Dieetti vai ''normaaliruokavalio + kova treeni'' ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis olen 'parhaimpina päivinä' ollut 116kg painava (läskiä siis :D) ennenkuin aloin about vuosi sitten käymään salilla. No siinä tuli vähän omanlaisia diettejä tehtyä ja kovaa treenattua ja tänä päivänä paino on 94,6 (toissapäivänä aamupaino+kreatiinikuuri). Elikkä nyt alkaa olemaan se vaihe että haluiaisin saada myös lihaksia näkyviin. Kädet ovat jo aika hyvässä kunnossa,rinnatkin (pientä läskiä,mutta kyllä se lihas pääosin siinä näkyy) yms. Mutta tuolla on noita alueita, kuten vatsa,alaselkä,alarinta,kyljet,vyötärö, missä on vielä tuota läskiä jonkun verran. Haluaisin siis kehoni lihakset kunnolla näkyviin,mutta mitä te suosittelette? Elelenkö miinuskaloreilla vai kannattaako vaan treenata nii perkeleen lujaa ja syödä hyvin ?:D Auttakaa uusavutonta :D
Ja tiedoksi: Olen tälläkin hetkellä jollain niinkutsutulla dietillä. Mutta en oikein voi noita kaloreita hyvin seurata,koska ruokailuni perustuu lähinnä kouluruokaan ja himassa tehtyyn ruokaan, itse mihin voin vaikuttaa on suurinpiirtein prodejuoma (köyhä opiskelija) :D
Ja treenaan siis 3-jakoisella:
1. Rinta selkä
2. ojentaja hauis
3. jalat hartiat vatsat

mutta aattelin siirtää näin:
1. selkä hauis
2. jalat hartiat vatsat
3. rinta ojentaja

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Treeni ja miinuskaloreita, jos kireempään kuntoon haluat. Jos laskeminen ja omien safkojen tekeminen on pois laskuista, niin arvioi määriä ja katso miten paino muuttuu. Kun aamupaino laskee viikossa 100-500g pitäis sujua ihan hyvin. Itse vaihtaisin ilman sen suurempia perusteluja 3-jakoisen neljä tai kaksi -jakoiseen. Varsinkin dietatessa mun mielestä 4-jakoinen perusnatulla toimii oikein hyvin dietatessa. Saa pidettyä kovempaa tempoa treenin aikana yllä ja saa sitä kautta kulutusta harjoitteleen. Itse diettaan tällä hetkellä 4-jakoisella ja esim 5 viikossa paino laskenu 5 kiloa ( ekalla viikolla lähtis enin nestepöhö, siitä nopea pudotus aluksi ) ja sarjapainoja olen siltikin pystynyt edelleen kasvattamaan : ) Eka viikkoa meni tottuessa pienemmille hiilareille ja miinuksille, tuli vähäinen voimatasojen pudotus, mutta nyt ollaan paremmassa nousussa kuin olisin voinut kuvitella.

Treeni ja miinuskaloreita, jos kireempään kuntoon haluat. Jos laskeminen ja omien safkojen tekeminen on pois laskuista, niin arvioi määriä ja katso miten paino muuttuu. Kun aamupaino laskee viikossa 100-500g pitäis sujua ihan hyvin. Itse vaihtaisin ilman sen suurempia perusteluja 3-jakoisen neljä tai kaksi -jakoiseen. Varsinkin dietatessa mun mielestä 4-jakoinen perusnatulla toimii oikein hyvin dietatessa. Saa pidettyä kovempaa tempoa treenin aikana yllä ja saa sitä kautta kulutusta harjoitteleen. Itse diettaan tällä hetkellä 4-jakoisella ja esim 5 viikossa paino laskenu 5 kiloa ( ekalla viikolla lähtis enin nestepöhö, siitä nopea pudotus aluksi ) ja sarjapainoja olen siltikin pystynyt edelleen kasvattamaan : ) Eka viikkoa meni tottuessa pienemmille hiilareille ja miinuksille, tuli vähäinen voimatasojen pudotus, mutta nyt ollaan paremmassa nousussa kuin olisin voinut kuvitella.

Joo,ainakin 2-jakoinen on pois laskuista. Käytin sitä alkuun,mutta alkoi tuntumaan siltä ettei saanu tarpeeks tehtyä kun ängetty niin monta lihasryhmää samalle päivälle (esim hartiat,jalat ja vatsat jäi kokonaan pois,siksi aloin tekemään kolmijakoista ja lisäsin juurikin nuo kaikki samalle päivälle ;P)

Tuntuu tää 'dieettaaminen' tosi turhauttavalta,kun ei oo harmainta aavistusta kuinka paljon syö päivän aikana. Olen tässä nyt viimeisen 3 viikon aikana pitänyt kutakuinkin tämmöistä linjaa:
-aamupala: heradrinkki, ruisleivän siivu (ei mitään päällä)
-lounas: koulu
punttia ennen ja aikana BCAA,jälkeen heramalto drinkki (hera 1,5dl malto 0,5)
-päivällinen: himasafkaa, jos on ollut esim jotain lihahommaa ja perunaa,niin pyrkinyt ottamaan mahd. pienen perunan (1) ja 'normaalimäärän' lihaa tai mitä ikinä onkaan.
-illalla: samaa kuin päivällisellä,vähemmän vaan.

Hankalaahan tuo on jos ei pääse itte ruokiaan tekemään, mutta kannattaa yrittää arvioida. Yritä pitää kirjaa syömisistäsi ja laske ainakin kalorit ja proteiinit. Suunnittele jo etukäteen pohja ruokavaliollesi eli aamupala, välipala ja iltapala joka päivä samanlainen. Tällöin sulle jää laskettavaksi vain lounas ja päivällinen jotka oppii arvioimaan aika hyvin kun muistaa perus ruoka-aineiden ravintoarvot.

Itellä tämmönen perussetti lähes joka päivä. Kaloreita noin 2000 ja proteiinia noin 200g makrojakauma siinä 40/30/30

Aamupala: kaurapuuro, 1dl hiutaleita 250g maitorahka

Lounas: Vaihtelee mutta sisältää ainakin 30g prot. esim jauheliha+pasta+maito

Välipala: Hera-drinkki

Illallinen: Vaihtelee, mutta ainakin 30g prot ja vähemmän hiilareita kuin lounaassa, jos ei ole treenipäivä. esim broileria ja vähän riisiä+maito

Iltapala1: Hera- drinkki

Iltapala2: Rahka 250 ja 15ml öljy

Mullakin siis hyvin pitkälti lounas ja päivällinen kotiruokaa. Lätkin nuo sitten kalorilaskuriin ja ainakin noilla arvoilla on dieetti edenny just niinkuin pitääkin.

Hankalaahan tuo on jos ei pääse itte ruokiaan tekemään, mutta kannattaa yrittää arvioida. Yritä pitää kirjaa syömisistäsi ja laske ainakin kalorit ja proteiinit. Suunnittele jo etukäteen pohja ruokavaliollesi eli aamupala, välipala ja iltapala joka päivä samanlainen. Tällöin sulle jää laskettavaksi vain lounas ja päivällinen jotka oppii arvioimaan aika hyvin kun muistaa perus ruoka-aineiden ravintoarvot.

Itellä tämmönen perussetti lähes joka päivä. Kaloreita noin 2000 ja proteiinia noin 200g makrojakauma siinä 40/30/30

Aamupala: kaurapuuro, 1dl hiutaleita 250g maitorahka

Lounas: Vaihtelee mutta sisältää ainakin 30g prot. esim jauheliha+pasta+maito

Välipala: Hera-drinkki

Illallinen: Vaihtelee, mutta ainakin 30g prot ja vähemmän hiilareita kuin lounaassa, jos ei ole treenipäivä. esim broileria ja vähän riisiä+maito

Iltapala1: Hera- drinkki

Iltapala2: Rahka 250 ja 15ml öljy

Mullakin siis hyvin pitkälti lounas ja päivällinen kotiruokaa. Lätkin nuo sitten kalorilaskuriin ja ainakin noilla arvoilla on dieetti edenny just niinkuin pitääkin.

Onko millään mahdollista saada itseään kiinteämmäksi ainoastaan syömällä normaalisti ja treenaamalla kovaa? Tää tiedoton dieettaaminen alkaa tuntuu niin turhauttavalt, tänään aamupaino taas noussu 95,4. Normaalilla syömisellä tarkoitan niinkun muuten samanlailla kuin yleensä mutta ilman mitään paskaa (limut karkit sipsit roskaruoat yms)

Onko millään mahdollista saada itseään kiinteämmäksi ainoastaan syömällä normaalisti ja treenaamalla kovaa? Tää tiedoton dieettaaminen alkaa tuntuu niin turhauttavalt, tänään aamupaino taas noussu 95,4. Normaalilla syömisellä tarkoitan niinkun muuten samanlailla kuin yleensä mutta ilman mitään paskaa (limut karkit sipsit roskaruoat yms)

No se riippuu mitä se normaalisyöminen on. Jos normaalisyömisellä syöt enemmän kuin kulutat niin vastaus on ei.

No se riippuu mitä se normaalisyöminen on. Jos normaalisyömisellä syöt enemmän kuin kulutat niin vastaus on ei.

Mut kait siin jossai vaihees alkaa lihakset dominoimaan läskiä, tms? Ja eikait siinä nyt lihoomaakaa pääse pahemmin kun treenaa sen 6kertaa abour viikossa :D siis meinasin omalta osaltani normaalisyömisellä tuota mitä ylempänä olen ilmoittanut, plus ehkä välipaloja pari enemmän (jotain proteiinipatukkaa tai muuta)

jos oot aloittanut ton krea kuurin n. viikon sisää niin ei ihme jos paino nousee vielä. En mä usko et sä liikaa kaloreita syöt päivässä,katso viel pari viikkoa ja jos ei paino ole yhtään tippunu niin pienennä syömisiä tai lisää urheilua..

jos oot aloittanut ton krea kuurin n. viikon sisää niin ei ihme jos paino nousee vielä. En mä usko et sä liikaa kaloreita syöt päivässä,katso viel pari viikkoa ja jos ei paino ole yhtään tippunu niin pienennä syömisiä tai lisää urheilua..

Siis kreatiinin alotin jo about kuukaus sit :D kuuri iha loppusuoral.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suosittelen lämpimästi aerobista liikuntaa, jos et vielä sitä harrasta. Kaloreita palaa reilusti lyhyemmilläkin lenkeillä, peruskunto kohoaa ja salillakin jaksaa paremmin painaa. Napit korvilla hyvät musiikit mukana jopa nautinnollista juoksennella :)

Suosittelen lämpimästi aerobista liikuntaa, jos et vielä sitä harrasta. Kaloreita palaa reilusti lyhyemmilläkin lenkeillä, peruskunto kohoaa ja salillakin jaksaa paremmin painaa. Napit korvilla hyvät musiikit mukana jopa nautinnollista juoksennella :)

Joo vedin aerobista tossa kuukauden putkee joka treenin päätteeks puol tuntia crosstrainerii/juoksumatolla kävelyä. Mutta nyt joudun jättämään sen pois,koska koulussa on työssäoppimisjakso menossa, niin ei riitä puhti enää vielä sen 8h työn + salitreenin jälkeen mitään ylimääräistä (kumminkin tämmöinen 'dieetti' päällä,niinkuin ylempänä sanoin)

Kyllä jatkan aerobista kunhan tämä duuni on loppunut tai muuten vain riittää vielä siihenkin energiaa :)

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom