Dieetin ravinto-ainemäärät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raizu
  • Aloitettu Aloitettu
Heips,
olen ensimmäistä kertaa elämässäni massakauden jälkeisellä dieetillä. Voisiko joku kertoa, ovatko ravintoainemäärät oikealla tolalla? Fitlabin ravintolaskurin mukaan saan noin 1930 kaloria päivässä, joista 132 grammaa proteiinia, 200 grammaa hiilareita, 60 grammaa rasvaa (plus kalaöljy, mitä ei ollut listassa) ja 41 grammaa kuitua. Olen ihmetellyt, ettei vaakalukema ole liikahtanutkaan siitä mihin se kipusi "massakaudella" (mun massa oli hillitympi; paino nousi neljä kiloa). Pitäisikö siis jostain vielä vähentää vai mitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu niin miljoonasta asiasta että mahdoton sanoa yhtään mitään. Jos ei ole joku laji että vaakalla pitäisi käydä niin jätä painon seuraaminen ja kattele sitä peilikuvaa sen pitäs mielummin ruveta muuttumaan.

Jos ei ole joku laji että vaakalla pitäisi käydä niin jätä painon seuraaminen ja kattele sitä peilikuvaa sen pitäs mielummin ruveta muuttumaan.
Peilikuva on dieetin toimimiseen käyttökelpoinen väline. Itse tosin oon nyt ottanu viikoittain kuvia aina punnituspäivänä, helpompi verrata kun laittaa kuvat vierekkäin kuin että muistelee miltä peilikuva näytti muutama viikko sitten. Silti ei imo kannata jättää painon seuraamista pois kokonaan. Käy puntarilla kerran viikossa saman viikonpäivän aamuna ennen ruokailua/juomista, merkkaa tulokset ylös ja sen ohella kattoo peilikuvaa. Myös mittanauha on kätevä väline, saa ihan konkreettisia numeroita taulukoitua.

Et maininnu mitään elopainostasi etkä treeneistä mutta treenipäivinä kokeilisin 2200-2400kcal ja lepopäivinä 2000kcal pintaan ja vasta sitten kaloreita 200 alemmas jos paino ei putoa. Proteiinin määrää nostaisin jonnekkin 160g tietämille, hiilarit reenipäivänä 140-180 pääasiallisesti treenin jälkeen ja rasvat 80g. Lepopäivänä 160g prode, 100-140HH ja rasvat 100g. Nuo ovat suuntaa antavia arvoja kun ei ole parempaa tietoa kropasta.

Heips,
olen ensimmäistä kertaa elämässäni massakauden jälkeisellä dieetillä. Voisiko joku kertoa, ovatko ravintoainemäärät oikealla tolalla? Fitlabin ravintolaskurin mukaan saan noin 1930 kaloria päivässä, joista 132 grammaa proteiinia, 200 grammaa hiilareita, 60 grammaa rasvaa (plus kalaöljy, mitä ei ollut listassa) ja 41 grammaa kuitua. Olen ihmetellyt, ettei vaakalukema ole liikahtanutkaan siitä mihin se kipusi "massakaudella" (mun massa oli hillitympi; paino nousi neljä kiloa). Pitäisikö siis jostain vielä vähentää vai mitä?

Lyhyesti, aloita dieetti jollain kalorimäärällä X, jos ei paino putoa niin vähennä kaloreita. Pidemmin tuolla: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/121583-paljonko-pitaisi-syoda-mika-mun-peruskulutus/

Reenaan tosiaan 3-4 kertaa viikossa salilla (1,5-2 tuntia kerrallaan) ja tunnin aamukävelyitä teen vain yhen tai kaks viikkossa ja juoksen pari kertaa viikossa 40-50 minuuttia. En todellakaan ole suuren laihdutuksen tarpeessa, koska oon 160 cm pitkä ja painan noin 52 kiloa. Tarkoitus olisi vain kiinteytyä! Siipan mukaan oon kiinteytynytkin mutta itseäni harmittaa, ettei paino ole tippunut yhtään. Kiitos vinkeistä; onhan se varmasti parempi katsoa ennemmin peilikuvaa kuin puntaria!

Peilikuva on dieetin toimimiseen käyttökelpoinen väline. Itse tosin oon nyt ottanu viikoittain kuvia aina punnituspäivänä, helpompi verrata kun laittaa kuvat vierekkäin kuin että muistelee miltä peilikuva näytti muutama viikko sitten. Silti ei imo kannata jättää painon seuraamista pois kokonaan. Käy puntarilla kerran viikossa saman viikonpäivän aamuna ennen ruokailua/juomista, merkkaa tulokset ylös ja sen ohella kattoo peilikuvaa. Myös mittanauha on kätevä väline, saa ihan konkreettisia numeroita taulukoitua.

Ei tietenkään kokonaan pois punnitsemista mutta kun se on suurimmalle osalle pakkomielle jonka ansiosta monesti hommat mennee mehtään. Tuo kuvien otto on melko selvä homma, pointti tossa mun hommassa oli että jättää sen punnitsemisen vähemmälle.

Reenaan tosiaan 3-4 kertaa viikossa salilla (1,5-2 tuntia kerrallaan) ja tunnin aamukävelyitä teen vain yhen tai kaks viikkossa ja juoksen pari kertaa viikossa 40-50 minuuttia. En todellakaan ole suuren laihdutuksen tarpeessa, koska oon 160 cm pitkä ja painan noin 52 kiloa. Tarkoitus olisi vain kiinteytyä! Siipan mukaan oon kiinteytynytkin mutta itseäni harmittaa, ettei paino ole tippunut yhtään. Kiitos vinkeistä; onhan se varmasti parempi katsoa ennemmin peilikuvaa kuin puntaria!

Vitusti liian vähän syöt.

Mutta mä oon nainen, ja dieetillä. Eikö silloin kuulukin syödä vähemmän? Oon koostanut päivän ruuat aika tarkkaan Jutan dieettiohjeiden mukaan (tosin syön enemmän rasvaa ja lounaalla vähän hiilareitakin). Ja jos näillä ruuilla kiinteytyy hitaasti niin miten sitten jos lisäisin ruokamääriä?

Eli mitä tässä itte varmaan yritin änkyttää niin ota niitä kuvia ja ala sitä kautta enemmän seurailee prosessia ja puntari myös mukaan mutta et vedä överiksi sitä puntarilla käyntiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom