Dieettimotivaatio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rabari_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi!

Hetkisen ollut taas dietistä taukoa, eli se perinteinen vuosi.. :) Motivaatiota ei jaksa löytää jotenkaan, vaikka tietää kokemuksesta miten se tulisi omalla kohdalla tehdä.

Muistelen, että täällä foorumilla oli joku tais olla miken kirjottama hyvä motivaatioteksti diettiä alottelevalle. En löydä sitä enää, voisiko saada tämän tekstin mahdollisesti jostain ?

Jostain kuulin.Jos tekee mieli vetää pitsaa niin mene syömään sitä alasti peilin eteen. Kyllä kummasti katoaa ruoka halut. :D

Näillä pysyy oma motivaatio yllä:

- Käy mittauttamassa rasvaprosentti ja ota talteen lähtöpaino. Tämän jälkeen asetat itsellesi jonkun realistisen (mutta kovan) tavoitteen esim. 4kk aikana rasvaprosentti muutaman pykälän alaspäin

- Seuraa painon kehitystä päivittäin ja ota myös ylös esim. vyötärönympärys. Paino tulee heilahtelemaan reilusti mutta jos vyötärö kutistuu tasaisesti, kaikki on hyvin.

- Otat itsestäsi rehellisiä valokuvia. Vaikkapa tyyliin 'ennen' ja 'jälkeen'. Itse napsin viikottain tavoitteena hieno kuvasarja kiristymisestä :D On myös parempi seurata kuvista omaa etenemistä sillä peilistä katsottuna sitä näyttää aina samalta.

- Eläimellistä treeniä tavoite kirkkaana mielessä. Itselle ei saa antaa mitään armoa! :rock:

Minulla kiristely onnistuu parhaiten, kun vedän dieetin tiukkana, eli yli tuhannen kilokalorin vajeella. Näkyviä tuloksia tulee nopeasti eikä kiristely vie aikaa tolkuttomasti. Vuosi sitten pudotin 10 kg/ 10 vko ja nyt on projektina sellaiset 5-6 kg. Nyt on menty vajaa kolme viikkoa noin 1500 kcal/pvä ja läskiä on lähtenyt reilu pari kiloa. Ainakaan vielä ei treenitulokset ole lähteneet laskemaan.

Minulla kiristely onnistuu parhaiten, kun vedän dieetin tiukkana, eli yli tuhannen kilokalorin vajeella. Näkyviä tuloksia tulee nopeasti eikä kiristely vie aikaa tolkuttomasti. Vuosi sitten pudotin 10 kg/ 10 vko ja nyt on projektina sellaiset 5-6 kg. Nyt on menty vajaa kolme viikkoa noin 1500 kcal/pvä ja läskiä on lähtenyt reilu pari kiloa. Ainakaan vielä ei treenitulokset ole lähteneet laskemaan.

Entä lihakset? Paljon proteiinia vedät dieetillä?

Lihakset minnekkään mene ja jos menee niin äkkiähän ne saa takasin. imo paljon parempi tommonen väkivaltainen (vaan ei hullu) vaje joka syö ehkä vähän lihaakin, kuin kauhean pitkä, jonka aikana lihaa ei kasvateta uutta komiaa, vaan poljetaan paikallaan. Parempi vaan jos saa tuhottua ne lipidivarastot äkkiä vaikka vähän lihaa kuluisikin. Ymmärtääkseni kehoakin on hyvä vähän törkkiä näin vertauskuvallisesti ettei se yritä mitään temppuja. Pitää näyttää kuka on pomo. Ja pointti oli?

e: Tämä olisi hyvä lukea, jos sitä ei vielä ole luettu (threadin aloittajalle)

Näillä pysyy oma motivaatio yllä:

- Käy mittauttamassa rasvaprosentti ja ota talteen lähtöpaino. Tämän jälkeen asetat itsellesi jonkun realistisen (mutta kovan) tavoitteen esim. 4kk aikana rasvaprosentti muutaman pykälän alaspäin

- Seuraa painon kehitystä päivittäin ja ota myös ylös esim. vyötärönympärys. Paino tulee heilahtelemaan reilusti mutta jos vyötärö kutistuu tasaisesti, kaikki on hyvin.

- Otat itsestäsi rehellisiä valokuvia. Vaikkapa tyyliin 'ennen' ja 'jälkeen'. Itse napsin viikottain tavoitteena hieno kuvasarja kiristymisestä :D On myös parempi seurata kuvista omaa etenemistä sillä peilistä katsottuna sitä näyttää aina samalta.

- Eläimellistä treeniä tavoite kirkkaana mielessä. Itselle ei saa antaa mitään armoa! :rock:

Asiaa! Toi kuvien otto on oikeesti hyvä.. Sit ku näkee kiristymisen niin sitä oikein himoitsee lisää :D
Ja peili valehtelee aina. Nytki tuntuu välillä että näyttäähän sitä ihan hyvältä peilistä, mutta ku ottaa kuvan niin tajuaa kuinka heikolla hapella nuo jenkkakahvat oikeesti on xD

Makroravinteet menee suunnilleen P50-HH30-R20, eli protskua tulee määrällisesti 150-200g vuorokaudessa. Pientä nälkää joutuu sietämään, mutta sen kestää kyllä kun tietää ettei se kestä kuin muutaman viikon. Ja positiivinen juttu on sekin, että jos joskus tulee mättäneeksi vähän enemmän sapuskaa naamariin, niin se on pelkästään hyväksi. Esim. eilen olin lasten kanssa mäkkärillä ja vaikka en itselleni mitään ostanutkaan, niin pupelsin penskojen tähteet. Silti jäin reilusti miinukselle päivän kaloreissa. Hintsulla kalorivajeella olisi tullut lievä epäonnistumisen tunne ja menty plussakaloreille, mutta nyt olin vain tyytyväinen ylimääräisestä hiilaripläjäyksestä :) Eilisen energiat noin 1800 kcal.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom