Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka usein vedätte noita cheattipäiviä? Onko kerran viikkoon liian usein? Entä kuinka paljon silloin pitäisi vetää plussan puolelle ja minkälaisesta ravinnosta??
Oon ollut nyt kuukauden dieetillä ja n.6kg on painoa tippunut, tänään ajattelin pitää ensimmäisen cheattipäivän.
Kuinka usein vedätte noita cheattipäiviä? Onko kerran viikkoon liian usein? Entä kuinka paljon silloin pitäisi vetää plussan puolelle ja minkälaisesta ravinnosta??
Oon ollut nyt kuukauden dieetillä ja n.6kg on painoa tippunut, tänään ajattelin pitää ensimmäisen cheattipäivän.
oon kyl mielestäni todella tiukassa kunnossa!
Tää on ehkä yksi yleisimpiä ravinto-osion kysymyksiä. Joku kysyy aina tasasin väliajoin. Voit ottaa hiilarit ihan normaalisti illallakin jos treenit on illalla. Ne menee kyllä käyttöön eli lihasten glykogeenivaraston täyttämiseen. Eli syöt sen normaalin aterian mitä olet syönyt aina treenin jälkeen kun treenaat aikasemminkin. Miksi sä et käytä maltoa palkkarissa?Mites kun olen lukenut että hiilareita saisi ottaa aamupalalla ja treenin jälkeen, mutta ei illalla. Mulla nuo treenit on yleensä aika myöhään ja saattaa olla että olen kotona vasta 21:30. Treenin jälkeen otan aina 30g proteiinia, 5g kreatiinia ja 5g glutamiinia. Mutta mikä olis dieetin kannalta sellanen järkevä iltapala treenin jälkeen tässä tapauksessa?
Tänään söin yhden banaanin, 6dl rasvatonta maitoa (ehkä turhan paljon), ruisleivän puolikkaan, pari siivua juustoa ja pari siivua meetvurstia.
Mites kun olen lukenut että hiilareita saisi ottaa aamupalalla ja treenin jälkeen, mutta ei illalla. Mulla nuo treenit on yleensä aika myöhään ja saattaa olla että olen kotona vasta 21:30. Treenin jälkeen otan aina 30g proteiinia, 5g kreatiinia ja 5g glutamiinia. Mutta mikä olis dieetin kannalta sellanen järkevä iltapala treenin jälkeen tässä tapauksessa?
Tänään söin yhden banaanin, 6dl rasvatonta maitoa (ehkä turhan paljon), ruisleivän puolikkaan, pari siivua juustoa ja pari siivua meetvurstia.
Oon kuullu ennenki juttuu et pitää olla alhanen rasvaprosentti että olkapääs näkyy ne lihasäikeet. Mut itelläni ne näkyy vaikka rasva % n.16-18 ja päkki ei edes kokonaisuudessaan näy. (4ylintä tällä hetkellä) et veikkaan et se on paljo ihmisestäki kiinni.
Mulla ainakin näkyy olkapäissä lihassäikeet vipareita sivulle tehdessä noin kympin rasvoissa.
Onko kyse varmasti lihassäikeistä vai sekoitatko asiaan olkapäälihaksen kolme eri päätä? Pitää olla kyllä aika kireä, että lihassäikeet erottuvat.
Minun mielestäni ei kannata paljoa laittaa painoa arvioidulle kokonaiskulutukselle. Fiksumpaa on kirjata ylös kaikki mitä syö ja laskee siitä saadut kalorit. Sitten vertaa saatua tulosta vaa'an lukemiin, mittanauhaan ja peilin näyttämään. Muutaman viikon kirjanpidolla saat tietää varsin tarkasti oman todellisen kulutuksen ja sen jälkeen on helppoa säätää syömiset sopivaksi.