Dieetti + Ohjelma malliksi/tarkastettavaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ezkm
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu parempi antaa 60kg säbääjien neuvoa, turhaa on vaivata päätä, jos ei toinen edes halua ottaa mallia järkevästä setistä..:down:

Dieetillä 3685kcal/päivä? Aika hiljasta et noin paljon edes kuluis kaloreita - saatikka et oltais miinuksilla - tavallisella natulla joka treenaa kevyehkösti sen tunnin pari kertaa viikossa vaik vetäis viel aerobista :) IMO. Mun dieetti on 2000kcal/päivä ja tuloksia tulee ja treeni kulkee ja sarjapainot nousee.

PRIEST sanoi:
Tässä sun anti tähän trediin. siitä olikin hirveästi hyötyä.

enemmän kun sun "ruokaohjelmasta" joka on threadin aloittajalle enemmänkin bulkkia kuin diettiä. :jahas:

sumo sanoi:
Dieetillä 3685kcal/päivä? Aika hiljasta et noin paljon edes kuluis kaloreita - saatikka et oltais miinuksilla - tavallisella natulla joka treenaa kevyehkösti sen tunnin pari kertaa viikossa vaik vetäis viel aerobista :) IMO. Mun dieetti on 2000kcal/päivä ja tuloksia tulee ja treeni kulkee ja sarjapainot nousee.

Lue uudestaan noi edelliset viestit. niitä kaloreita lasketaan loppua kohden. mutta tosta kannattaa lähteä liikkeelle, ettei heti tule nälkä. sumo olet ollut jo aika kauan dietillä joten ymmärrän sun kalorit, mutta aika kamala olo tollasella 2000 kalorilla on oikeesti treenata jos treenaa kovaa ja päälle tekee airobista tyhjään mahaan? tuttua touhua... Mutta jos kuvitellaan että tolla systeemillä lähtee diettien ekoilla viikoilla käyntiin ja sitten 4vko päästä laskee kaloreita niin tulosta pitäisi alkaa tulla...

erkjetter sanoi:
enemmän kun sun "ruokaohjelmasta" joka on threadin aloittajalle enemmänkin bulkkia kuin diettiä. :jahas:

no tuossa edellisessä postissa laitoinkin jo tuon että tuosta olisi hyvä lähteä liikkeelle. vai kannattaako heti laittaa 2000 kaloria koneeseen ja kroppa pelaa varmasti hyvin. erkjetter voisi tässä vaiheessa laittaa oman ehdotuksensa niin katsotaan sitä ja todetaan onko se hyvä vai huono.
Kuitenkin omasta mielestäni kehorakennuksessa on kyse 70% ruoka, 30%treeni siis naturaali treenaajilla. usein ukot syö liian vähän ja väärin. Jos syö 2000-3000 kaloria kroppa on niin pahasti jumissa kun yleensä lähdetään dietille tolla että nostetaan kalorit tuonne 4000 saadaan kroppaa tosi kova liekki ja varmasti rasva palaa.
Liian usein näkee että aloitteleva treenaaja hakee virheitä treenistä eikä niin ruokavaliosta josta yleensä löytyy syyt miksi ei kehity. Jos ei kehity lisätään treeniä ja painoja ja se ei vie muuta kuin umpikujaan.

Sopisiko tässä ketjussa kysyä, minkä takia "ei saa" tiputtaa kaloreita alas, kun aloittaa dieetin? Itse olen aloittamassa viikon päästä välidieetin ja ajattelin kyllä tiputtaa ne kalorit heti 2000-2200 välimaastoon. Säästöliekeistä sun muista aina jaksetaan valistaa, mutta tuskin sellaista lyhyellä (mun tapauksessa 4-5vko) dieetillä ehtii edes saavuttaa?

Aino asia mitä mulle tulee mieleen, miksi dieetille mennessä ei laskettais heti kaloreita reilusti alemmaksi, on itsekurin puuttuminen. Tämä ei siis ollu provoksi tarkoitettu, jos joku sai sellaisen käsityksen. Tahdon vain tietää.

niklas86 sanoi:
Sopisiko tässä ketjussa kysyä, minkä takia "ei saa" tiputtaa kaloreita alas, kun aloittaa dieetin? Itse olen aloittamassa viikon päästä välidieetin ja ajattelin kyllä tiputtaa ne kalorit heti 2000-2200 välimaastoon. Säästöliekeistä sun muista aina jaksetaan valistaa, mutta tuskin sellaista lyhyellä (mun tapauksessa 4-5vko) dieetillä ehtii edes saavuttaa?

Aino asia mitä mulle tulee mieleen, miksi dieetille mennessä ei laskettais heti kaloreita reilusti alemmaksi, on itsekurin puuttuminen. Tämä ei siis ollu provoksi tarkoitettu, jos joku sai sellaisen käsityksen. Tahdon vain tietää.

Tulet tod.näk huomaamaan sen yleisessä olotilassa ja treeneissäsi että tiputit heti kalorit sinne 2000. Kamalalta se tuntuu aivan varmasti, tietysti ríippuen paljon nyt olet syönyt? Se ei ole itsekurista kiinni... paljon nyt painat? ja miksi teet välidietin? mitä haluat saavuttaa sillä? mitä sen jälkeen?

PRIEST sanoi:
no tuossa edellisessä postissa laitoinkin jo tuon että tuosta olisi hyvä lähteä liikkeelle. vai kannattaako heti laittaa 2000 kaloria koneeseen ja kroppa pelaa varmasti hyvin. erkjetter voisi tässä vaiheessa laittaa oman ehdotuksensa niin katsotaan sitä ja todetaan onko se hyvä vai huono.
Kuitenkin omasta mielestäni kehorakennuksessa on kyse 70% ruoka, 30%treeni siis naturaali treenaajilla. usein ukot syö liian vähän ja väärin. Jos syö 2000-3000 kaloria kroppa on niin pahasti jumissa kun yleensä lähdetään dietille tolla että nostetaan kalorit tuonne 4000 saadaan kroppaa tosi kova liekki ja varmasti rasva palaa.
Liian usein näkee että aloitteleva treenaaja hakee virheitä treenistä eikä niin ruokavaliosta josta yleensä löytyy syyt miksi ei kehity. Jos ei kehity lisätään treeniä ja painoja ja se ei vie muuta kuin umpikujaan.

joo mutta tuo sun laittama ravinto-ohjelma ei varmasti ole paras mahdollinen tähän tapaukseen, itse ohjelma on varmasti laadukas mutta ei vain tähän tapauskeen sopiva.

tuo mitä kirjoitit viimeisessä kappaleessa pitäisi olla isona palstan etusivulla, on nimittäin semmoinen juttu mikä pitäisi takoa jokaisen kalloon treenin alkuvaiheessa.

Lähinnä haen low carp - diettiä.

Tuskin minulle on hyötyä propotareireitten dietistä, jossa on kaloreita enemmän kuin minun bulkissana ja hiilareite puoli kiloa :down:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
PRIEST sanoi:
Tulet tod.näk huomaamaan sen yleisessä olotilassa ja treeneissäsi että tiputit heti kalorit sinne 2000. Kamalalta se tuntuu aivan varmasti, tietysti ríippuen paljon nyt olet syönyt? Se ei ole itsekurista kiinni... paljon nyt painat? ja miksi teet välidietin? mitä haluat saavuttaa sillä? mitä sen jälkeen?

Ok, toi on kyllä varmasti totta että sen "huomaa", tehot laskee jne. Mutta siis en ole nyt bulkillakaan hirveesti syönyt. Tarkasti on paha sanoa, kun syön vain sinne päin, enkä jaksa pitää kirjaa, keskiarvoisesti ehkäpä ~3000kcal/d. Mä tulen todennäköisesti ihan hyvin toimeen tuolla 2-2.2k kcal/d, kun olen nyt 172/73.

Välidietin vedän oikeastaan sen takia, että olen inttiin menossa kesällä ja menen sinne mielummin kireänä/hyväkuntoisena, kuin löysänä ja huonokuntoisena. Toisaalta olen myös melko varma, että lyhyen dieetin jälkeen bulkillakin alkaa taas syntymään tulosta.

Mainittakoon vielä että painoin 11kg vähemmän ½v sitten kun aloitin uudestaan treenaamaan pitkän tauon jälkeen ja en ole tosiaan hirveästi päälle 3k kcal syöny päivittäin. Taidan pärjätä suht vähällä kun ei ole lihaksia. ;)

Edit: viimeisen kappaleen virheellinen ilmaisu

Ezkm sanoi:
Lähinnä haen low carp - diettiä.

Tuskin minulle on hyötyä propotareireitten dietistä, jossa on kaloreita enemmän kuin minun bulkissana ja hiilareite puoli kiloa :down:
Jahas, palasin sitten taas.
Toi PRIESTin laittama ruokavalio ei tosiaankaan vakuuttanut diettivaliona (eikä kyllä bulkillakaan). Suhteet siinä olivat n. pr/hh/r 35/54/11, joka ei todellakaan näytä hyvältä normitreenajalle varsinkaan miinuskaloreilla. Toi sun oma suunnitelmasi näyttää varsin hyvälle. Kannattaa tosiaan lähteä vain varovasti miinuskaloreille.

Hyvä neuvo miten aloittaa ja edetä dietissä on seuraavanlainen:
1. Siistitään ruokavalio (turhat sokerit&huonot rasvat pois, paljon kuitua ja kasviksia)
2. Lasketaan kaloreiden ottoa hieman alle kulutuksen
3. Lisätään aerobista
4. Otetaan tehoaineita mukaan (jos halutaan, siis ns. fat burnereita)
5. Lisätään aerobista vielä lisää
6. Pudotetaan kaloreita vielä mikäli tarvetta

Tsemppiä vaan.

Priest: Sä kun heitit tuolle toiselle että 29veenä ei enää henkseleitä paukutella, niin sanon sulle että vedäpä poika vittu päähän. Siinä iässä paukutellaan kuule vielä perkeleesti, siitä on pitkä matka vanhaan ikään kun henkselit alkaa jo löystymään.

Niin, että nyt sait kuulla sua kovemman jätkän kommentit, äläkä tule saarnaamaan yhtään mitään vittuilua mulle takaisinpäin, eli mitäs jos menisit sinne 20 vuotiaiden pikkunassikoiden kanssa nostelemaan niitä 5kg kässäreitä :)

Ihme puupää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom