Dieettini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja labrin
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli, aloitin tuossa kolmisen viikkoa sitten dieetin, jolla olisi lähinnä tarkoitus pudottaa painoa muutama kilo sekä saada rasvaa pois kehosta. Mulla ei ole mitään erityisiä suunnitelmia miten liikun tai miten syön, vaan teen niin miten ehtii ja pystyy. Kuitenkin herkkuja en syö kuin perjantaisin, mikä on onnistunut todella hyvin, vaikka ei olisi uskonut :D Olen muuten 16-vuotias (en halua kuulla rauhassa kasvamisesta..) ja olen 169/58.

Eli, tässä on suurpiirteinen lista viikottaisesta ruokailustani sekä liikunnasta.

Aamiainen:
- kaurapuuroa + marjoja
- lasi maitoa

Lounas:
- koululounas (joskus syön enemmän, joskus vähemmän). Pyrin ottamaan mahd. paljon salaattia, sillä kotona salaatit jäävät ruokailussa hieman vähemmälle jostain syystä..
- lasi vettä

Välipala:
- jogurtti/hedelmä/täysjyvä- tai ruisleipää

Päivällinen:
- perusruokaa (perunaa/riisiä/pastaa + lihaa/kanaa/kalaa)
- 1-2 lasia maitoa

Iltapalaa en varsinaisesti syö, mutta illalla tulee naposteltua hedelmiä/jogurttia/täysjyvä- tai ruisleipää. Perjantaisin sitten syön noin 200 grammaa makeisia, koska luin jostain että pitäisi olla sellainen päivä, ettei mieti kaloreita. Ellen ole ihan väärässä.. Mutta suklaan syöntiä olen vähentänyt, sillä olen ajatellut että se on "epäterveellisempää" kuin tavalliset makeiset.. :D

Liikuntani on viikolla seuraavanlaista.

Maanantai:
- koulussa 1,5h tanssia + lopuksi yleensä hieman venyttelyä

Tiistai:
- sauvakävely tai muuten nopeatempoista kävelyä noin 30 min koiran kanssa

Keskiviikko:
- liikuntaa 1,5h koulussa, rankkuus vaihtelee

Torstai:
- liikuntaa 1,5h koulussa, rankkuus vaihtelee tässäkin

Perjantai:
- jumppaa kotona noin puoli tuntia (sykkeellä 130-150)

Lauantai:
- vauhdikas kävelylenkki koiran kanssa, noin 30min
(- jumppaa/lihaskuntoa)

Sunnuntai:
- vauhdikas kävelylenkki koiran kanssa, noin 30min
(- jumppaa/lihaskuntoa)

Lenkit koiran kanssa saattavat joskus olla tunnin mittaisia, ja saatan myös muinakin päivinä käydä kävelemässä kuin vain ti, la ja su. Kävelen myös bussipysäkille aamuisin (kouluun muuten 15 kilometriä) sekä iltapäivisin, johon menee noin 10-15min yhteensä. Venyttelen myös vähintään 3-4 päivänä viikossa noin 15 min kerralla, viikonloppuisin saatan tehdä yli puolen tunnin venyttelyn.

Eli haluaisin aloittelijana tästä dieetistäni kommentteja ja onko siinä mitään korjattavaa? Entä jos jonakin päivänä koulun liikuntatunneilla käymme salilla ja siellä kuntopyörää polkiessa tulee tajuton hiki ja syke on noin 185-195 (teen intervalleja), niin onko tällaisesta yhtäkkisesta raskaasta liikuntasuorituksesta jotakin haittaa vai pitäisikö tällainen 18 minuuttia kestävä intervalli harjoitus toistaa esim. kerran viikossa?

Kiitos jo etukäteen :)

Tervetuloa foorumille.
En lukenut kaikkea mutta syöt liian paljon hiilihydraatteja ja liian vähän proteiineja ja rasvoja! Olis hyvä saada joka aterialla proteiinia, varsinkin aamulla. Illalla ei sitten kannata syödä hiilareita, vaan sillon on hyvä syödä proteiinia ja hyvää rasvaa, vaikkapa purkki tonnikalaa ja raejuustoa, tai sitten rahkaa rypsiöljyllä!
Karkki kannattaa jättää kokonaan pois, sama pätee muihinkin herkkuihin!
Tämän ketjun aloituspostin olet varmaankin lukenut jo..? ;)
Onnea diettailuun, se on kivaa.

edit: sillä "päivällä jolloin ei mietitä kaloreita" ei tarkoiteta että voidaan syödä makeisia, vaan lähinnä sitä että voi syödä enemmän ruokaa että tulisi parempi mieli. :)

Olen muuten 16-vuotias (en halua kuulla rauhassa kasvamisesta..) ja olen 169/58.
Mitä sä laihdutat noilla mitoilla? Mikä sun tavoite on?
Perjantaisin sitten syön noin 200 grammaa makeisia, koska luin jostain että pitäisi olla sellainen päivä, ettei mieti kaloreita. Ellen ole ihan väärässä.. Mutta suklaan syöntiä olen vähentänyt, sillä olen ajatellut että se on "epäterveellisempää" kuin tavalliset makeiset.. :D
Älä kummiskaan tota perjantain kalorilisäilyä lyö överiksi, muuten voi tulla hidaste dieetille. Jos tarkkoja ollaan niin suklaalla on enemmän terveyttä edistäviä vaikutuksia kuin hedelmäkarkeilla ym. makeisilla. nus nus.
Protskua lisää ruokailuun ja iltahiilarit pois.:arvi:

Kiitoksia vastauksista :) Tulipahan enemmän tietoa ja selvennyksiäkin =) Ja tavoite on oikeastaan polttaa rasvaa, mitä on ikävästi tähän vatsan seudulle kertynyt..

Vielä muutama kysymys. Onkos tuohon iltahiilareiden poisjättöön mitään erityistä syytä? Ja onko mitään muuta sellaista proteiinipitosta syötäväksi iltapalaksi? Kun olen ollut ihan naperosta asti melko nirso ruuan suhteen, joten en pidä raejuustosta ja tonnikalakin menee vain pieninä määrinä. Entä eihän vatsalihasliikkeiden teko vaikuta siihen läskiin, vaan lihaksiin? Ettei vatsoja tekemällä kannata yrittää sitä rasvaa poistaa.. Vai?

// Vielä selvennyksenä tuohon perjantaiherkutteluun, että mulla ei ole siis pakollista tarvetta päästä ostamaan perjantaina jotain :'D

Maitorahka on yks hyvä iltapala. Sen lisäks heität vielä rypsiöljyä.
Miksi rypsäriä, jos kaveri on dieetillä?

Labrin, lähde salille ja keräämään massaa hiljalleen. Kun pihviä tarttuu vähän alle niin näyttää ne rasvatkin ''siistimmille''. Foorumi täynä ohjelmia ja neuvoja ravinnosta, treenistä yms. Vaikea kyllä kuvitella, että sulla olisi noissa mitoissa mitään mahaa.
en pidä raejuustosta ja tonnikalakin menee vain pieninä määrinä.
Nyt vain totuttelemaan raejuuston mauttomaan ja ankeaan maailmaan!;)

Siima3, siksi rypsäriä kun rasvaa on saatava myös dieetillä. Rasvan määrää ruokavaliossa ei saa laskea liian alas ja kaverin ruokavaliossa ei näy mitään rasvaista, joten oletettavasti se rypsäri siellä on ihan tervetullutta. Lisäksi erityisesti illalla öljyllä on sekin suotuisa vaikutus että se hidastaa ravinnon imeytymistä, mikä pitkän syömättömän putken, eli unen aikana on varsin suotavaa. Rypsäri on myös terveellistä, hyvää rasvaa. Kalaöljy on toinen vaihtoehto.

Siima3, siksi rypsäriä kun rasvaa on saatava myös dieetillä. Rasvan määrää ruokavaliossa ei saa laskea liian alas ja kaverin ruokavaliossa ei näy mitään rasvaista, joten oletettavasti se rypsäri siellä on ihan tervetullutta..
Joo, mun moka, jälleen. Oletin tarkistamatta, että labrinilla tulisi jo ennestään tarpeeksi rasvoja muista ruokailuista.:nolo:

Vaikea kyllä kuvitella, että sulla olisi noissa mitoissa mitään mahaa.

Ehkä mulla on sitten lihasta, jos se pieneltä kuulostaa :D Viisi vuotta jalkapalloa nimittäin takana, nyt sen tässä hiljattain tosin lopetin.. Salilla käymistä olen myös miettinyt, koulusta kun pääsisin suoraan salille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom