Dieetistä vaihteeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Exzt
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkä olisi tarkoitus kesään mennessä (ei niin tasan tarkkaa pvm) tiputtaa painoa 80kg->70kg, pituutta löytyy n. 175cm ja ikää 18 vuotta.

Perus kulutuksen laskin kalorilaskuri.fi:llä ja tulos oli: Arvioitu TAVOITE 2249 kcal vuorokaudessa (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)

Ja tässä olisi suunittelemani dietti ruokailu yht: 1942.28kcal
http://koti.mbnet.fi/make03/ruoka.JPG

Ravinteet jakautuvat seuraavalla tavalla:
rasva 30% / proteiini 43% / hiilihydraatti 26%

Ohjelmana minulla on 3-jakoinen: Rinta, olkapäät- kädet - jalat, selkä ja aerobisena on 2x kevyt spinning viikossa.

Haluaisin kommentteja olisiko tuollaisella ruokavaliolla ja liikunta määrällä mahdollista päästä tavoitteeseeni ~12-15vkossa, jos tavoitteena olisi noin kilo per viikko? Huomautuksena vielä, että läskiä on reilusti varmaan joku 10-12kg hahmottamaan voisin sanoa että on ns. kaljamaha.

Kyllähän se paino putoaa jos on kalorit tarpeeksi alhaalla. Varmasti 2000kcal päiväannoksella painoa lähtee, tosin kulutuksesti on varmasti suurempi kuin 2250kcal vuorokaudessa, noilla liikunnoilla veikkaisin että yli 2500kcal.

Tärkeintä on että aloitat NYT etkä jää pohtimaan jotain detaileja. Katsot pari viikkoa miten lähtee putoamaan (veikkaisin ekalle parille viikolle nesteiden takia jotain 1-3kg). Säätelet sitten "vauhdissa".

Mä ehkä ite kokeilisin alkuun ilman aerobista painosi ja noi kalorit huomioon ottaen, vaikka varmaan kevyttä spinningiä onkin. Sitten kun vauhtiin pääsee niin sitä voisi lisätä hieman. Tai näin ainakin lähtisin liikenteeseen, kokeilemallahan se selviää.

Mä ehkä ite kokeilisin alkuun ilman aerobista painosi ja noi kalorit huomioon ottaen, vaikka varmaan kevyttä spinningiä onkin. Sitten kun vauhtiin pääsee niin sitä voisi lisätä hieman. Tai näin ainakin lähtisin liikenteeseen, kokeilemallahan se selviää.

Okei voihan tuota kokeilla noinkin

Kannattaa himaan hommata vaaka, jos ei vielä ole. Joka päivä kun tarkkailee painon kehitystä, ja ottaa tietyn päivän viikossa tavotepäiväksi, jolloin pitää olla se kilo taas viilattuna pois, pystyy sitten kiristämää/löysentämään dieettiä tarpeen mukaan. Noi kalorilaskurit on todella viitteellisiä, ja sen oman kulutuksen löytää tolla metodilla aika helposi. IMO kannattaa alussa koittaa perus punttitreenillä ja vain ruokavaliota siistimällä pudottaa painoa, sitten on varaa kiristää, ja lisätä aerobista/tarkentaa ruokavaliota, kun ei muuten enää kevenny. Alku kulkee helposti, ja loppua kohden vaikeutuu toi homma, joten on hyvä että on keinoja varastossa kun alkaa tökkimään. Itse olen nyt n.7kg vuoden vaihteesta tiputtanut tolla metodilla, ja koska rasvaa on ihan reilusti, ei aerobisia tai muuta kikkailua ole vielä käytössä. Kannattaa muuten kokeilla vihreetä teetä, se ainakin mulla tuntuu toimivan- ihan perus pussi-Rainbow, hintakin alle euron/20 pussukkaa!:rock: Tsemppiä dieettiin!

Nii ja itse teen yksjakosella, en tiedä miten vaikuttaa kulutukseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom