Dieetti (kesäksi kuntoon)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeePee
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen yrittänyt aloittaa diettiiä, mutta ei se ole lähtenyt oikeen liikkeelle niin nyt päätin vähentää ruokailuja vähän reilummin. joka päivä kuitenkin olis tarkoitus juoda palautus protskut ja ilta protskut niin luulis ettei niille lihaksille nyt kauheen huonosti käy vaikka ruokailuja vähennänkin. en ole ainakaan vielä laskeskellut ruokien määriä vaan olen yrittänyt sillai suunnilleen järkevästi syödä.

Nyt on pari kuukautta dieettiä takana ja miinuksella 500-800kcal/päivä. Cheattipäivä kerran viikossa. Pari viikkoa sitten joutui kyllä syömään yhden kokonaisen viikonlopun epäsäännöllisesti ja epäterveellisesti kun olin reissussa. Mutta rasvaa on kyllä lähtenyt ja se on hyvä. Paino pudonnut 91,2kg ---> 87,0kg. Vyötärö kaventunut 95cm ---> 88,5cm. Treeneissä en pahemmin ole huomannut että olisi voimat heikentyneet.
Eli täytynee jatkaa samaa rataa vielä niin kauan että peilikuva alkaa miellyttää omaa silmää.:D

Missäs noi rasvat voi käydä mittaamassa jollei ole membu jollain kuntosalilla? Siis PK-seudulla.

Meinannut nyt kolme kertaa postata mimmien kesäkunto 2010 threadiin joten pääsin nostaa tämän ylös ja postata tänne:

Viimeisen vuoden aikana syöty ja juotu vähän miten sattuu, mutta kuitenkin käyty salilla 2-4 kertaa viikossa ja aerobistakin liikuntaa harjoitettu melko huolella. Uskon saaneeni edes jonkin verran kehitystä, koska jalkojen lihaserottuvuus on aikaisempaa parempi vaikka paino onkin noussut. Myös sarjapainot ovat nousseet ... maltillisesti.

Lopputulos on kuitenkin noin 8 kilon painon nousu näinkin lyhyessä ajassa, joka on HIEMAN hälyyttävää. Noh, tässä tilanteessa en edes halua enkä yritä tehdä asialle mitään, mutta Helmikuusta olisi tarkoitus alottaa kesäkunto 2010 projekti. Pituus on 185 paikkeilla ja paino oli vuoden alussa noin 85, tällä hetkellä pyörii 91-93 välillä. 85 kiloa ei välttämättä kuulosta paljolta, mutta kuntoni ei ollut millään tasolla kireä (eikä lihaksiakaan ole liikaa)

Motivaation käynnistämiseksi ensimmäinen kuukausi vedetään Velocity Dietin muodossa, jolla pitäisi (aikaisemman kokemuksen mukaan) lähteä noin 6-8 kiloa. Tästä tietenkin osa nesteitä, mutta jos kuukaudessa vaikka 4 kiloa läskiä irtoaa niin kyllä siinä pitää jo hymyillä.

Tämän kuukauden jälkeen sitten siirrytään "normaaliin ruokavalioon" ja jatketaan diettausta niin pitkälle kun tarvitaan. Kalorien laskeminen on tuttua puuhaa, mutta loppupeleissä melko ressaavaa puuhaa minulle, joten yritän velocityn jälkeen aluksi mututuntumalla, mutta jos se ei toimi niin ei voi muuta kun laskea kaikki syömiset.

Mites muut?

Hmm, näyttäsin olevan ainoa kenellä toi cheattipäivä toimii tavallaan väärin päin - syön pari pussia karkkia, niin paljon, että se tekee ällöä. Ei tosiaan tee kahteen viikkoon mieli enää lisää karkkia.

Eli mulla toi kerran kahdessa viikossa - syö niin paljon kuin haluat toimii tosi hyvin, sillä tällä hetkellä olen dieetillä, noin 500kcal miinuksella per päivä.

Paino on noin kolmessa kuukaudessa tippunut 113,3 -> 103,3 eli tasan kymmenen kiloa...

Plus siihen, että käyn siis salilla, ja tuloksenkin huomaa. Ja sokerina pohjalla, palkkarissa on noin kymmenisen grammaa kreaa, josta pientä "pöhötystä" tohon painoon on voinut ilmaantua.

Mutta näillä mennään, ja TeePee, IMO 500kcal miinuksella ois parempi kuin joku 700kcal.

Päivän ravinto koostuu keskimäärin 250-280g proteiinista, 210-240g hiilareista ja 50-80g rasvasta.

Hei kannattaako proteiineja syödä noin paljon? Ajattelin kun luin jostain että 2g per rasvaton painokilo on hyvä määrä niin eikö ne loput ole sitten ihan turhia kaloreita vain? Itse olen koittanut nyt dietillä pitää päivän proteiinit jossain korkeintaan 200g hujakoilla. Olen suunnilleen samoissa mitoissa ja käyn 3x viikossa salilla. Tarkoitus päästä kesäksi kuntoon, en ole päättänyt vielä minkä vuoden kesäksi.

Mulla näyttää 25% rasvat ja silti näkyy vatsan yläpalikat. 170/82 on mitat. Olisi tarkoitus kesään mennessä päästä sinne noin 12% kunhan aloitan tammikuussa ohjelman. Motivaatio on ainakin kova eikä periksi anneta. Ja uskon, että 15% tulen kyllä varmasti pääsemään ja 10-12 jos pääsen niin olen enemmän kuin tyytyväinen.

Mitäs mieltä ootte tällaisesta sapuskasta jonka postasin jo tuohon yleiseen, mutta en saanut juuri vastausta.

Heti herättyä 2 lasia vettä.

1. Kaurapuuro. Kurkkua. Maitorahka. Monivitamiini pilsu sekä kalanmaksaöljy kapseli. Lasi vettä ja maitoa.

2. Tonnikala ja omena. 2 Lasia vettä ja lasi maitoa.

3.Raejuusto ja maustamaton sekä rasvaton jogurtti sekä pikkuporkkanoita. 2 Lasia vettä ja maitoa. ruokalusikallinen rypsiöljyä.

4. Tonnikala ja kurkkua. 2 Lasia vettä ja maitoa.

5. Noin nyrkin kokoinen peruna ja raejuusto. Pikkuporkkanoita. Kurkkua. Lasi vettä ja lasi maitoa.

6. Tonnikala ja omena. Lasi vettä ja lasi maitoa.

Tuosta tulee sellaiset 2000 kaloria päivässä ja kulutus tulee varmaan olemaan noin 2600 päivässä.

Hiit jokatoinen päivä ja sali jokatoinen siinä olisi resepti sitten vielä lisäksi. Välillä sitten tulee korvattua tonnikala grillatulla kananrinnalla. Toi maito on tosiaan sitten rasvatonta. Mietin vain, että tuostakin tulee aika läjä proteiinia, jotta kannattaisikohan toi maito jättää pois? Silloin vain tulisi menisi kaloritkin aika alas.

Mulla näyttää 25% rasvat ja silti näkyy vatsan yläpalikat. 170/82 on mitat. Olisi tarkoitus kesään mennessä päästä sinne noin 12% kunhan aloitan tammikuussa ohjelman. Motivaatio on ainakin kova eikä periksi anneta. Ja uskon, että 15% tulen kyllä varmasti pääsemään ja 10-12 jos pääsen niin olen enemmän kuin tyytyväinen.

Mitäs mieltä ootte tällaisesta sapuskasta jonka postasin jo tuohon yleiseen, mutta en saanut juuri vastausta.

Heti herättyä 2 lasia vettä.

1. Kaurapuuro. Kurkkua. Maitorahka. Monivitamiini pilsu sekä kalanmaksaöljy kapseli. Lasi vettä ja maitoa.

2. Tonnikala ja omena. 2 Lasia vettä ja lasi maitoa.

3.Raejuusto ja maustamaton sekä rasvaton jogurtti sekä pikkuporkkanoita. 2 Lasia vettä ja maitoa. ruokalusikallinen rypsiöljyä.

4. Tonnikala ja kurkkua. 2 Lasia vettä ja maitoa.

5. Noin nyrkin kokoinen peruna ja raejuusto. Pikkuporkkanoita. Kurkkua. Lasi vettä ja lasi maitoa.

6. Tonnikala ja omena. Lasi vettä ja lasi maitoa.

Tuosta tulee sellaiset 2000 kaloria päivässä ja kulutus tulee varmaan olemaan noin 2600 päivässä.

Hiit jokatoinen päivä ja sali jokatoinen siinä olisi resepti sitten vielä lisäksi. Välillä sitten tulee korvattua tonnikala grillatulla kananrinnalla. Toi maito on tosiaan sitten rasvatonta. Mietin vain, että tuostakin tulee aika läjä proteiinia, jotta kannattaisikohan toi maito jättää pois? Silloin vain tulisi menisi kaloritkin aika alas.

Onhan niitä nyt hyvä mies muitakin proteiininlähteitä kuin tonnikala?! Vai onko tonnari kenties sun lempiherkkua. Kyllä ittellä ainakin rupeis tulemaan jo parin päivän päästä korvista jos tuollaisella ruokavaliolla pitäis elää. Mainitsemasi kana on ihna jees vaihtoehto, muita hyviä ovat vähärasvainen jauheliha, lohi, seiti jne. Myös kananmunaa (tai ainakin valkuaisia jos pelkää [turhaan!] kolesterolia) voi syödä, siinä on hyvin proteiinia. Samoin korvaisin vähintäänkin osan noista päivän omenoista ihan rehdillä salaatilla ja kasviksilla. tomaattia, kurkkua, porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia, pinaattia, sipulia, kaalia jne. Tulee samalla saatua dietillä niin tärkeitä suoja-aineita. Noi kasvikset ja vihannekset on kaikki sellaista kamaa, että voi syödä huoletta vatsan täyteen, eikä kaloreita tarvitse paljon laskeskella, mutta jokainen tekee tietysti tavallaan.

Zemppiä vaan dietille.

Disclaimer: mä en ole mikään ravintoexpertti ja vastasin kysymykseen vain omien kokemuksieni ja näkemyksieni perusteella. Vastuu on lukijalla =)

Onhan niitä nyt hyvä mies muitakin proteiininlähteitä kuin tonnikala?! Vai onko tonnari kenties sun lempiherkkua. Kyllä ittellä ainakin rupeis tulemaan jo parin päivän päästä korvista jos tuollaisella ruokavaliolla pitäis elää. Mainitsemasi kana on ihna jees vaihtoehto, muita hyviä ovat vähärasvainen jauheliha, lohi, seiti jne. Myös kananmunaa (tai ainakin valkuaisia jos pelkää [turhaan!] kolesterolia) voi syödä, siinä on hyvin proteiinia. Samoin korvaisin vähintäänkin osan noista päivän omenoista ihan rehdillä salaatilla ja kasviksilla. tomaattia, kurkkua, porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia, pinaattia, sipulia, kaalia jne. Tulee samalla saatua dietillä niin tärkeitä suoja-aineita. Noi kasvikset ja vihannekset on kaikki sellaista kamaa, että voi syödä huoletta vatsan täyteen, eikä kaloreita tarvitse paljon laskeskella, mutta jokainen tekee tietysti tavallaan.

Zemppiä vaan dietille.

Disclaimer: mä en ole mikään ravintoexpertti ja vastasin kysymykseen vain omien kokemuksieni ja näkemyksieni perusteella. Vastuu on lukijalla =)

Kyllä tonnikala maistuu paloina toki, mutta pääasiassa siksi koska se on halpaa ja opiskelijana on talous tiukalla. Hankin nyt kuitenkin sellaisen kätsän sähkögrillin keittiöön. Eli ainakin grillattua seitä, lohta ja kanan rintafileetä tulee tuohon lisäksi.

Ajattelin aloitaa heti 1. tammikuuta dieetin ja mietin että lähtisikö paljon lihasta jos pitäisin kcal -500 ja -1000 välissä ja kävisin salilla 4 kertaa viikossa ja päivinä jolloin en käy salilla tekisin aerobista. Olen 15 v

Ajattelin aloitaa heti 1. tammikuuta dieetin ja mietin että lähtisikö paljon lihasta jos pitäisin kcal -500 ja -1000 välissä ja kävisin salilla 4 kertaa viikossa ja päivinä jolloin en käy salilla tekisin aerobista. Olen 15 v

Ei välttämättä, mutta palaisit loppuun. Pidä ainakin yksi lepopäivä viikossa, varsinkin dieetillä jolloin kroppaa jo muutenkin rääkätään huomattavan paljon. Jos rasvaa on reilusti ylimääräistä, -1000kcal voi toimia, mutta mitä vähemmän rasvaa, sitä vähemmän miinuksella.

Suositut

Back
Ylös Bottom