Dieetti = EI RUOKAA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Driamer
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Provosoiva otsikko tiedän.. Mutta ei olisi missään toisessa foorumissa :)
Eli olen tässä yrittänyt vakuuttaa parille diettaaja kaverille että oikea tapa laihduttaa ei ole se että kutakuinkin lopetetaan syöminen. Pelkällä salaatilla diettailu ei myöskään oikeen istu mun maailmankuvaan. Miten voi vakuuttaa ihmisiä siitä että oikeaoppiseen diettaamiseen tarvitsee itseasiassa syödä useammin kuin mihen on tottunut? Se pikemminkin aiheuttaa hilpeyttä ihmisissä kun kerron että syödä pitäisi 5-7 kertaa päivässä. Yritän selittää kaikkea siitä että ruumis käy säästöliekillä, aineenvaihdunta sitä ja varastoituu tätä. Ja annas olla kun yrittää kertoa rasvoista ja niiden käytöstä :jahas: Miten se pitäisi selittää että se yht'äkkiä kuulostaisikin järkevältä asiasta tietämättömän korvissa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Parempi vaan kun ei edes yrita selittaa. Kylla ihmiset sitten varmaan ottaa itse selvaa tai ja kuuntelee neuvoja kun huomaa etta omilla tiedoilla ei maha pienene ja oikeasti haluis laihdutella. Tai sitten ei.

Älä turhaan selitä,näytä itse omalla kunnollasi mikä toimii,anna toisten tehdä kantapään kautta jos eivät oppeja kuuntele.Itsekin tietäisin kyllä miten laihtua mutta eipä ole onnistunut motivaation takia.(jatkuvia loukkaantumisia yms.)

Muistan kun kerran kerroin kaverille hyviä proteiinin lähteitä, niin hän sitten kysyi että "hmm..mites noi kaikki sais hyvin yhteen ateriaan". Olin vähän että mitä vit. Seuraavaksi yritin selittää että tarkotus olis syödä monta ateriaa päivässä, ja vastaus tähän oli lähinnä pientä naureskelua ja "niin varmaan" katseita. Mitäs siinä nyt enään voi tehdä. Oppiipahan kantapään kautta jos ei muuten.

Jos ei salilla kay niin tuskin sitten kiinnostaakaan jos lihasta haviaa. Kai sita saa kadota jos ei kerran ole mitaan tavoitteita isoista lihaksista. Helpompaa se laihduttaminen "tavallisille" ihmisille periaatteessa on.

Janne sanoi:
Jos ei salilla kay niin tuskin sitten kiinnostaakaan jos lihasta haviaa. Kai sita saa kadota jos ei kerran ole mitaan tavoitteita isoista lihaksista. Helpompaa se laihduttaminen "tavallisille" ihmisille periaatteessa on.
Puhun nyt siis ihan salilla käyvistä kavereista, jotka eivät ole vielä pakkiksen kautta tulleet uskoon :D Jotenkin ihmisillä tuntuu olevan sellainen uskomus että kun lihas on tullut lihas pysyy, ja että tottakai se paino tippuu rasvoista (mikä nestepaino?).

Enkä sanoisi että se on kenellekkään helppoa jos sen tekee noin pitkin v**tua. Sekin vaan tuntuu niin absurdilta että jotkut ajattelevat että kun ovat syömättömyydellään saaneet sen 5 kiloa pois, niin se pysyy pois vaikka menee vanhoihin tapoihin takaisin.

Yritä saada jujutettua ne laittaan paperille jotain osviittaa päivittäisistä syömisistään. Korjailet sitten sitä hiukan niille malliksi. Lopuksi motivoit niitä johtamisen kolmella peruskivellä - uhkailu, vittuilu, katteettomat lupaukset. ;)

Mun mielestä toi homma vois toimia niin, että jos oot itse hyvässä kunnossa niin vilautat kavereilles vatsalihaksia ja sanot suoraan että kysykää neuvoja jos tekin haluatte vastaavanlaiseen kondikseen. Jos sittenkään ei mene neuvot perille niin se tarkoittaa sitä että kaveris on liian tyhmiä tai laiskoja kehoiluhommiin :) Kai toi sama pätee kaikkiin muihinkin asioihin: Jos ei pysty ottamaan neuvoja vastaan viisaammilta niin ei kai siihen auta oikeen mikään.

S0874 sanoi:
Mun mielestä toi homma vois toimia niin, että jos oot itse hyvässä kunnossa niin vilautat kavereilles vatsalihaksia ja sanot suoraan että kysykää neuvoja jos tekin haluatte vastaavanlaiseen kondikseen.
Ja sitten kertoisin siitä nymfistä jota kieltäydyin huolimasta, jonka jälkeen minut kirottiin josta lähtien olen rakastunut lammesta heijastuvaan peilikuvaani ;) :D Kai toi toimis jos oikeesti ois enemmän näytettävää. Tarttee vielä jonkun aikaa treenata et pääsee noin kunnolla pätemään ;)

S0874 sanoi:
Mun mielestä toi homma vois toimia niin, että jos oot itse hyvässä kunnossa niin vilautat kavereilles vatsalihaksia ja sanot suoraan että kysykää neuvoja jos tekin haluatte vastaavanlaiseen kondikseen.

Tää on kyllä hyvä tyyli, mutta se vaatii sen että oot timmissä kunnossa itse sanoessasi ton. :)
Hyvä keino on koittaa kaveri saada tajuamaan sen, että nestepöhö tulee nestevajeen seurauksena kun elimistö alkaa joutua nestettä varastoimaan. Sama homma rasvan kanssa. Eli jos kaveri ei saa HYVIÄ rasvahappoja tarpeeksi, reagoi keho rasvan puutteeseen alkamalla varastoimaan sitä.

edit typo

Jos frendis on salilla käyny sen verran, että ne on saanu ees vähän pihviä luidensa ympärille, olettaisin, että ne ymmärtää lihaksen kasvavan syömällä ja häviävän, kun ollaan syömättä. Koska ne ei tätä ymmärrä, oletan, että niillä ei sitä pihviä ole sen vertaa, että sillä olis mitään merkitystä, vaikka "kaikki" haihtuis laihiksen takia. :) Toi kavereittes idea olla syömättä vois olla ihan oikeesti se helpoin vaihtoehto. Toki onhan se jossain vaiheessa hyvä ymmärtää vähän enemmän safkahommeleista, että voihan niitä tässä vaiheessakin jo opastaa. Painon pudotus on oikeesti varmaan maailman helpoimpia asioita, jos ei tartte välittää lähteekö lihat: on vaan selkeesti alle kulutuksen ja liikkuu normaalisti, niin varmana lähtee läskit (ja lihat). Pysyviä tuloksia tollasella ei tietysti saa, eikä joku -1500 kcal kauheen pitkällä aikavälillä ole kauheen terveellistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom