Dieetti (kesäksi kuntoon)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeePee
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla ei kyllä päkki näy kovin hyvin jos nousee rasvat yli 13%. Tai no näkyy, mut ei siis hyvin. Nyt rasvat reilusti alle kympissä : ). Ehk 8% tai jtn. Oisko muuten neuvoja pudottaa rasvaprosenttia tästä viel alemmas? alkaa olemaan ihan h*lvetin vaikeeta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka usein vedätte noita cheattipäiviä? Onko kerran viikkoon liian usein? Entä kuinka paljon silloin pitäisi vetää plussan puolelle ja minkälaisesta ravinnosta??
Oon ollut nyt kuukauden dieetillä ja n.6kg on painoa tippunut, tänään ajattelin pitää ensimmäisen cheattipäivän.

Kuinka usein vedätte noita cheattipäiviä? Onko kerran viikkoon liian usein? Entä kuinka paljon silloin pitäisi vetää plussan puolelle ja minkälaisesta ravinnosta??
Oon ollut nyt kuukauden dieetillä ja n.6kg on painoa tippunut, tänään ajattelin pitää ensimmäisen cheattipäivän.

Monet sanoo et tyyliin joku +500 kaloria ois joku "optimaalinen" cheattipäivän kalorimäärä, ja siis suurinpiirtein samoista ravinnoista mitä normaalisti, mut hiilareita enemmän. Näin se kait kuuluis tehä. Viisaammat korjatkaa!

Mut siis ite oon täs diettaillu pari kuukautta ja tiputtani 15kiloo, rasvatkin on siin 10% paremmal puolel! ;) ja oon kerran viikossa pitäny sellsane cheat päivän et syön käytännössä mitä vaan! Kaikkee mahdollista karkkia, jäätelöö jne. Mut vaikeinta täs on se et se jäis sit siihen yhteen päivään meinaa seuraavana päivänä tulee pienet vieroitukset sokerista! :D Mut siis tää perustuu taas siihen et kun elimistö on ollu viikon normaalikulutuksella/dieetillä niin se ei pysty imeyttämään yhden päivän aikana kaikkia niitä ylimääräsiä kaloreita mitä ainakin mulla tulee vedettyä!
(Mut sit taas tosin on pakko sanoo et oon yleensä cheattipäivän jälkeisen päivän ollu aika vähällä ravinnolla... En tiä onko vaikuttanu)

Cheatistä esim. kohdassa 3:
http://www.t-nation.com/free_online...ion/5_reasons_for_failed_body_transformations

Muuten aiheeseen liittyvä hyvä artikkeli:
http://www.t-nation.com/free_online...even_keys_to_a_successful_body_transformation

En kyl ota kantaa noihin t-nationin artikkeleihin. Jokku on sitä mieltä et cheatti päivänä ei sais vetää käytännös mitään ylimäärästä skeidaa! Mut sit taas niinkun sanoin et ite oon pitäny kerran viikossa sellasen et syön käytännös mitä vaan ja oon kyl mielestäni todella tiukassa kunnossa! Mut tosin en yleensä kyllä tollasta rasvasta ruokaa oo cheatti päivänäkään syöny! Kerran puolessa vuodessa ylimenokaudella saatan käydä vetään! :D

Mä oon ainakin nyt pitänyt kerran viikossa sellasen cheatti päivän et voi syödä melkeen mitä vaan. Cheattipäivänä yleensä syön aamulla ison lautasellisen puuroa, ruisleipää, banaania, kananmunia, rahkaa ja juon maitoa. Pari tuntia tämän jälkeen salitreeniä 1,5-2h. Treenin jälkeen proteiinidrinkki ja jotain kunnon ruokaa esim. riisiä ja kanaa.. tai perunaa ja jauhelihaa. Iltapäivällä saatan käydä hakemassa kotipizzasta pienen lätyn tai sitten käyn mäkkärissä. Jokaisella aterialla pyrin syömään vihanneksia. Illalla jotain leffaa katsellessa saatan syödä muutaman karkin tai jotain pähkinöitä. Muut päivät viikossa menee tällähetkellä keskimäärin -670kcal. Katotaan miten homma etenee...

Mites kun olen lukenut että hiilareita saisi ottaa aamupalalla ja treenin jälkeen, mutta ei illalla. Mulla nuo treenit on yleensä aika myöhään ja saattaa olla että olen kotona vasta 21:30. Treenin jälkeen otan aina 30g proteiinia, 5g kreatiinia ja 5g glutamiinia. Mutta mikä olis dieetin kannalta sellanen järkevä iltapala treenin jälkeen tässä tapauksessa?
Tänään söin yhden banaanin, 6dl rasvatonta maitoa (ehkä turhan paljon), ruisleivän puolikkaan, pari siivua juustoa ja pari siivua meetvurstia.

Mites kun olen lukenut että hiilareita saisi ottaa aamupalalla ja treenin jälkeen, mutta ei illalla. Mulla nuo treenit on yleensä aika myöhään ja saattaa olla että olen kotona vasta 21:30. Treenin jälkeen otan aina 30g proteiinia, 5g kreatiinia ja 5g glutamiinia. Mutta mikä olis dieetin kannalta sellanen järkevä iltapala treenin jälkeen tässä tapauksessa?
Tänään söin yhden banaanin, 6dl rasvatonta maitoa (ehkä turhan paljon), ruisleivän puolikkaan, pari siivua juustoa ja pari siivua meetvurstia.
Tää on ehkä yksi yleisimpiä ravinto-osion kysymyksiä. Joku kysyy aina tasasin väliajoin. Voit ottaa hiilarit ihan normaalisti illallakin jos treenit on illalla. Ne menee kyllä käyttöön eli lihasten glykogeenivaraston täyttämiseen. Eli syöt sen normaalin aterian mitä olet syönyt aina treenin jälkeen kun treenaat aikasemminkin. Miksi sä et käytä maltoa palkkarissa?

Kyl mä söisin dietilläkin enemmän treenin jälkeen. Elimistö tarttee sillon sitä polttoainetta. Mulla menee iltaisin yleensä heti treenin jälkeen puol litraa maito+proteiinia. Sit ruokaa esim. eilen meni 280g naudanpihvejä, kaks ruisleipää päälle levite, kinkkua, juustoa ja kurkkua. Ruokajuomana noin 7dl maitoa. Ennen nukkumaan menoa proteiinia+3dl maitoa. Nämä siis klo 22 jälkeen illalla.

Ensimmäistä kertaa elämässäni mittasin tässä rasvat salille tulleella uudella kuntopyörällä, josta moinen ominaisuus löytyy. En tiedä luotettavuudesta, mutta kuitenkin näytti jotain n. 20 %. Elikkäs, millon kannattaa viimeistään aloittaa dieetti et kerkeis ees joteski kesä kuntoon? Vielä olis kyllä syytä kasvattaa lihaksia..
Thänks jo etukäteen :worship:

Oon kuullu ennenki juttuu et pitää olla alhanen rasvaprosentti että olkapääs näkyy ne lihasäikeet. Mut itelläni ne näkyy vaikka rasva % n.16-18 ja päkki ei edes kokonaisuudessaan näy. (4ylintä tällä hetkellä) et veikkaan et se on paljo ihmisestäki kiinni.:david:

Mites suosittelette, että välipäivinä tulisi syödä tai lähinnä, että tarviiko protuskua vetää saman verran kuin treenipäivinä? Itselläkin pieni dieetti päällä ja tarkotus pudottaa painoa muutamia kiloja ja tulisiko välipäivien ruokavalion erota kuinka paljon reenipäivien ruokavaliosta.

Mites ootte palkkarin kanssa tehny dieetillä salitreenin jälkeen? Onko isompaa merkitystä vai pitääkö vaihtaa johonkin "kevyempään". nykyisin ite vedelly noita finnmaxin AnusSpesiaalia ja massanlisääjää.
Entäs kreatiini? suosiolla taukoa vai haittaako mitään.

Keväämmällä ajattelin vetästä 6-8vk dieetin kun salitreenit jää varmaan kahteen kertaan/viikko niin ei pysty täysillä painaan enään. Ottais tavotteeks sen 6-8vk dieetin josa ois 2x salitreeni/ viikko ja aerobista(HIIT?) nii sais vähä tuota makkaraa vyötäröltä pois. Kehtaa käydä sitte biitsillä paremmin vaikkei nykyää kesällä enää ilman pitkähiasta paitaa tarkenekkaa. :D

Oon kuullu ennenki juttuu et pitää olla alhanen rasvaprosentti että olkapääs näkyy ne lihasäikeet. Mut itelläni ne näkyy vaikka rasva % n.16-18 ja päkki ei edes kokonaisuudessaan näy. (4ylintä tällä hetkellä) et veikkaan et se on paljo ihmisestäki kiinni.:david:
:offtopic:
Onko kyse varmasti lihassäikeistä vai sekoitatko asiaan olkapäälihaksen kolme eri päätä? Pitää olla kyllä aika kireä, että lihassäikeet erottuvat.

:offtopic:
Onko kyse varmasti lihassäikeistä vai sekoitatko asiaan olkapäälihaksen kolme eri päätä? Pitää olla kyllä aika kireä, että lihassäikeet erottuvat.
Mulla ainakin näkyy olkapäissä lihassäikeet vipareita sivulle tehdessä noin kympin rasvoissa.

Itelläni mitattiin viime kesänä 15% rasvat. Ylimmät vatsapalikat näkyivät silloin ja on kyllä todellakin huomattu että pitkä matka siitä on siihen että koko päkki näkyy.
Cheattipäivänä ei kyllä kannata syödä "mitä vaan", kuitenkin vaikka koko loppuviikon menisi -500kcal/pv ni helposti saa syötyy sen kiinni päivässä mitä aiemmin on kuluttanut. Mikäli siis ahtaa karkkia ja muuta esim. lauantaina napaansa... huomattu on :urjo:

Minun mielestäni ei kannata paljoa laittaa painoa arvioidulle kokonaiskulutukselle. Fiksumpaa on kirjata ylös kaikki mitä syö ja laskee siitä saadut kalorit. Sitten vertaa saatua tulosta vaa'an lukemiin, mittanauhaan ja peilin näyttämään. Muutaman viikon kirjanpidolla saat tietää varsin tarkasti oman todellisen kulutuksen ja sen jälkeen on helppoa säätää syömiset sopivaksi.

Ja tää auttaa siinä kirjanpidossa melko paljon: http://kalorilaskuri.fi, tosin se tais olla just tällä foorumilla josta tuon linkin bongasin.

Mä rupesin juuri laskemaan kaloreita ja protskuja tuon avulla. Tein sellaisen päätöksen, että dieettipäivinä ei saa mennä yli 2500 kalorin. Yhtenä päivänä viikossa cheatataan, jos ymmärsin tuon termin oikein (hei, mä oon uus tällä foorumilla...) Kun kaiken syödyn merkkaa ylös, niin lähes automaattisesti (mun) tulee syötyä vähemmän kuin ennen. Olen ennenkin pitänyt kaloripäiväkirjaa ja laihtunut sen avulla, tosin noihin aikoihin en kovin aktiivisesti käyny puntilla.

Mun paino on tällä hetkellä 85-86, pituutta 182 ja eilen mitattu rasvaprosentti 19 (!) ja vyötärönympärys navan kohdalta 100 (!) Tässä tilanteessa taitaa dieetti olla ainoa vaihtoehto, harkitaan bulkkivaihetta sitten, kun päkki on ensin käväissyt näyttäytymässä.

Edistymisseurantaani kuuluu myös se, että otan itestäni nuo em. mitat kerran kuussa ja kirjoitan ne muistiin. Otan myös kokovartalovalokuvan itestäni edestä, sivulta ja takaa noiden päivien aamuina. Palataanhan asiaan kesämmällä...

Suositut

Back
Ylös Bottom