Dieettipäivän ruokailuni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

JHM

Ikä
42
Aamupala
Pirtelö: 363kcal 33/47/5

Lounas
Koulussa mitä sattuu olemaan (jätän annoksessa hiilareita vähemmälle (siis potut, riisit yms.) ja syön reilusti salaattia)

Päivällinen
Tonnikalaleivät 510kcal 46/32/22
0,25l maitoa 113kcal 16/24/8

Iltapala1
Tonnikalapurkki + öljyä 290kcal 32/0/16
0,25l maitoa 113kcal 16/24/8

Iltapala2
Ehrmann 145kcal 25/11/1

Yhteensä 1530kcal (g)152/113/52 (%)40/30/30
Ja tähän vielä päälle se mitä koulussa tulee syötyä.

Korjailtavaa?

kalorit on perkeleen alhaalla...

Alec sanoi:
kalorit on perkeleen alhaalla...

Siis 1500kcal on liian vähän mutta tuohon päälle vedetään vielä koulussa päivän "monipuolisin" ruoka. Noita lisukkeita eli perunaa ja riisiä rajoitan vaan sen vuoksi, koska hiilareita tulee äärettömän helposti otettua liikaa, joten kun niitä rajottaa, syö todnäk oikeamman määrän hiilareita. En tiedä yhtään miltä 500kcal näyttää normaaliruokaa mutta olettaisin, että vähintään sen tuolta koulusta saa napattua normaaliannoksella. esim: pari siivua tummaa leipää, lasi maitoa, salaattia, pari-kolme perunaa ja reilusti lihakastiketta.

JHM sanoi:
Siis 1500kcal on liian vähän mutta tuohon päälle vedetään vielä koulussa päivän "monipuolisin" ruoka. Noita lisukkeita eli perunaa ja riisiä rajoitan vaan sen vuoksi, koska hiilareita tulee äärettömän helposti otettua liikaa, joten kun niitä rajottaa, syö todnäk oikeamman määrän hiilareita. En tiedä yhtään miltä 500kcal näyttää normaaliruokaa mutta olettaisin, että vähintään sen tuolta koulusta saa napattua normaaliannoksella. esim: pari siivua tummaa leipää, lasi maitoa, salaattia, pari-kolme perunaa ja reilusti lihakastiketta.
aah,en huomioinut tuota.ei sitten mitään :D

Aamiainen: 2 ruispalaa vähärasvasella leikkeleellä sekä juustolla. Yleensä mehulasillinen.

Päivällinen: Kouluruokaa mitä nyt sattuu olee. Reilusta salaattia, ei mitää hulluja määriä ruokaa.. 2 lasillista rasvatonta maitoo.

Kotona vähän lämmintä ruokaa TAI leipäpalanen ennen punttia. Ehkä mehulasillinen. Tai vettä.

Puntin jälkeen palkkari.

Kotona puntin jälkeen yleensä lämmintä ruokaa.

Illalla joskus vielä pari ruispala. juustolla ja kinkulla.

Tossa suunnilleen päivän syömingit.. Dieetilllä ois tarkotus olla mutta ei oikein o aavistustakaan että miten ois järkevä syödä.
Voisko joku ehkä antaa vinkkiä ja korjailla tarvittaessa(eli melko todennäköisesti). :D

Edit. Tähän mennessä oon vetäny joka päivä suklaapatukoita ja karkkeja ja kaikkee niin ajattelin että jos pelkästään noi ylläolevat söis ni alkais paino tippuu ku mässyjen kanssa pysyny samana suunnilleen, ehkä vähän noussu.

:kippis1:

Nilzinator sanoi:
Aamiainen: 2 ruispalaa vähärasvasella leikkeleellä sekä juustolla. Yleensä mehulasillinen.

Päivällinen: Kouluruokaa mitä nyt sattuu olee. Reilusta salaattia, ei mitää hulluja määriä ruokaa.. 2 lasillista rasvatonta maitoo.

Kotona vähän lämmintä ruokaa TAI leipäpalanen ennen punttia. Ehkä mehulasillinen. Tai vettä.

Puntin jälkeen palkkari.

Kotona puntin jälkeen yleensä lämmintä ruokaa.

Illalla joskus vielä pari ruispala. juustolla ja kinkulla.
Tää on aika yleistä, mutta no problem. Eli missä miehen proteiinit on? Aamulla sulla ei oo proteiinia ja eikä illallakaan. Ja illalla ei kannata dietillä laittaa kroppaan hiilaria eli jotain raejuustoa tai kaseiinia. Minä itse en dietillä edes mene koulussa syömään vaan otan omat eväät mukaan, koska onneksi vanhempani vielä betaalaa kaikki ruuat. Ja tuohon välipalalle proteiinia ja treenin jälkeen proteiinia. Siis proteiinia koko ajan vaan naamaan 2-3 tunnin välein.

Edit: Ja karkit voit unohtaa kokonaan paitsi mässäilypäivinä, syö miellummin proteiini patukoita bulkilla ja dietillä ei olenkaan nopeita hiilareita paitsi palkkarin malto.

pitäiskö sit ostaa patukoita varastoon et vois syödä siinä välissä vai esim. sit vaikka raejuustoo?? vai miikä ois kaikista helpoin?

Maitorahkaa suosittelen minä, koska sitä on helppo jalostaa syötäväksi, siinä on paljon proteiinia ja lisäksi se on halpaa.

