Dieetti alkoi,oikeilla raiteilla?

tjoop elikkä son Dieetin aika ku on tuota massaa tullu täsä kerättyäki puolisen vuotta putkee... paino tällä hetkellä about 102kg, pituus n.188cm ja rasvaa on kertyny aika "kivasti". Tavotteena paino pudottaa toho 90kg paikkeille :) Elikkä päivän ruokailu menis suunnilleen:

aamupala: 1dl kaurahiutaleita ja protsku drinkki yht p 50g hh 21g r 3,7 Kcal 307

lounas: riisi/jauheliha +protsku drinkki yht ~p 55g ~hh 10g ~r 5g

välipala: protsku drinkki p 45g hh 1,4g r 1,4g

illallinen: 3kokonaista kananmunaa,kalkkunaa ~50g. proteiini ynm. Määristä ei mitn hajua

välipala: protsku drinkki p 45g hh 1,4g r 1,4g

iltapala: protsku drinkki + ~15g rypsiöljyä p 45g hh 1,4g r 17g

YHT ~P 270g HH ~40g R ~50g Kcal 1690

ohhoh enpä ole syöny paljoa, pitäis varmaa nostaa jonku syömistä?

punttia viikossa 4krt ja aerobista välipäivinä 15-30min nyrkkeily säkin hakkausta sykkeellä 140-170.
Kommentoikaa ja neuvokaa te jotka tiedätte asiasta! Kiitos :)

Edit: salipäivänä tottakai palkkari nuihin tulee lisäksi, oiskoha hyvä jos nostais rasvan määrää hiukan jotta sais kaloreita vähä enemmän mun kokoselle mutta piettää hiilarit matalla eli tää ois vissi sitte ns.ketoosi dieetti?

missä on vitamiinit, hivenaineet ja kuidut? Mun pakki ei kyllä toimisi tuolla kuitu määrällä

Imo. Liian vähän kaloreita, kuten itsekkin arvioit

Kun jout aika paljon protsku drinkkejä niin mitä proteiini jauhoa käytät? Minusta kannataa iltapalaksi ottaa proteiinit vähän hitaammin imeytyvästä proteiinin lähteestä kuten esim. rahkasta. Itse pidän Ehramista todella paljon, mutta kyllä se Lid:len Mildona menee alas Fun Light:in kera. :D

Kannataa ehkä vähentää proteiinin määrää johonkin 200 gramman tienoille ja ottaa hiukkasen enemmän hiilaria. Sinulla sait tänään 270 ja se on jo melkein 3g per paino kiloa. Minusta tuo 200 riittää tai 220 päivässä. Nuo hiilarit ovat sinulla vähissä, kohta olet semmoinen raivo tautinen elän joka ei saa edes hymyä suusta, kun noin vähän hiilareita nautit. Kaloreita voisit lisätä hiukkasen. Pidä nuo ravinto arvot, mutta vähennä proteiinia noin 30-50 grammalla ja lisää hiilareita 100 grammalla. Ja ota kuitua mahdollisemman paljon esim. vehnäleseistä, niissä on 48g kuitua per 100g ja kaloreita whooping 140 per 100g sitten tietenkin näkkäreistä saa hyvin kuitua. Ja ota päivässä pari multitabs tabletteja ja sitten vaikka tabletti jossa on D-vitamiineja ja kalsiumia ne ovat tärkeitä dietin aikana..

Ja ne mitä tuosta puuttuu voivat muut korjata, mutta vaikka olen nuori olen silti laihduttanut 25 kiloa, joten kokemusta dietaamisesta on ja se on minusta helpompaa, kuin massa kausi. Minun nyrkki sääntö oli simple, kuluttaa enemmän mitä syö joka päivä se on avain hyvään diettiin...

NGV sanoi:
Minun nyrkki sääntö oli simple, kuluttaa enemmän mitä syö joka päivä se on avain hyvään diettiin...

Joo, toi on hyvä pitää mielessä, muuten tuli dieetistä massakausi :).

Jos ketolla menee niin ei tuo hiilareiden vähäisyys haittaa, olo on muutaman päivän paska ja sitten helpottaa. tuo hh kokonaismäärä ei kyllä pidä paikkaansa, jos jannu vetelee riisiä lounaalla. Riippuen tietenkin riisin määrästä, mutta kovin vähältä se tuntuu.

Pitää vielä lisätä, että hieno suoritus ngv, harva tuohon pystyy. En ainakaan minä :D

Jeps, vähä enemmän kaloreita koneeseen, säästöliekki on vittumainen keksintö :)

Aika paljon vetelet protskudrinkkejä, ainakin yhden välipalan voisit korvata esim. ruisleivällä ja vaikkapa maitolasilla / jugurtilla. Siinä tulis sitä kuituaki vähäsen. Ja Iltapalalle sitä rahkaa, imeytyy hitaammin ja tuonee vähän vaihtelua.

NGV tehny kovan työn.. 25 kiloa on paljon tavaraa :D Itse yritän pyrkiä vähintään samaan.. 30 kiloa olis jonkunlainen tavote.. 80 kilon tuntumaan enivei..

Tsemiä dieettiin :)

Jakob sanoi:
tuo hh kokonaismäärä ei kyllä pidä paikkaansa, jos jannu vetelee riisiä lounaalla. Riippuen tietenkin riisin määrästä, mutta kovin vähältä se tuntuu.
Eikä mikään kovin terve lähtökohta ketodietille vetää hiilarit riisistä. Jos tuossa nyt on edes ketodiettiä haettu. Rasvaa on nimittäin siihen tarkoitukseen aivan liian vähän.

Jonkinasteiseen ketoosiin tolla kyl menee ajanmittaan tai sit kroppa rupee vääntään proteiinista glukoosia. Ite kyl lisäisin rasvaa tohon. Hiilarit ilman mitää ravinteita on kyl aika huono vaihtohto dieetillä ja mun mielestä iha yleensäkkin.

Jakob sanoi:
missä on vitamiinit, hivenaineet ja kuidut? Mun pakki ei kyllä toimisi tuolla kuitu määrällä

Imo. Liian vähän kaloreita, kuten itsekkin arvioit

Tottakai otan vitskut magnesiumit,kalkit ynm. tabuista ja tulee tarpeeksi, kuituja lisään vähäsen tosiaan että pakki toimii ja saan kaloreitaki hieman enemmän. about 2000kcal ois hyvä varmaa mun kokoselle?? ainaki näin aluksi?

NGV sanoi:
Kun jout aika paljon protsku drinkkejä niin mitä proteiini jauhoa käytät? Minusta kannataa iltapalaksi ottaa proteiinit vähän hitaammin imeytyvästä proteiinin lähteestä kuten esim. rahkasta. Itse pidän Ehramista todella paljon, mutta kyllä se Lid:len Mildona menee alas Fun Light:in kera.

käytän protsku drinkkejä dieetillä siksi, että sisältää enemmän protua entäkö esim. maitorahka, btw. raejuusto parempi illalle entäkö maitorahka (imeytyy hitaammin) ;) ja toi mitä käytän on nopeesti/hitaasti imeytyvää joten sopii illallekki. Tottakai vaihteluna syön joskus rahkaa/raejuustoa. Protskun määrää en pudota, koska dieetillä son mun mielestä tärkeä pitää korkealla (tällä dieetillä yritän piettää lihat) :) Kuiduista oot oikees.

niin ja olen itse kans dieetannu hieman päälle 30kg about 1-2vuotta sitten :)

Jakob sanoi:
tuo hh kokonaismäärä ei kyllä pidä paikkaansa, jos jannu vetelee riisiä lounaalla

sitä tosiaan oli vähän, ei oikeestaa paskaakaa.Tulen nostamaan hiilarit about 100g paikkeille vai mitä sanot?

Critter sanoi:
Eikä mikään kovin terve lähtökohta ketodietille vetää hiilarit riisistä

Ei oo tarkotus olla ketodieetillä, alko vaa muistuttaa lähinnä sitä. Tiedätkö sanoa mitää mistä ois hyvä ottaa hiilarit muutako puurosta? :)

Gdane sanoi:
Rasvaa on kyllä kovin vähän tuohon elopainoon oli dietti mikä tahansa.

hmm..paljon pitäis saada sit rasvaa? jotku sanoo et jopa 40g riittää päiväs (siis ammatti bodaritki)

Jos mie saan ehdottaa jotain pientä, sano ihmees jos en saa :)

Dynamite88 sanoi:
Ei oo tarkotus olla ketodieetillä, alko vaa muistuttaa lähinnä sitä. Tiedätkö sanoa mitää mistä ois hyvä ottaa hiilarit muutako puurosta? :)

puuron lisäks...
Kasviksista, ehkäpä hedelmistä, jostain sellaisista missä on jotain muutakin kuin vain pelkkää hiilihydraattia.. Ise oon dieetillä nyt ja vetelen puolestakilosta kiloon vihreetä päivässä ja kuituja joskus pellavansiemenistä

Dynamite88 sanoi:
hmm..paljon pitäis saada sit rasvaa? jotku sanoo et jopa 40g riittää päiväs (siis ammatti bodaritki)

Mä syön nyt rasvaa noin 170gr päivässä mut oon ketodieetillä. 40gr on musta ihan liian vähä, mut en mä oo täs tarkota et sun ketoileen pitäs..

Mr. Smith sanoi:
Jos mie saan ehdottaa jotain pientä, sano ihmees jos en saa :)

Saat tottakai :)

Mr. Smith sanoi:
puuron lisäks...
Kasviksista, ehkäpä hedelmistä, jostain sellaisista missä on jotain muutakin kuin vain pelkkää hiilihydraattia.. Ise oon dieetillä nyt ja vetelen puolestakilosta kiloon vihreetä päivässä ja kuituja joskus pellavansiemenistä

jees eli kasviksia puolen kilon pussi päiväs ois varmaa iha ok..

Mr. Smith sanoi:
Mä syön nyt rasvaa noin 170gr päivässä mut oon ketodieetillä. 40gr on musta ihan liian vähä, mut en mä oo täs tarkota et sun ketoileen pitäs..

aattelin nostaa hiilarit 100g/päivä ja rasva 60g/päivä protskua tulee tuon 270g päivässä HUOM. Treenipäivänä tulee palkkari lisäks eli kalorimäärä nousee ( ei varmaan haittaa vaikka meneeki about 2500kcal/päivä ?? ). ja sitteku alkaa painon pudotus vauhti tökkii nii hiilareista ensiks pois pikkasen ja sitte rasvoista :) Miltäs kuulostaa teän korvaan??

Dynamite88 sanoi:
Saat tottakai :)

jees eli kasviksia puolen kilon pussi päiväs ois varmaa iha ok..

vaikka sen puuron lisäks joo siitä se 100 gr varmaanki jo tulee

Dynamite88 sanoi:
aattelin nostaa hiilarit 100g/päivä ja rasva 60g/päivä protskua tulee tuon 270g päivässä HUOM. Treenipäivänä tulee palkkari lisäks eli kalorimäärä nousee ( ei varmaan haittaa vaikka meneeki about 2500kcal/päivä ?? ). ja sitteku alkaa painon pudotus vauhti tökkii nii hiilareista ensiks pois pikkasen ja sitte rasvoista :) Miltäs kuulostaa teän korvaan??

ihan ok
voisit kyl miettii proteiinin laskemista vaikka 220gr, saisit 200kcal pois siitä. Noh ku ite syön 170gr proteiinii nykyään päiväs eikä lihat lähde mihkään. Mut mulla onki iha eri jutut menossa.. jos joku viisaampi vois täydentää omia mietteitään vielä :)

Ruisleipää aamupalalle, jotta saat kuituja enemmän. Sitten jokin hedelmä iltapäivälle. Hyvänlaatuista rasvaa saat esim. syömällä yhden avokadon päivässä ja ottamalla omega 3:sta. Kaloreita saat kyllä lisätä tuohon vielä, kun oot kuitenkin isokokoinen ja vielä treenaat tosissaan. Sitten jos tuntuu, että paino ei lähde tippumaan, niin protskuja hieman vähemmälle, kun naturaalina treenatessa kuitenkin se 2g per rasvaton painokilo riittää hyvin.

dodii eli tullu korjailtua tuota safkapuolta ja nyt näyttäs tältä

aamupala: 1dl kaurahiutaleita ja protsku drinkki yht p 50g hh 21g r 3,7 Kcal 307

lounas: riisi 36g 122kcal p 2.2g hh 27.2g r 0.3g
tonnikala 150g 165kcal p 37g hh 0g r 1,8g
Yht: 287kcal p39g hh 27,2g r 2,1g

välipala: Proteiini Drinkki 188kcal p 45g hh 1,4g r 1,4g
Rypsiöljy ruok.lusikka n.15g 135kcal r ~15g

illallinen: riisi 36g 122kcal p 2.2g hh 27.2g r 0.3g
tonnikala 150g 165kcal p 37g hh 0g r 1,8g
Yht: 287kcal p39g hh 27,2g r 2,1g

Välipala: Proteiini Drinkki 188kcal p 45g hh 1,4g r 1,4g

iltapala: Proteiini Drinkki 188kcal p 45g hh 1,4g r 1,4g
Rypsiöljy ruok.lusikka n.15g 135kcal r ~15g

Yht: Kaloreita = 1715
Proteiinia = 263
Hiilihydraatit = 79,6
Rasvat = 39,3

Puntti päivänä palkkari lisäks! Rasvaa tulee edelleen liian vähä joten sanokaa mihi välii ja paljon ois hyvä ottaa? illalla jos ottais vaikka toiset 15g öljyä lisää nii päivässä sais 55g rasvaa, luultavasti riittää, vai mitä mieltä? kommenttia :)

Eikös tuo ~1700kcal päivässä ole vähän turhan pieni määrä dieetin alussa olevalle 102-kiloiselle kaverille? Aerobistakin näköjään mukana 3 x 30min viikossa..

Kopriainen sanoi:
Montako päivää meinaat jaksaa syödä lämpimäks ateriaks pelkkää riisiä ja tonnikalaa?

en tiä oliko toi vittuilua mutta luulekko että alan kirjottaa kaikki maholliset ruuat toho mitä vois syyä ton ja ton sijaa jne. :arvi: noh kumminki tuota riisi/tonnikala safkaa tulen varmasti syömää melkein joka päivä. Siihen vieläkö nakkaa sekaa semmosta tomaatti kastiketta jota käytetää jossai tortillois tai jotai nii o iha vitu hyvää. Ei sen dieetin tartte mukavaa ollakkaa ;)

Back
Ylös Bottom