dieetti -> vaikutus vatsavaivoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makele
  • Aloitettu Aloitettu
itsellä menossa dietti joka koostuu pääsosin ruisleivästä, kanamunasta, rahkasta, kanasta+riisistä/jauheliha+makaronista, tonnikalasta, + lisäprodejauheesta, +(4-5kuppia mustaa kahvia/pvä).
dietti miinuskaloreilla n.500-800kcal.

kysynkin onko diettaajilla yleistä että vatsavaivat vaivaa?

itsellä jatkunut viimeiset 3viikkoa vasemmalla ylävatsassa polttavaa kipua, joka on luultavasti/ehkä närästystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos pakki polttelee niin jätä nyt ainakin se kahvi pois.. Siitä ainakin mä ensimmäisenä tinkisin. Jos käytät paljon "tulisia" mausteita esim. chiliä yms. niin ne saattaa tehä kipeetä vatsalle.

Muuten toi dieettisafka on yleensä kyllä ihan vatsaystävällistä.

Tuore ruisleipä on mulle jostain syystä tosi huono.. Pakki vetää sekasin ja kerää paljon ilmaa. Ruisleivät joutuu usein syömään pakastimen ja paahtimen kautta.

Itsekkin huomaan, että ruokavaliota siistiessä alkavat myös ylävatsavaivat. Kivut ei ole jatkuvia, vaan lähinnä iltapainottaisia. Mulla on kyllä myös nuo sappikivet joskus mennä vuosina todettu, joten voivat myös aiheuttaa vaivaa toki, mutta yhdistän enemmin sen ruokavalion muutokseen vaivan syyksi.
Itsehoitokeinoina olen käyttänyt kärsimistä :rolleyes: ja tarvittaessa Litalginia (reseptilääke) kun oikein pahaksi käy. Ruokavalion ja ruoan määrän kun palauttaa entiselleen niin minulta ainkin kivut häviävät.

eikös närästys ole ruokatorvessa tuntuvaa korventavaa polttelua? No en tiedä... mutta itselläni ei dieetillä ollut moisia vaivoja. kannattaa huolehtia vitamiineista ja kaikesta muustakin ja jättää tuo kahvi pois jos se helpottaisi. ainakin alkuunsa kokeilla. itse asiassa minulla vatsa toimii paljon paremmin kuin vuosiin - ei ole edes turvotusta :david:

no täällä ehti muutkin vastaamaan jo samat :)

ruisleipä pistää ainakin mulla närästämään ihan sikana. puol purkkia punasta maitoo (<3) ja hillitsee ainakin vähän efektiä

Jos on korvennellut jo kolme viikkoa niin voi olla ruokatorvi hieman tulehtunut. Ite söisin happosalpaajia (ranixal tms.) viikon kuurin ja jos ei auta niin pitäs mennä lekuriin.

Itellä kanssa täysin päinvastoin, kaikki vattaongelmat paranevat dietillä... Olo on dietillä muutenkin parempi.

ilmeisen yleistä ei liene dietillä vatsavaivat, syyt siis ovat muualla, hain tänään apoteekista happosalpaajia.
vastauksista kiitän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom