesipitoiset/vähäkaloriset vihannekset, joita ei ole kilokaupalla jää laittamatta ruokapäiväkirjaan. Kaikki muut merkitsen.

Itse tein sellaisen pienen taulukon tuolta www.ktl.fi/fineli sivuilta joissa tarkasti kaikki....
Tosin työn puolesta oppii nopeasti muistamaan kaikki "arvot" ja myös tietyt ravintola- ja suurkeittiöohjelmat helpottaa laskemista elikkä kun on vaan esim ruokaohje niin arvot löytyy... myös päin laskennat on niillä helppo tehdä!:)

RYPÄLESOKERI (Fineli)
Peruskoostumus 100 g
Energia (kJ) 1700.0 kJ SUM
Energia (kcal) 408.0 kcal SUM
Proteiinit 0.0 g EXPE
Hiilihydraatti, imeytyvä 100.0 g SUM

Dekstroosi
Raaka-aine: Rypälesokeri
Ravintosisältö:(100g):
Energia: 375 kcal / 1580 kj
Proteiini:0g
Hiilihydraati:97g
Rasva:0g
Kosteus: 3g

Ja jollen väärin muista niin n. 10 g on yksi rkl tätä mutta ei siis saa ampua jos meni kovasti metsään

;)

Kiitoksia erittäin mycket!! Siitä ei sitte montaa kaloria tule jos otan krean ruoan yhteydessä ja dekstroosia vain puoli rkl. (Pitäisköhän ottaa kokonainen silti??)

Asiasta toiseen. On tuolla yleisellä puolella juttua nuista hh/prot/rasva suhteista... Mikä on ollut mielestänne toimivin suhde dieetillä? Ylistävät sitä 33/33/33...
Itse olen laskenut vain proteiinin riittävän saannin eli n. 2g/päivä, yleensä voi mennä vähän ylikin. Ja kaikki mitä suustani alas pistän on vähintäänkin lähes rasvatonta (5% tai alle). Laskin sitten eiliset ruokani keho.netin laskurilla ja tulokseksi tuli prot: 35.9%, hh:52.2% ja rasva: 11.9%. Kaloreita kertyi noin 1500, vähän alle. Ei ollut salipäivä vaan aerobista... Jotenkin tuntuu dieetti junnaavan, eli oliskohan tuo rasvan määrän nostaminen paikallaan? Tuntuu vaan ihan kammottavalta
:rolleyes: !

Syöt näköjään kuten minä. Ihmettelin minäkin sitä rasva-innostusta. Millä ihmeellä sitä lisää näin pienillä kaloreilla? Ei paljon maha täyty, jos vielä hiilareista tinkii. Nytkin on mielestäni ihan minimissä. Äijillä on helpompi, kun kalorit pyörii 2000:ssa. Ajattelin korjata syömistä niin, että jaan tasaisemmin ja lisään protskua aamuun eli murot->puuro+raejuusto+hillosilmä. Sitäpaitsi tulee paha olo pelkästä protsku+rasvasta. Järkytys nimittäin oli, että rasva%mittarin mukaan kadonneista 3,5kg:sta oli vain 1,5kg rasvaa. prkl. Seuraako joku muu rasva%? Miten käy lihasten dieetillä?

Mä olen syöny normaalisti sen 1600 kcal päivässä, mutta nyt ajattelin salitreenittöminä (kumma sana) päivinä laskee sen sinne 1400-1500 paikkeille. Syön tosi usein eli 2-3h välein (nälkä tulee automaattisesti) ja yritän jakaa proteiinit tasaisesti, mutta iltaa kohti hieman lisätä.

Sitten hieman offtopiccia... Miten sulla Tatjana on treenit? Siis montako salia ja sitten aerobista teet per viikko? Mulla on näin:

ma: selkä + 30 min. aerobista josta 10 min HIIT.
ti: olkapäät, ojentajat + sama aerobinen
ke: noin 60 min. aerobinen iltasella tyyliin intervallina (stepperillä)...
to: jalat
pe: rinta, hauis + aerobinen kuten ma
la :sama kuin ke tai lenkki ulkosalla
su: lepo

Joskus treenin jälkeinen aerobinen jää jostain syystä 15 - 20 minuuttiin, jolloin teen ainakin HIITin. (Kuntopyörällä saa itsensä melko piippuun...)

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Trinity
Mä olen syöny normaalisti sen 1600 kcal päivässä, mutta nyt ajattelin salitreenittöminä (kumma sana) päivinä laskee sen sinne 1400-1500 paikkeille. Syön tosi usein eli 2-3h välein (nälkä tulee automaattisesti) ja yritän jakaa proteiinit tasaisesti, mutta iltaa kohti hieman lisätä.

Sitten hieman offtopiccia... Miten sulla Tatjana on treenit? Siis montako salia ja sitten aerobista teet per viikko?

Aerobista 0
ma:rinta+olkapäät+vatsat
ti:etu- ja takareidet
ke lepo
to:kädet+pohkeet+vatsat
pe:selkä+takaolkapäät+vatsat vastuksilla

Mulla syöminen on iltapainotteista, yli 1/2 tulee salin jälkeen. Nyt pyrin syömään 3 tunnin välein ja proteiinia aamullakin.

Originally posted by tatjana
Aerobista 0

Sullahan on paino tippunu ihan hyvin ilman aerobista! Nyt viime päivinä on tuntunut että on fläsä alkanut liikkua poipäin kehosta ja tiukentumista on tapahtunut, mutta paino ei muutu miksikään. Toisaalta salilla on painot noussu lähes joka kerta! Ihan ihmeellistä, kait tää ruokavalion tarkentaminen on auttanut asiaa. Luultavasti myös kevyellä viikolla ja krealla on ollut osuutensa.

Kertokaas mulle epätietoiselle vielä, että paljonko kaloreita on valkaisemattomassa soijalesitiinissä (rakeissa)? En löydä mistään tietoa ja purkin kyljessä ei sanota!! :(

No öljyissähän on 900kcal/100g. Ja jos 1rlk painaa 10g (arvaus), niin sehän tekee 90 kcal... Täytyy siis vähentää 90kcal päivän muusta evästyksestä kun lisään aamupuuroon (tai mitä nyt satun syömään aamulla) ton lesitiinin.

Rasvoista sen verran, että itselläni jäivät mm. kuukautiset pois päivittäisen rasvojensaannin alittaessa 20 %, tosin kaloritkin olivat silloin vain 1600 kcal/päivä. Rasvat on tärkeitä hormonitoiminnalle ja ainakin itselläni rasvojen lisäys antoi uutta puhtia dieettiin, vaikka paljonhan niistä tulee sitä energiaa. Nyt syön noin 25 % päivittäisestä energiasta rasvoja ja tuntuu kroppa tykkäävän :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom