Dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blomi
  • Aloitettu Aloitettu
Mites toi kalori homma dietille? eli oon 179 pitkä, painoo noin 79 ja rasvat on jossain 16% kieppeilä. Eli eikö se mene niin että pitää kuluttaa enemmän kuin syö eli vetää kalorit -500 päiväs? siis mistä tietää paljon kuluttaa? paljon pitäisi syödä mun kokonen kaveri ja entä liikkua?

Varmaan tyhmiä kysymyksia:rolleyes: Mutta kiitos etukäteen jo vastauksista:worship:

Kato kalorilaskurilla kulutus ja syö 6 päivää viikossa -500 kcal ja yhtenä päivänä 500 kaloria plussaa. Alkuun voit vetää 2 viikkoa koko ajan miinuksella.

Heikki722 sanoi:
Kato kalorilaskurilla kulutus ja syö 6 päivää viikossa -500 kcal ja yhtenä päivänä 500 kaloria plussaa. Alkuun voit vetää 2 viikkoa koko ajan miinuksella.
Mikäs tuon +500 päivän tarkoitus on, boostata aineenvaihduntaa?

BIG ARSKA sanoi:
siis mistä tietää paljon kuluttaa? paljon pitäisi syödä mun kokonen kaveri ja entä liikkua?

No siinäpä se ongelma onkin. Kannattaa tosiaan kokeilla muutamaa kulutuslaskuria ja lähteä sitten liikkeelle niiden antamista määristä. Sitten tehdään säätöä tulosten mukaan. Tuo 500 kcal vajekin on sellainen yleissuositus, alkudieetistä voi minusta vetää huoletta isommallakin vajeella, jos on rasvaa mitä polttaa ja sitten pienenellä sitä vajetta kun rasvaprossa putoaa. Energiankulutushan laskee, kun paino ja sisään tuleva energiamääräkin laskee (ja jossain vaiheessa myös muista syistä) ja noiden laskujenkin suhteen on yksilökohtaista vaihtelua eli sen takia pitää tarkkailla sitä kehitystä, eikä luottaa liikaa laskureihin.

Eikö tuo +500 kcal päivä ole vähän turha noin pian (2 viikon jälkeen)? Ainakin, jos rasvaa on poltettavana enemmän ja ollaan perus hiilaridieetillä? Riippuu tietenkin henkilöstä, mutta käsittääkseni esim. moni kevään kisoihin dieettaava tyttö on pitänyt ekan hhpäivän vasta viikolla 10 tai jotain sinne päin...

Fiona sanoi:
Eikö tuo +500 kcal päivä ole vähän turha noin pian (2 viikon jälkeen)? Ainakin, jos rasvaa on poltettavana enemmän ja ollaan perus hiilaridieetillä? Riippuu tietenkin henkilöstä, mutta käsittääkseni esim. moni kevään kisoihin dieettaava tyttö on pitänyt ekan hhpäivän vasta viikolla 10 tai jotain sinne päin...
Itse olen täysin samaa mieltä. Sitten vasta kuin on oltu dietillä se 7-10 viikkoa niin silloin tuommoinen päivä on ihan hyvä ja tietenkin tankkaus päivä ja tyhjennyspäivä jos kisoihin ollaan menossa.

anticube sanoi:
jotenki tuntuu kummalta että puoli vuotta puntanneet täällä jakaa kisadieettineuvoja. ^_^

ja miksi ei? ei sen tiedon oppiminen vie kuin muutaman sekunnin, jonka jälkeen sitä ilosanomaa voi levittää/käyttää. :jahas:

Kai toi +500kcal on vain sen takia että homma olisi vähän mukavampaa ja sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä pitkässä juoksussa. Minä ainakin koitan tehdä tästä hommasta mahdollisimman helppoa ja kivaa.

Fiona sanoi:

Jos olet 6 päivää viikossa miinuksella 500 ja yhtenä päivänä plussalla 500, niin miinusta tossa jää vielä 2500 kcal viikossa, riittää varmasti aika monelle dieettaajalle.

Tietty jos rasvat on jossain +20% lukemissa, niin voi varmaan vetää ekan kuukauden miinuksella ja katsoa vasta sitten tankkauspäiviä.

late83 sanoi:
Kai toi +500kcal on vain sen takia että homma olisi vähän mukavampaa ja sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä pitkässä juoksussa. Minä ainakin koitan tehdä tästä hommasta mahdollisimman helppoa ja kivaa.
Tässä laten kommentissa on musta enemmän järkeä kun missään hifistelyssä siitä milloin aineenvaihdunnan boostausta tarvitaan. Ottakaa ihmeessä huomioon ettei kysyjä ole tähtäämässä kisoihin; me skinnyfat-tavikset tarvitsemme vapaapäiviä diettiin että pää kestäisi.

Tsemppiä diettiin :thumbs:

grimJester sanoi:
Tässä laten kommentissa on musta enemmän järkeä kun missään hifistelyssä siitä milloin aineenvaihdunnan boostausta tarvitaan. Ottakaa ihmeessä huomioon ettei kysyjä ole tähtäämässä kisoihin; me skinnyfat-tavikset tarvitsemme vapaapäiviä diettiin että pää kestäisi.

Tsemppiä diettiin :thumbs:
Mä oon niin samaa mieltä tästä. Ite pidän kerran kahteen viikkoon semmosen päivän etten välitä kaloreista hirveesti. Syön sitä mitä yleensäkin mutta enemmän, ja sitten jotain namia vielä päälle. Ei kiinnosta vaikuttaako aineenvaihduntaan edullisesti vai epäedullisesti, pään sisäinen olotila on myös tärkeä. Oon nyt dietannut tammikuun alusta ja paino on pudonnut n. 7 kiloa vaikka en oo ollu laskin kourassa miettimässä tankkaus- ja tyhjennyspäiviä.

Ei tää sunnuntaibodarin diettaus mitään pirun tiedettä ole!!!

Jos ei mitään kisadieettiä ole vetämässä niin tuollainen yksi leppoisampi ruokailupäivä viikossa tekee hyvää niin mielelle kun keholle ja varmasti edes auttaa onnistumista ilman retkahduksia ja ahmintaa. Tietenkin tuo yksi päiväkin kannattaa syödä hyvin ja järkevästi. Varsinkin kun tankkauspäivä on niinkin usein kuin kerran viikossa.
Ja varmasti motivaatio treeneihin pysyy hyvänä kun paino putoaa siitä huolimatta, ja saattaa tuollainen yksi +päivä viikossa pitää paremmin voimatasojakin yllä, mikä taas varmasti nostaa motivaatiota dieettiiin.
Itse suosin tankkausta kahden viikon välein; 2 viikkoa jaksaa kituuttaa dieetillä kun tietää että sitten saa syödä vapaammin. Ja tuona päivänä syönkin sitten aika vapaasti.

Cassyput sanoi:
Ei tää sunnuntaibodarin diettaus mitään pirun tiedettä ole!!!

Ei ole, enkä tiedä onko tuolle yhden päivän kaloriplussalle edes mitään selkeää tieteellistä perustetta muutenkaan noin niin kuin ihan fysiologiselta kannalta. Glykogeenivarastojen täyttö on sitten eri asia.

Back
Ylös Bottom