NGV sanoi:
Tää on aika yleistä, mutta no problem. Eli missä miehen proteiinit on? Aamulla sulla ei oo proteiinia ja eikä illallakaan. Ja illalla ei kannata dietillä laittaa kroppaan hiilaria eli jotain raejuustoa tai kaseiinia. Minä itse en dietillä edes mene koulussa syömään vaan otan omat eväät mukaan, koska onneksi vanhempani vielä betaalaa kaikki ruuat. Ja tuohon välipalalle proteiinia ja treenin jälkeen proteiinia. Siis proteiinia koko ajan vaan naamaan 2-3 tunnin välein.

Edit: Ja karkit voit unohtaa kokonaan paitsi mässäilypäivinä, syö miellummin proteiini patukoita bulkilla ja dietillä ei olenkaan nopeita hiilareita paitsi palkkarin malto.
Ja ton palkkarin tarkotus ja toimivuus vähän vähenee, jos ei saa kunnolla ruokaa ja erityisesti proteiiniä. Palkkarin jälkeen muutenkin pitäis jossain tunnin pääst syyä uudelleen kunnolla, eikä se sovellu parhaalla mahdollisuudella dieettaamiseen. Mä oon ainakin jättänyt palkkarit kokonaan pois dieetin ajaks, ja sitä vastoin syön kunnon ruuan reenin jälkeen....palkkarin otan taas käyttöön kun alan taas liasta hankkimaan:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MrIks sanoi:
Ja ton palkkarin tarkotus ja toimivuus vähän vähenee, jos ei saa kunnolla ruokaa ja erityisesti proteiiniä. Palkkarin jälkeen muutenkin pitäis jossain tunnin pääst syyä uudelleen kunnolla, eikä se sovellu parhaalla mahdollisuudella dieettaamiseen. Mä oon ainakin jättänyt palkkarit kokonaan pois dieetin ajaks, ja sitä vastoin syön kunnon ruuan reenin jälkeen....palkkarin otan taas käyttöön kun alan taas liasta hankkimaan:)

Yleensä oon laittanu palkkariin maltoo ja heraa, nyt pelkkää heraa. Kannattaako se siis kans jättää pois. Ajattelin vaan et siitähän sais sitä proteiinia kans.. :kippis1:

Nilzinator sanoi:
Yleensä oon laittanu palkkariin maltoo ja heraa, nyt pelkkää heraa. Kannattaako se siis kans jättää pois. Ajattelin vaan et siitähän sais sitä proteiinia kans.. :kippis1:
No joo, onhan toi siis mun mielest parempi, mut eikse malto oo siin palkkaris aika ratkaseva tekijä, sehän on nimenomaan nopeeta hiilaria joka nostaa sun energiatasoo ja palauttaa sua reenistä. Kyl mä sua suosittelisin vetää myös hiilarii reenin jälkeen, mut vaikka jotain riisiä, perunaa tai pastaa. Mä vedän reenin jälkeen kanaa ja riisiä ja siten siitä kolmen tunnin päästä uudestaan.

MrIks sanoi:
No joo, onhan toi siis mun mielest parempi, mut eikse malto oo siin palkkaris aika ratkaseva tekijä, sehän on nimenomaan nopeeta hiilaria joka nostaa sun energiatasoo ja palauttaa sua reenistä. Kyl mä sua suosittelisin vetää myös hiilarii reenin jälkeen, mut vaikka jotain riisiä, perunaa tai pastaa. Mä vedän reenin jälkeen kanaa ja riisiä ja siten siitä kolmen tunnin päästä uudestaan.
Itse suosittelen palkkariin maltoa ja heraa. Malto pysyäyttää nopeasti sen katabolian ja sehän on jokaisen puntaajan pahin painajainen.

Mä oon ainakin jättänyt palkkarit kokonaan pois dieetin ajaks, ja sitä vastoin syön kunnon ruuan reenin jälkeen....palkkarin otan taas käyttöön kun alan taas liasta hankkimaan
Älä hyvä mies jätä palkkaria pois edes dietillä!!!:eek:
Siis kun syöt kunnon ruuan heti treenin jälkeen niin sun aineenvaihdunta ei toimi kunnolla kovan treenin jälkeen ja ne ruuan proteiinit imeytyy about 4-6 tunnissa jos taas ottaisit palkkarin niin pääsisit kataboliasta noin 1-2 tunnissa riippuen ihan siitä mitä heraproteiinia käytät. Eli jos haluat säilyttää ne lihas dietillä niin vedä ihmeessä palkkaria naamaan dietilläkin, mutta laita vähemmän maltoa.

JOO, ei niitä hiilareita tarvii alkaa pelkäämään. proteiinia joka aterialle, ja dietin jatkuessa hiilareita pois ja proteiinia lisää tilalle ja kaloreita alas. PALKKARI = MUST! siitä tulee noin 300 kaloria ja on todella hyvä ateria. tai siis salin jälkeen. 300 kaloria on aika kelpo kalorimäärä " välipalalle "

on aikalailla mietityttäny paljonko mahtais olla kouluaterian kalorit.
annos on lähes aina samanlainen 2lasia rasvatonta maitoa, 1-2leipää päällä marg. lautasella noin puolet rehuja+ esim kauhallinen perunamuusia+ 1pihvi/makkaraa/kalaa yms. tietenki on mahdotonta sanoa tarkasti mutta olisko karkeasti maidot 150kcal,leivät 150kcal, muusit 200(?), lihat 300.. yhteensä 800?

et sää yhdestä pihvistä saa 300 ja ota enemmän lihaa, niin saat sen 300 ja laske perunamuusin määrää puolella, niin tulee määräks noin 700 kaloria

Suositut

Back
Ylös Bottom